Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ny arbeidsbil. tips?


Anbefalte innlegg

har tenkt å kjøpe meg "ny" arbeidsbil. begynner å bli dyrt å bruke suburban som arbeidsbil. og ser at behovet for så stor bil ikke er nødvendig lengre til arbeidsbil. så har sett en del på caddy fra 2004 og oppover. men er ikke så veldig intresert i å bruke mere enn 70 lapper siden det blir arbeidsbil. og er litt usikker på om jeg skal kjøpe caddy eller ikke

 

krav:

-framhjulstrekk eller 4x4. egentlig er det ikke nøye om det er 4x4 eller ikke for 4x4 versjon er dyr i caddy utgave.

- HIACE,renault og citroen er uaktuelt!

- diesel

- dieselgjerrig

- manuell eller automat spiller ingen rolle

- må følge med sommmer/vinterdekk på felg som er bra om det er alu eller stålfelg driter jeg i. er arbeidsbil :)

- gjerne en som ikke ser ut som den har trilla rundt 10 ganger (bunglet og forferdelig)

- spiller ingen rolle hvor bilen står. kan hente den uansett hvor i landet

- eugodkjent

- byttet regreim. gjerne med servicehefte

- HELST inkl årsavigft

- trenger ikke være inkludert omreg

- minst mulig rust da jeg er alergisk mot rust

- DET MÅ VÆRE HEGNERFESTE

 

 

forslag?

Endret av 1915
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke testet de årsmodellene, men jeg syntes de gamle caddyene var forferdelige, jeg har derimot en 2012 Mod. Caddy Maxi TDI som jeg er kjempefornøyd med.

Men 2004 og nyere er hvertfall utseendemessig likere de nye enn de gamle.

Jeg kjører bilen som servicebil, og har med andre ord kjipeste variant, med 1,6 liter diesel, ikke 4 x4 osv. alikevel syntes jeg den har svært god kjørecomfort, og er (til servicebil å være) nesten morsom å kjøre, god støydemping (igjen til kassebil å være) fører til at man ikke får den forferdelige kassebilfølelsen som f.eks HiAce, Transporter, Transit connect osv gir.

Dieselforbruket er helt greit, jeg fyller mandag morgen, men stort sett har jeg litt å gå på. med en kjøremengde på ca 20 000 siden Mai 2012.

Lenke til kommentar

tok en ringerunde til en kompis av pappa som skal selge caddyen sin. han har kun hatt den til bruksbil når han er hjemme i helgene. han kjører semi til vanlig på jobb. han er en fyr som ikke tåler å få dritt på hendene så alt som blir gjort med bilene han eier blir gjort på verksteder. og han er en mann som er nøye med bilene sine. han gnikker og gnur og vasker dem ofte og tar godt vare på dem.men denne caddyen han eier finnes ikke rust på. nylig tatt service, 105 hk. framhjulsdrift og manuell. nettopp byttet reg reim. følger med nye 18" felger med nye sommerdekk og nye 16" felger med piggfridekk. og omreg er inkludert i prisen. og prisen er 75 lapper. er dette dyrt? han bor 2 km unna meg. skal å se på bilen og prøvekjøre den til helga når han kommer hjem. hva tror dere?

 

caddy maxi blir uaktuelt da den er noe høyere enn prisnivået jeg har lagt meg på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...