Gå til innhold

Netgear router, kommer ikke inn på enkelte sider.


Anbefalte innlegg

Har en router av typen Netgear JNR3210. Den siste uka har jeg ikke kunne sett noen bilder fra imgur, selv om jeg kommer inn på siden. Nettsider som www.longtailvideo.com vil ikke lastes i det hele tatt.

 

Jeg er leieboer og får nettet mitt fra en kabel fra utleier. Om jeg kobler kabelen direkte til pcen så får jeg sett både bilder fra imgur, og også kommet inn på sidene. Så langt fungerer alle andre nettsider jeg bruker i det daglige helt fint uansett om jeg bruker kabelen direkte, eller gjennom min netgear router.

 

Noe jeg kan gjøre i routeren for å fikse dette? Når jeg sjekker loggen i routeren ser det ut til at jeg får "[DoS attack: ACK Scan] from source:" når jeg prøver å gå inn på sidene. Kan jeg slå av denne funksjonen? Vil ikke et slikt angrep stoppes i utleiers router før det når meg uansett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se om du finner innstilling for hardware accelerator i routeren din og så av den.

 

Avansert Instilling -> LAN -> Switch Control: Aktiver HW Accelerator: Nei

 

Ser ikke ut som om jeg har den funksjonen. Hadde en periode tidligere i dag der imgur osv viste bilder og alt fungerte som normalt (uten at jeg hadde gjort noe annet med routeren). Nå er det derimot det samme igjen der bildene ikke vises osv. Får fortsatt "[DoS attack: ACK Scan] from source:" etterfulgt av IP når jeg prøver en av sidene eller går til imgur. Har prøvd "Disable Port Scan and DoS Protection" uten at det hjalp.

Lenke til kommentar

Ser ut til at routeren oppfatter pakkene fra siden som DOS attack.

For sikkerhets skyld ville jeg scannet PC med en online antivirustest.

 

Det er jo merkelig at det ikke fungerer innimellom, mens andre ganger er det ok.

Du kan forsøke å endre innstillinger for brannmuren i router ved å slå av SPI (inspeksjon av innkommende pakker). Du har da fremdeles softwarebrannmuren på PC som beskyttelse.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...