Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg er UNORMALT glemsom!


Anbefalte innlegg

Jeg går første året på vgs. For å være glemsom på dette nivået har jeg ganske bra karakterer, et snitt på 4.7-4.8.

 

Enten glemmer jeg ditt eller så glemmer jeg datt. Dette gjelder både hjemme og på skolen. Først skal jeg begynne med noen eksempler hjemme. Hvis jeg legger mobilen min et sted, har jeg plutelig glemt hvor jeg la den etter 10-30 minutter. Da løper jeg rundt i hele huset for å finne fram til mobilen! Jeg er veldig ubevisst. Selvom jeg har låst døra etter meg, og at jeg vet at den er låst. Er det fortsatt en usikkerhet som sier at jeg må sjekke på nytt.

 

På skolen har jeg en lang rekke med glemte ting bare dette året. Det startet med at jeg glemte gym buksen i gymsalen som jeg aldri fant. To- tre uker glemte jeg gymbuksen igjen, men denne fant jeg i garderoben heldigvis.

 

Noen uker etterpå glemte jeg pc laderen i klasserommet, visste akkurat hvor jeg glemte den og hvordan i ettertid, men den var ikke til å finne der så jeg fikk en ny.

 

Så glemte jeg Samfunnsfagsboken min en gang, men en medelev ga meg boken. Jeg trodde jeg hadde lært, og følte at det aldri ville skje igjen. Plutselig, en uke etter skjer det samme, men en medelev fant boken og ga meg den.

 

Dette semestret glemte jeg kalkulatoren, jeg var lykkelig fordi jeg nettopp hadde fått at vite at jeg ville få 5 i matte. Jeg tenkte, kjente, og følte på følelsen mens jeg tok matteboken fra pulten å la den i sekken. Jeg hadde ikke sjekket hele pulten, men jeg visste at det var noe jeg hadde glemt. men jeg bare spaserte videre i 4 minutter ca, før jeg ikke kunne skjenne på den "glemme" tanken ,og begynte å sjekke i sekken. Kalkulatoren manglet.

 

Idag glemte jeg matte skriveboken min. Det var slik at jeg og en venn hadde satt oss på motsatte plasser, så jeg satt på hans pult og han satt på min. det var rotete på begge pultene, og glemte dermed skriveboken.

 

Det er bare rart at jeg ikke har mistet noe annet enn en bukse det siste året. Helt utrolig. Alt dette på et år! Jeg hadde også slike tilfeller på ungdomskolen, men ikke akkurat like mange som i år.

 

Det kan muligens være på grunn av stress, men noen ganger har jeg vært veldig "våken", men fortsatt mistet noe. Så, tror ikke det er den største grunnen.

 

Jeg synes dette er dumt! brødrene og søstrene mine er ikke glemsomme i det heletatt, ligger derfor ikke i familien. Hva feiler det meg!?

Anonym poster: a3c44a318bc307b0b39316e8dfc96632

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke at dette er så unormalt. Jeg går på autopilot hele dagen jeg også og det fører til at jeg glemmer mye rart på forskjellige steder, enten det er ketchupen på kjøkkenbordet, underbuksa mi på treningssenteret eller boka mi i skohylla. Det beste middelet mot dette er å være strukturert, ha alt på faste plasser slik at man ikke trenger å huske på hvor man har gjort av ting og å gjøre det til en vane å se over bordet eller rommet du er i hver gang du forlater det.

Lenke til kommentar
eg tenkte, kjente, og følte på følelsen mens jeg tok matteboken fra pulten å la den i sekken. Jeg hadde ikke sjekket hele pulten, men jeg visste at det var noe jeg hadde glemt. men jeg bare spaserte videre i 4 minutter ca, før jeg ikke kunne skjenne på den "glemme" tanken ,og begynte å sjekke i sekken. Kalkulatoren manglet.

 

Her ser det ut til at hukommelsen din er helt i orden, du er bare ikke til stede. Det er en vanesak. Har du vendt deg til å la tankene vandre bort fra det du holder på med, f.eks. til noe du skal gjøre senere i dag, da må du venne deg av med det. Du tenger ikke være "til stede" 100 % av tiden, men i det vesentligste, ellers får du slike problemer som du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...