Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisan folkens.

 

Vurderer å (NB!!) kjøpe meg Sony Vegas Pro.

 

Siden dette er så dyrt vil jeg vite mest mulig om hvordan programmet fungerer først. Jeg skal i all hovedsak bruke dette til å redigere film type dokumentar og sports action videoer, opp mot 30 - 35 minutter i lengde.

 

Jeg lurer og på om jeg skal kjøpe Vegas Pro 11 eller 12. Er det noen som vet de generelle forskjellene på disse to programmene?

 

Jeg greier ikke å finne nedlastingslink til Vegas Pro 11 på nettsidene til sony. Så ser ut til at jeg bare må slå til med Pro 12, eller er det en annen plass jeg kan betale, og laste ned Vegas pro 11?

 

Det er ikke vits å tipse om nettsteder etc. for ulovlig nedlasting av dette programmet. Jeg skal kjøpe dette, så jeg har med support og gyldig programnøkkel.

 

Men har du erfaring med programmet, så vil jeg gjerne høre tips, triks, fordeler og bakdeler etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke lov å linke til ulovlig materiale, so no worries ;)

 

Ser ut til at du kun kan kjøpe Sony Vegas 12 ja. Jeg har brukt det siden versjon 9, og det er blitt forbedret hver gang. Veldig knall program, du kommer til å sette deg fort inn i det. Bare å spørre hvis du trenger hjelp med noe.

Endret av nicwillu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel sånn at man ikke lenger får kjøpt versjon 11.

Jeg har selv kjøpt versjon 12, men bruker fortsatt 11 pga. at jeg foretrekker å gjøre ferdig de prosjektene jeg holder på med først.

Men versjon 12 skal inn så fort som mulig.

 

Har brukt Vegas siden versjon 3 (!), og har alltid vært kjempefornøyd.

Lenke til kommentar

Dette hørest toppers ut!

 

Er det slik at jeg burde trnge flere programmer for å lage effekter eller klarer sony vegas pro det meste selv?

Her snakker vi enkle effekter, som overganger og filter etc..

 

Jeg har Final Cut Pro med et tillegsprogram på Mac, som er genialt til å lage små effekter. Dette programet svikter dog om klippene blir for lange.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg er ikke så veldig avansert bruker.

Skal klippe sammen noen dokumentarer. Så blir nok kun bruk av filtere for å redigere lys i bilde, etc

 

Om det bare er snakk om enkle overganger og litt fancy effekter, så fins det i sony vegas. Kan også laste ned plugins å legge inn :)

 

Bruker selv Adobe After Effects til all effekt-bruk, dog mye mer avansert redigering og ikke noe vits å skaffe seg om du ikke skal gjøre noe crazy visuelle effekter.

Endret av nicwillu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det bare er snakk om enkle overganger og litt fancy effekter, så fins det i sony vegas. Kan også laste ned plugins å legge inn :)

 

Bruker selv Adobe After Effects til all effekt-bruk, dog mye mer avansert redigering og ikke noe vits å skaffe seg om du ikke skal gjøre noe crazy visuelle effekter.

 

 

Å ha 1 million overganger er egentlig bare tull.

Se på filmer og TV. Hvor ofte ser du noe slikt.

Det er det enkle som funker og som blir bruk av proffene. Selv ville reklamefilmer har så godt som aldri sett de effektene i.

 

Filtrene er mye mer kreative effekter som faktisk gir noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...