Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ustabilitet med GTX 680


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Gikk nylig til innkjøp av et GTX 680, og har hatt store problemer med artifacting.

Ofte så bare kræsjer skjermkortet også. Skjermen blir fylt med et rutenett med røde elementer, så blir alle skjermene mine sorte, så kræsjer spillet, så kommer det opp en melding som sier nVidia Keppler 320.00 has crashed.

 

Se bilde:

 

EaO7fDC.jpg

 

 

Har prøvd både å underklokke skjermkortet, booste voltage, stock clock, osv. Har også endret power management i kontrollpanelet til å ikke spare strøm.

Jeg har prøvd nyeste drivere, samt nyeste beta drivere. Alt av gamle drivere fra mitt forrige skjermkort er selfølgelig slettet.

 

Har følgende specs:

 

- i7 2600k CPU @ 4,6ghz med Corsair Hydro100 CPUkjøler

- GA-Z68X-UD7-B3 hovedkort

- EVGA GeForce GTX 680 skjermkort

- Cooler Master HAF-X Tower

- Zalman MFC1 viftestyring

- 16 GB DDR3 Corsair Dominator DHX RAM ( @ 1888mhz )

- Chieftec Ntro 1200w

- Corsair SSD Force Series F120, 120GB

Endret av Romis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan godt være defekt/semi-defekt kort. Har lignende problemer, og måtte kjøre en "re-lodding" av kortet for å få det opp å gå igjen. Dette da fordi jeg ikke har garanti eller reklamasjonsrett.

Så siden du sier det er nytt, ja så ville jeg nok vurdert å sendt det inn. Det optimale hadde dog å teste det i en helt annen PC for å være helt sikker. :)

Lenke til kommentar

Kjip situasjon. Har blitt svindlet under skjermkortkjøp på bruktmarkedet.

Om selger snakker sant er jo umulig å si, men kunne jo også blitt skadet under frakt, da dette er litt typisk at vibrasjoner kan lage små ødeleggelser på mikroskopiske lederbaner etc.

 

Enten kan du få kvittering, for så å bruke reklamasjonsretten, eller så kan det jo være verdt å prøve å fikse det. Har personlig hatt suksess med å varme opp skjermkortet i ovnen på 200 grader i 10 min (forhåndsoppvarmet!)

Kortet skal tåle dette, selv om det selvsagt ikke er 100 % risikofritt. Husk at loddetinnet som er loddet på kortet opprinnelig altså vil varme opp komponenter betraktelig høyere under produksjon, men da med kortere mellomrom.

 

Har selv kun god erfaring med slikt, og en del andre på nettet, men er selvsagt siste utvei. ;)

 

Ps: Husk selvsagt å fjerne vifte og alt slikt først.

 

Edit: Les gjerne: http://www.addictivetips.com/hardware/fix-your-graphics-card-by-baking-in-oven/

 

Det skal nevnes at selv visse nettbutikker har dette som en metode for å reparere skjermkort.

Lenke til kommentar

Først å fremst bare få en full av-installering av driveren ettersom at den er ustabil. Last så ned 314.07, den er veldig stabil å gjør det den skal. Hvis det ikke funker så tror jeg du bare må søke om RMA. Eventuelt snakk med nvidia support (Live chat) ^^

 

Prøver den nå. Skriver her hva jeg finner ut.

Lenke til kommentar

Har som sagt opplevd dette 4-5 ganger, og alle gangene har det vært snakk om maskinvarefeil. Eller mer nøyaktig, skjermkortet.

 

Selv om det selvsagt har vært ganger der skjermkortdriveren har vært problemet, men aldri slik du beskriver det.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Garantert noe fucked me kortet da, sleipt hvis selgeren visste dette. Hvis ikke så er du veldig uheldig :/

Lykke til!

 

Forklarte situasjonen ovenfor selgeren, det endte opp med at han overførte alle pengene til kontoen min, og lot meg beholde kortet. Han sa også at alt fungerte perfekt på hans data, så jeg burde donere bort kortet til noen andre, så kanskje de ikke har noen problemer.

Lenke til kommentar

Forklarte situasjonen ovenfor selgeren, det endte opp med at han overførte alle pengene til kontoen min, og lot meg beholde kortet. Han sa også at alt fungerte perfekt på hans data, så jeg burde donere bort kortet til noen andre, så kanskje de ikke har noen problemer.

 

supert av selgern da :)

Lenke til kommentar

Mon tro om det er samme problem du har, som en kammerat av meg hadde med GTX 670 ...

 

Det vi iallfall måtte gjøre i hans tilfelle, var å avinstallere all software som forsøker å opprette kontakt med GPU. Dette seg være MSI Afterburner, Asus GPU Tweak og gud-vet-hva ..

 

Symptomene han hadde var såkalt Red Screen of Death. Vi avinstallere driverene (fullstendig - bruk gjerne Driver Sweeper fra safe mode etter å ha avinstallert vanlig via control panel --> programs and features). Vi avinstallerte også MSI afterburner, og vi sjekket for andre potensielle programmer i samme sjanger. Så installerte vi drivere på nytt, og passet på å bare legge inn drivere og physx. Ingenting annet.

 

Alle problemer var nå vekke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...