Gå til innhold

Bli med å teste Mighty Quest for Epic Loot (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Testet Alphaen i ca 1 time nå, og det er ekstremt tydelig at de har hentet betalingsmodellen sin fra Zynga\Rovio etc. Når du skal legge til en funksjon i slottet ditt så kommer disse med en 5 minutters nedtelling til de er ferdige, så da får du valget mellom å vente 5 minutter til den er ferdig eller betale for å få den ferdig med en gang.

Lenke til kommentar

Testet Alphaen i ca 1 time nå, og det er ekstremt tydelig at de har hentet betalingsmodellen sin fra Zynga\Rovio etc. Når du skal legge til en funksjon i slottet ditt så kommer disse med en 5 minutters nedtelling til de er ferdige, så da får du valget mellom å vente 5 minutter til den er ferdig eller betale for å få den ferdig med en gang.

 

Der døde raskt det lille som var av interesse for spillet gitt.

Lenke til kommentar

Jeg må kommentere dette spillet, for det er faktisk overraskende godt spill.

De under/over meg som har kommentert spillet har ikke direkte satt seg inn i spillet og egentlig hva spillet er og handler om. Noe sier meg de ikke hørte på introen eller har sett traileren for den del.

Dette spillet kommer til å leve av mikrotransaksjoner ja, men det er ikke noe direkte negativt ved dette. Ting tar tid å bygge i spillet, men man trenger ikke bruke penger på det. For man trenger ressurser i spillet for å bygge disse tingene og det tar tid å samle sammen.

Så byggetiden det tar er ingenting negativt. Og muligheten til å fremskynde gjør heller ingenting om man har samlet/farmet sammen masse ressurser.

 

Det skal sies at det er nok litt "pay to win" her i spillet. Det er veldig negativt. Det er jeg helt enig i.

Under Alpha som er nå, så er ikke "butikken" åpen for å bruke ekte penger. Men den kommer jo selvfølgelig når spillet blir gitt ut.

 

Spillet handler om å bygge sitt eget slott og beskytte seg mot andre spillere rundt om i hele verden som ønsker å samle opp mest skatter osv for å ligge som nr. 1 på highscore listen.

 

Men det som plaget meg litt var det å lese at noen mente det var "random" genererte dungeons...

Når man angriper andre ekte spillere er det virkelig ikke det.

Når man angriper NPC`s så kan det være det først, men når man angriper dem igjen og igjen og igjen (om man ønsker det) så er det den samme "grotta" i det enkelte slottet.

 

Men spillet handler om å kjempe mot andre ekte spillere, ikke NPC`s egentlig.

 

Dette er et bra spill for tidsfordriv. Ingen tvil.

Men det er nok ikke for alle ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hiver meg på sistemann her, det er kun den første "runda" med slott, frem til den første lille bossen, som utelukkende består av pregenererte slott.

 

Etter dette åpnes det opp brukergenererte slott som ligger på samme erfaringsnivå (og dermed også vanskelighetsnivå) som brukeren selv, og det begynner å gå sport i å lage en dungeon som er så smart planlagt at den kan ta knekken på andre spillere. Men du kan ikke bare dynge på med monstre og feller, du har begrensninger å forholde deg til. Her må det tenkes taktisk.

 

Klarer man å komme seg helskinnet gjennom en brukergenerert dungeon kan man få lov til å stikke av med litt av godene til skaperen. Dette utløser imidlertid et skjold som varer en stund, slik at skaperen skal slippe å bli plyndret helt tom mens han er på jobb eller skole. Dette gjelder selvfølgelig for deg selv også.

 

Jeg liker konseptet, og i og med at det er et free-to-play-spill kommer jeg garantert til å hive meg over dette når det slippes. Dette traff meg virkelig rett i hjerterota, og jeg vil anmode folk som liker dungeoncrawlers og/eller tårnforsvarspill om ikke å dømme dette før de får testa det en svingom sjøl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...