Gå til innhold

Hvor mange kcal bør jeg innta hver dag?


Anbefalte innlegg

Jeg skal bli kvitt litt magefett, eller fett generelt så fort som mulig og lurer dermed på hvor mange kcal jeg maks burde innta per. dag?

 

Jeg blir 17 år i juni, veier ca 80kg og er litt over 190 høy. Når det kommer til aktivitet, så går jeg i hvert fall hjem fra skolen hver dag, som blir rundt 2 kilometer. Hvis vi tar det som utgangspunkt, hvor mange kcal burde jeg maks få i meg hvis jeg vil bli kvitt fettet fort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1700 er en nedre grense på den vekten, da med et stillesittende liv.

Merk at du kommer til å gå ned 50/50% masse fett om du har noe muskelmasse uten om det vanlige om du ikke har en proteinrik kost og løfter på noe tungt på et kcal-underskudd.

Men det stemmer som over, start der og kutt 200kcal pr uke helt til du går ned nesten en kg i uka.

Lenke til kommentar

Kutt karbohydratene og ikke minst sukker og hvete, de gjør at du bare blir sulten på mer, og da ryker ethvert kaloriregnskap. Eventuelt må du gå rundt sulten og miste både muskler og fett samtidig.

 

Fete meieri- og kjøtt/fiskeprodukter i kosten samt gode grønnsaker gir et komplett kosthold som holder deg mett lenge og gjør kaloriunderskudd til en lek og fremmer fettforbrenning helt naturlig uten å tære på muskelmassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man må fortsatt telle på lavkarb, selv om man blir fortere mett av fett og det kan virke som man kan spise så mye man vil , er man bundet til den samme loven om energi.

 

Å bytte ut råvarer for å øke volum osv burde man uansett, spise samme maten bare mindre vil bli en trist fase.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...