Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Vi er en gjeng på 8 stykker som skal ha en russebil sammen, og vi har en del spørsmål angående anlegg til russebilen.

 

For det første har vi tenkt å kjøpe et PA-anlegg til å ha ut bak. Det er det anlegget vi vil fokusere på. Har søkt litt rundt, men har ikke så god greie på anlegg noen av oss, og vi er usikre på hvor mye vi vil bruke på anlegget, men har funnet fram til noen forskjellige merker, størrelser og priser. Prisklasse rundt 20-50 k.

 

Har funnet dette anlegget her, hvor det ikke er oppgitt noe pris, men som har et par 21" basselementer fra fence sammen med 4 slike topper.

http://russebiler.no...-og-roykmaskin/

 

Vi har også sett på cerwin vega, som jo de fleste plasser ser ut til å omtales som svært god kvalitet og god lyd. Blir selvfølgelig også dyrere. Hvordan spiller cerwin vegas 21" hornsub (TS-42) i forhold til 21-tommerne fra fence over? Hva ville gi best og mest lyd for pengene? Har sett på å eventuelt ha disse ved siden av TS-42.

Hvor syk er denne pakken i forhold til den fence-pakken over? Og hvordan vil en 21" hornsub fra cerwin vega spille i forhold til en 21" passiv sub fra cv?

 

 

Kom gjerne med tips, andre forslag og innspill. Vi tar imot det vi får av tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare så det er sagt, så har jeg min mening om hva som er greiest ang. anlegg for russetiden.

 

da tenker jeg at det beste dere kan gjøre er å gå for 2 av de CVP 2153 med en grei forsterker til å drive de (minst 1000w pr stk! vi hadde 1250w pr. og det lød heeeelt rått!) disse kan dere da ha med på alle vors fra dere får de til dere setter de inn i russebilen rett før russetiden. da får dere laaaangt mer ut av anlegget enn at dere bare skal bruke det mens dere har russebuksa på.

så lager dere en stor kasse med plass til 4x 15" subber, og kjøper DENNE pakken da har dere 4 15" med topper som tar alt av mellomtoner, så har dere 4 15" subber som drar ALT av bass dere skulle trenge. og om dere lager kassa riktig, så vil de subbene kunne funke inne i bilen når dere ruller også, så har dere resten av pakka dere installerer i bilen.

 

der har dere da anlegg (si dere får CVP i august) på alle russekroene og alle vors fra august til mai! dere har en vill basskasse dere kan bruke hele russetiden, og dere har et sinnsykt rulleanlegg som knuser de fleste andre. ergo også sikkert den beste vors / nach bilen i russetiden når folk heller vil sitte inne i bilene enn å stå ute i kulda / regnet :)

Lenke til kommentar

Ikke kjøp Fence Audio!

Har en Fence 18" sub stående. Fence har gode priser, men du får det du betaler for. Subben min skrangler hvis man spiller høyt med den, og jeg får ikke det lydtrykket jeg vil ha.

 

Cerwin Vega TS-42 er mye bedre! Jeg liker hornsubber mye bedre en "vanlige" fordi de tåler regn, og de sender lyden i en retning. (da merker man det bedre i kroppen). TS-42 passer godt sammen med CVP-2153

Kjøp heller passivt enn aktivt, da blir det mindre støy.

 

Et annet forslag:

Høyttalere

Pakke med 2 Cerwin vega topper, og 4 subber.

Forsterkere

QSC PLX1104 Du vil trenge 2stk, en til subber, og en til topper

Delefilter

For å dele opp signalet til topper og subber

Rack

Veldig greit å ha forsterkere og delefilter i et rack, da får de beskyttelse, og det er enkelt å flytte utstyret uten å måtte koble opp alt på nytt.

Kabler

5m speakon kabler. Du vil trenge 6stk 2stk fra forsterker til topper, 2stk fra forsterker til subber, og 2stk fra subber til andre subber.

 

Du vil også trenge xlr kabler mellom delefilter og forsterkere, og kanskje en mixer.

Hvis jeg ikke har regnet feil, koster dette anlegget ca. 36k.

Endret av Mjørtel
Lenke til kommentar

Jeg ville først og fremst tenkt på prisen her. Snakk om drøyt 30000 for 2 av de ts-42, hvor det koster snaue 20 for den andre pakken. Dessuten er ts42 veldig store av seg, og selv om de spiller veldig krafrig og bra, så vil ikke folk lengte etter 2 21" subber når den judys pakka er installert, med mindre folk har hørt de 2 ts42ene fra før. Dessuten trenger dere forsterkere til de, som bør minst ha 2000w pr sub, snakk om store forsterkere her da, og ikke minst et hissig aggregat. Da ender prisen veldig fort opp over 60000 totalt på anlegg. Den pakka fra judys vil levere mer enn tilstrekkelig med lyd om dere installerer de riktig :-)

 

Edit: skrivefeil :-)

Endret av Suit-up
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...