Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på snart 20 år.

 

Det har seg sånn at vi er veldig få i familien, noe vi alltid har vært.

Akkurat nå er det jeg, mamma, pappa, og 3 andre søstre. De tre søstrene jeg har nå, ser jeg ca 1-2 ganger i måneden. Noe som er forsåvidt helt greit, da ingen av de bor hjemme lengre. Men det saken er, er at alle besteforeldrene mine er nå døde, og jeg kjenner stort sett ingen i slekta mi. Har 2 onkler og 1 tante på faren min sin side, men jeg kjenner ingen av dem. Har møtt de 1 gang i løpet av hele mitt liv. Og min far har stort sett aldri kontakt med dem lengre. (Jeg visste ikke at pappa hadde en til bror, før i fjor)

 

Og saken er at jeg vil bli kjent med hannes del av familien også. Jeg vil bli kjent med søskenbarnene, onklene og tanta mi. Kunne dra dit i en ferie, iallefall 1 gang i året, som vi bruker å gjøre på moren min sin side.

 

Hvordan kan jeg gå fram med dette? Fattern har nå kjøpt seg bobil, så kunne jeg kanskje ha spurt om vi kunne dratt på ferie dit en gang? Eller ville det blitt for upassende, med tanke på at han og søskene nesten aldri prater sammen? Anonym poster: 2ef6b8eacf51e7e4da2abd25266a5387

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet du noe om hvorfor faren din ikke har hatt kontakt med søsknene? Det kan godt hende det er gode grunner til det, og at hverken han eller de ønsker å gjenoppta kontakten nå. Men sånn generelt synes jeg du kan ta opp med ham at du har lyst til å treffe hans del av familien. Og en svipp innom på bobil-tur er vel en relativt "trygg" form for besøk. (Selv om jeg stusser litt over at du som 20-åring vil dra på bobiltur med mamma og pappa ;) )

 

Men selv om dere drar på besøk så tror jeg ikke du skal ha for store forhåpninger om å få masse nye venner. Det kan fort bli bare et litt kleint kaffebesøk, og så hjem igjen.

 

Og med fire søsken så synes jeg ikke dere er "veldig få i familien". Tvert i mot. Og hvis du vil ha større familie: Siden ingen av søstrene dine bor hjemme går jeg ut fra at de er i hvert fall på din alder og gjerne eldre. Da kan du fort få både svogre og onkelbarn ;)

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha kontakt med familien din, kan du ordne det selv. Du er ikke avhengig av foreldrene dine. Jeg vokste også opp uten noen kontakt med søskenbarna mine utenom noen konfirmasjoner med noen års mellomrom. Men for to år siden plukket jeg og kusina mi opp kontakten, først gjennom facebook. Vi har fortsatt ikke mye kontakt, for hun bor 3 timer unna hjemstedet mitt og 8-10 timer unna studiestedet mitt, men vi holder hverandre oppdatert og jeg besøker henne et par ganger i året. Da har det vært naturlig at jeg også har fått bedre kontakt med fetterne mine, altså brødrene hennes, for de kommer gjerne innom når jeg er der.

 

Hvis du prøver å ta kontakt med familien din over facebook, for eksempel, så er det kanskje litt uventet, men ikke uakseptabelt. Du trenger ikke å melde besøk med en gang, men du har ingenting å tape på å prøve å bli bedre kjent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...