Gå til innhold

Hjemme PC til 4000-5000 kr


Anbefalte innlegg

Det er veldig lenge siden jeg har kjøpt PC, og særlig stasjonær. Men nå har jeg lyst til å ha en media PC til TVen. Jeg trenger ikke noe Godlike gaming pc, men vil veldig gjerne kunne spille vanlige spill (ikke nødvendigvis Far Cry 2 med full HD). Så jeg har prøvd å lese meg litt opp, men har funnet ut at det er mange her som kan utrolig mye mer og er flinke til å hjelpe.

 

Jeg har tenkt på noen kombinasjoner og har fått anbefalt Intel prosessor over AMD. Jeg ser de er litt dyrere, men bruker mindre strøm og har lavere temperatur så det trekker opp igjen. Et forslag jeg kom med fra Netshop nå er.

 

NetShop 3 års PC garanti

PC levert umontert.

LC Power Miditower, "649B", Sort

ASUS P8H77-V, Socket-1155

Intel Core i5 3470 Quad Prosessor

Kingston HyperX 8 GB-kit DDR3 1600 MHz

Western Digital 1 TB Green 3,5", SATA-3

Gigabyte Radeon HD 7770 1GB GDDR5

Logitech Wireless Desktop MK250 (kan byttes)

 

eller fra MPX:

 

1 stk Cooler Master Elite 310 Black/Silver

1 stk Corsair CX 500W PSU

1 stk Intel® LGA1155 Core i5-3570

1 stk MSI B75MA-P45, Socket-1155

1 stk Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT CL9

1 stk Sapphire Radeon HD7850 1GB GDDR5 PCI-E

1 stk WD® Desktop Blue 1TB SATA 3.0

1 stk OEM DVD±RW Writer, SATA

 

Er noen av disse bra. De ligger på 4200 kr fra netshop og den andre får jeg for 4700 kr fra mpx. Er disse bra? Hos netshop så kan jeg konfigurere litt selv om noe bør endres.

 

Trenger man HD 7850 for å spille enkle spill som FIFA og pro cycling manager (ja er litt sports freak).

 

Takker for all hjelp jeg kan få :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sistnevnte er helt klart best, men ville ha vurdert bedre og billigere harddisk og SSD:

 

Samsung 840 120 GB SSD og eventuelt en i5-3570k om du vil overklokke senere. B75 Chipset er heller ikke god på overklokking, så ville heller valgt Z77.

 

Seagate Barracuda 7200.14 2TB er en veldig rask og god harddisk til billig pris. Green harddisker gir dårlig ytelse og ser ikke behovet der for å spare strøm.

Lenke til kommentar

Har en Samsung 840 250GB SSD i min laptop som jeg vurderer å sette inn i den jeg kjøper. Laptoppen er så gammel å skrøplig så ken synger på siste verset.

 

Overklokking vil ikke være noe problem for meg, aner ikke hvordan man gjør det og tviler veldig på jeg kommer til å prøve :p Men er 3570k spesielt god på overkloking? Så jeg betaler for noe jeg ikke kommer til å bruke?

Lenke til kommentar

Har en Samsung 840 250GB SSD i min laptop som jeg vurderer å sette inn i den jeg kjøper. Laptoppen er så gammel å skrøplig så ken synger på siste verset.

 

Overklokking vil ikke være noe problem for meg, aner ikke hvordan man gjør det og tviler veldig på jeg kommer til å prøve :p Men er 3570k spesielt god på overkloking? Så jeg betaler for noe jeg ikke kommer til å bruke?

Ja, 3570K (og alle core-prosessorer fra intel med K i navnet) er god(e) til overklokking, fordi de har ulåst multiplikator. Overklokking er ikke så vanskelig egentlig, det er bare å fikle litt med ting i BIOS-en. Bare så lenge du holder unna det du har peiling på hva er, og ikke går for langt med én gang, går det bra. Hvis du er innstilt på å la være å overklokke, trenger du ikke K-prosessor.

 

En liten kommentar til PC´en; du kan trygt trappe opp til 8 GB ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...