Gå til innhold

Wimp: Får ikke logget inn, ikke koblet til internett


ventle

Anbefalte innlegg

Wimp har det med å plutselig slå seg vrang og nekte å logge seg inn. Av og til går det over, og det kan slå til forskjellig på forskjellige pcer jeg bruker.

 

Nå er det hovedmaskinen hjemme, en bærbar med Windows 7 64-bit, der Wimp påstår at jeg ikke er koblet til internett, eller at Wimp er sperret av Windows-brannmuren, hvilket begge deler ikke er tilfelle.

 

Jeg kan fint logge på med to andre maskiner hjemme (en Linux og en Win7) samt på jobb (også der Win7).

 

Wimp sin support kan ikke hjelpe meg, det eneste jeg får av svar fra dem er ting jeg kunne (og har) googlet meg frem til selv, mistenker at googling er eneste kompetansekravet til dem som jobber der...

 

Sånn ser skjermen ut ett kort øyeblikk i det jeg starter opp Wimp:

post-78758-0-07718700-1363634997_thumb.jpg

 

Deretter får jeg innloggingsbildet, der den påstår at brukernavn og passord er feil (noe jeg antar er fordi den ikke får koblet seg til Wimp-serveren og validert det):

post-78758-0-54458700-1363635062_thumb.jpg

 

Brannmurinnstillingene skal det ikke være noe i veien med:

post-78758-0-67835000-1363635088_thumb.jpg

Jeg har senere prøvd å sette brannmuren tilbake til fabrikkinnstillinger og åpnet for Wimp på nytt, slik at det ikke lenger er en dobbeltoppføring for Wimp.

 

Jeg bruker ingen andre sikkerhetsprogrammer enn Windowsbrannmuren og Microsoft Security Essentials (som såvidt jeg forstår det ikke blokkerer nettverkstrafikk, men jeg har uansett prøvd å slå det av uten at det hjalp noe).

 

Noen som har noen hete tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...