Gå til innhold

[Løst] Acer Aspire 5742ZG skjerm ødelagt - Hvorfor?


GXT

Anbefalte innlegg

Ok, så jeg har nå vært en uke i utlandet, og når jeg kom hjem forsøkte jeg å ta i bruk PC-en min.

 

Til min store forbauselse har skjermen av en eller annen grunn bestemt seg for å gå i stykker.

 

Skjermen i seg selv er tilsynelatende fin. Jeg brukte maskinen før jeg dro, så jeg er rimelig sikker på at den var i brukbar stand før avreise.

Liknende skjermskader har jeg sett flere ganger før, så jeg er rimelig sikker på at noe har gått i stykker internt.

 

Jeg vet bare ikke hvorfor. Det var rimelig kaldt i huset når jeg kom hjem, så kan det ha vært kulden som tok knekken på skjermen? Jeg har hørt at man må ned på minusdelen av skalaen før det begynner å bli risikabelt.

Endret av MartN H
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, så jeg har nå vært en uke i utlandet, og når jeg kom hjem forsøkte jeg å ta i bruk PC-en min.

 

Til min store forbauselse har skjermen av en eller annen grunn bestemt seg for å gå i stykker.

 

Skjermen i seg selv er tilsynelatende fin. Jeg brukte maskinen før jeg dro, så jeg er rimelig sikker på at den var i brukbar stand før avreise.

Liknende skjermskader har jeg sett flere ganger før, så jeg er rimelig sikker på at noe har gått i stykker internt.

 

Jeg vet bare ikke hvorfor. Det var rimelig kaldt i huset når jeg kom hjem, så kan det ha vært kulden som tok knekken på skjermen? Jeg har hørt at man må ned på minusdelen av skalaen før det begynner å bli risikabelt.

 

Hadde også problemer som deg. Skjermen er kun svart? Kan være driverfeil..jeg lastet ned en quicfix, men husker selvfølgelig ikke hvor det var..

 

Mener det var denne: http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/Black-Screen-Fix.shtml

Jeg går ikke god for den linken for å si det sånn, men jeg brukte iallefall en quickfix..

Lenke til kommentar

Hadde også problemer som deg. Skjermen er kun svart? Kan være driverfeil..jeg lastet ned en quicfix, men husker selvfølgelig ikke hvor det var..

 

Nei, skjermen virker faktisk "knust" på den måten at jeg bare ser noe på 1/4 av skjermen mens resten av skjermen er delt opp av fargerike sprekker.

 

Jeg kan bekrefte dette med å presse lett på skjermen, noe som får det til å se ut som om en form for væske flyter på innsiden.

Endret av MartN H
Lenke til kommentar

Svart skjerm kan være nesten hva som helst, så jeg ville ha begynt med å sjekke om det faktisk er skjermen som er defekt: Koble til en LCD-skjerm eller TV, og se om du får liv der.

 

EDIT: OK, hva er poenget med denne tråden? Finne ut hvem som har satt seg på maskinen mens du har vært borte?

 

Kjøp nytt panel på eBay...

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...