Gå til innhold

Kobles til ruteren, men får ikke internett


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg re-konfigurerte ruteren for to dager siden. Jeg lastet ned en mappe med bilder, mistet internettforbindelsen og ruteren slettet alt og gikk til fabrikkinnstillingene sine. Etter jeg hadde konfigurert ruteren fikk jeg koblet til med datamaskinen, telefonen til vertsfaren min koblet seg til (iphone5), men telefonen min kobler seg til ruteren, men jeg får ikke nettilgang. (LG optimus 3d)

 

Wireless Network Mode: Mixed

Wireless Channel: 11 - 2.462GHz

Wireless SSID Broadcast - Disabled

 

Mode: WPA Pre-shared Key

WPA Algorithms: AES

Group Key Renewal: 3600sec

 

Telefonen min kobler seg fint opp til andre rutere. Har prøvd å restarte ruteren og telefonen uten hell. Noen som har tips?

 

En annen ting óg, hvis jeg laster ned noe, så får jeg DNS-server problemer med nettet, må gå ned og restarte ruteren. Blir den overbelastet? Det er en gammel linksys modell.

 

Mvh. Ask!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Du får prøve å slette SSID (nettverksnavnet ditt) på telefonen og sette den opp med kryptering på nytt.

Hjelper ikke det, så prøv uten kryptering i router, deretter med WEP og til slutt med varianter av WPA.

Pass på at du bruker samme kryptering i router og telefon. En reset av routeren kan kanskje også hjelpe.

Hei, litt sent svar...

Telefonen min klikket, så jeg måtte gjøre en Hard reset.. Jeg får fortsatt ikke koblet til internettet.

De eneste krypteringene jeg kan bruke på routeren er "Disabled, WPA Pre-shared Key, WPA Radius, Radius og WEP." Hvem av de skal jeg evt. ta? Skal prøve uten kryptering i morgen, se om jeg får koblet meg til.. Hvis jeg får det, hva burde jeg da gjøre?

Ask

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...