Gå til innhold

Kondisjonstrening på tredemølle


Anbefalte innlegg

Hei og hå! Det kan godt tenkes at det har vært flere tråder oppe med samme eller lignende tema, og i så fall må jeg bare beklage for nok en tråd om dette.

 

Likevel, nå har det seg slik at jeg har kommet inn i militæret, og på tross av at jeg tydeligvis var i god nok form til å komme inn, så er jeg ikke helt fornøyd. Jeg ønsker å trene målrettet mot tiden i forsvaret, slik at jeg ikke skal henge etter andre.

 

Jeg er ikke spesielt sterk, men det er ikke styrketreningen jeg skal legge hovedvekten på. Det er nemlig kondisjonen min. Jeg er veldig glad i å løpe og bevege meg, på tross av det faktum at jeg sitter inne på rommet mitt nesten hele dagen (med unntak av tiden jeg tilbringer på skolen). Likevel gjør jeg det ganske så greit på løpetester, men er selv ikke fornøyd med min egen kondisjon da jeg er mer en "sprinter".

 

Så, jeg meldte meg inn på Trento i dag (i går) og tok min første treningsøkt på et treningssenter på et par år (tror jeg). Her hadde jeg ikke stort annen plan enn at jeg hadde en én times spilleliste på iPoden som jeg skulle løpe etter og slik endte jeg opp med å jogge/løpe én time i strekk.

 

Det jeg nå lurer på er... hvordan burde øktene mine på tredemølla bli lagt opp, slik at jeg får godt utbytte av treningen, og forbedrer kondisjonen min i stor grad? Det er jo ikke så vanskelig å hive seg på tredemølla og begynne å jogge, men jeg ønsker å vite hvordan jeg får en veldig god progresjon. Jeg har tross alt bare 3-4 måneder på meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, tusen hjertelig takk! Har søkt litt rundt selv, men var litt vanskelig å finne ut hva som egentlig var det beste å gjøre. Dette vil nok definitivt gjøre treningen mer systematisk og effektiv. Veldig kjekt bare det å få opplysningen om mat også. Spiste og drakk energidrikk rett før jeg gikk i gang med trening i dag. Det blei en kraftig nedtur fra i går for å si det sånn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...