Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Våknet med enorme smerter i brystområdet


Anbefalte innlegg

Hei, våknet tidlig i dag med enorme smerter.

 

Føltes ut som det var på innsiden av de nederste ribbena. Noen som vet hva dette kan være? Jeg lå å vred meg, litt problemer med å puste pga smertene, i ca 15-30 min.

 

Noe av det værste jeg har opplevd, føltes ut som jeg skulle dø der og da.

 

Hva kan dette være?

Endret av wApz0r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Jeg har reflukssyptomer fra tid til annen, og selv om noen kaller det "halsbrann" kjennes det ikke som om smerten sitter i halsen. Det er mer som en brennende klump bak brystbeinet, ved de nederste ribbeina. Personlig har jeg en tendes til å få det om jeg har sittet lenge fremoverbøyd, f.eks. foran PCen, når jeg er stressa over lengre tid eller når jeg har vært på brennevinsfylla. Våkner om natta av det innimellom. Dersom det skulle være reflukssymptomer du opplever, hjelper det å blande en teskje bakepulver i et glass vann og drikke det. Gaviscon funker også greit.

 

Ta det opp med fastlegen din, det kan jo selvsagt være noe helt annet, f.eks. krampe i bindemuskelen mellom to ribbein, noe som kan være helt forjævlig vondt.

Lenke til kommentar

Jeg bare bringer opp et annet alternativ for en differensiell diagnose, og det er lungene. Vanligvis stråler det vel ut til ryggen om det er noe galt med lungene?

 

Eventuelt kan du ha vært støl i muskelen i mellomgulvet eller hatt en krampe i denne?

 

EDIT: Et par andre muligheter: Gastrisk infeksjon eller gallestein?

Endret av omnomnomnivore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...