Gå til innhold

Tilgang til ipcam bak router P-2812 (port forwarding)


Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg litt med oppsett av nat/port forwarding, da jeg ikke helt fikk til dette..

 

Har Telenor VDSL med router Zyxel P-2812HNU-F3

 

Har et ip kamera som jeg gjerne ville hatt tilgang til utenfra mitt eget nett.

 

Har forstått det sånn at jeg for å få til dette, må sette opp nat eller port forwarding.

Har prøvd litt, men får det ikke til.

 

La oss si at min internett ip er : 111.111.111.111

og mitt ip kamera har lokal adresse ip: 192.168.1.10 port 71

 

Har lagt ved bilder av Address Mapping- og Port Forwarding-oppsettet på routeren. Er det noen som kan fortelle meg hva jeg må fylle inn hvor for å kunne aksessere ipkameraet utenfra mitt eget nett?

 

Når jeg sitter i mitt eget nett kan jeg aksessere ipkameraet ved å gå til adressen http://192.168.1.10:71/index.htm

 

Når nat/port forwarding er satt opp, hva skal jeg da gjøre på pc'en min for å aksessere kameraet når jeg sitter utenfor mitt eget nett?

post-4550-0-31944900-1361909118_thumb.jpg

post-4550-0-40709100-1361909154_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kun nødvenig å fylle in den informasjonen du allerede ga oss i port-forwarding ruten (les NAT).

 

Service Name: (user defined) IPCam

WAN-interafce: VDSL

Start- og end-port: 71, 71

Server IP: 192.168.1.10

Protocol: TCP

 

- Trykk Apply.

- Restart modemet.

 

Nå som dette er gjort:

For å nå kameraet "utenfra" så bruker du din WAN-ip til å nå enheten:

http://111.111.111.111:71/

 

 

PS: Går IP-kameraet gjennom en PC så kan det være nødvenig å skrive en unntaksregel i branmuren til PC-en.

For å teste fra inne i huset ditt så kan du bruke anonymouse.org's tjeneste.

Endret av warpie
Lenke til kommentar

Hvilken type kamera er det? Noen kamera kan settes opp til å streame til en server som er tilgjengelig på internett, og da slipper du å åpne inn til ditt lokale nett (som alltid er en viss sikkerhetsrisiko).

Det heter vel wanscam et eller annet. Når du sier det så har det en eller annen slags ddns funksjon, kanskje det er dette du sikter til?

Lenke til kommentar

Kun nødvenig å fylle in den informasjonen du allerede ga oss i port-forwarding ruten (les NAT).

 

Service Name: (user defined) IPCam

WAN-interafce: VDSL

Start- og end-port: 71, 71

Server IP: 192.168.1.10

Protocol: TCP

 

- Trykk Apply.

- Restart modemet.

 

Nå som dette er gjort:

For å nå kameraet "utenfra" så bruker du din WAN-ip til å nå enheten:

http://111.111.111.111:71/

 

 

PS: Går IP-kameraet gjennom en PC så kan det være nødvenig å skrive en unntaksregel i branmuren til PC-en.

For å teste fra inne i huset ditt så kan du bruke anonymouse.org's tjeneste.

 

 

 

Satte opp dette igjen og restartet modemet, hjalp ikke. Prøvde også med å lage regler i brannmuren for å slippe gjennom på denne porten, men nope. Slo også helt av brannmuren for å prøve det, men får fortsatt ikke tilgang fra eksternt nett, hmmm.

Lenke til kommentar

Du kan altids forsøke å sette opp med en annen protokoll: UDP, eller begge: TCP/UDP... For jeg kan ikke garantere at det overføres over TCP, da det liksågjerne kan fungere over UDP.... Hadde bare en følelse av at det ble brukt en light apacheserver (veldig vanelig til slike applikasjoner).

Lenke til kommentar

Du kan altids forsøke å sette opp med en annen protokoll: UDP, eller begge: TCP/UDP... For jeg kan ikke garantere at det overføres over TCP, da det liksågjerne kan fungere over UDP.... Hadde bare en følelse av at det ble brukt en light apacheserver (veldig vanelig til slike applikasjoner).

 

Jepp, prøvde med begge også, men det samme..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...