Gå til innhold

Erfaring med telesales-systemer


Anbefalte innlegg

Vi er en liten bedrift med tre kontorarbeidere og en reisende selger. Vi vurderer å etablere en ny stilling for en såkalt "møtebooker", som skal ringe rundt til bedrifter og selge inn tjenestene våre ved å sette opp møter til selgeren vår.

 

I den sammenheng har vi kommet frem til at vi har et behov for et godt system som møtebookeren vår kan bruke for å holde styr på hvem som skal ringes, hvem som er ringt, møter som er etablert m.m.

 

Ønsker til løsningen

 

- Mulighet for import av bedrifter(navn, org.nr, telefonnummer, bransjebeskrivelse m.m)

 

- Duplikasjonsfjerner(basert på regler som telefonnummer, org.nr, navn etc..)

 

- Click to call, lagring av samtaleopptak, automatisk oppføring av samtaletid

I dag bruker vi Asterisk PBX for bordtelefonene våre, så jeg vil ikke tro at en integrasjon mot enten Asterisk eller XLite kan være problematisk.

 

- Selgeren/bookeren skal kunne ha et kommentarfelt som forteller hvordan samtalen utartet seg, i tillegg til en generell filtreringsbeskrivelse.(F.eks en drop-down med få valg: Ikke svar, interessert, arrangert møte, ikke ring igjen etc...)

 

- Kunne opprette avtaler/next event etter en telefonsamtale(gjerne en kalender som er integrert med google calendar)

 

- Kampanjevalg(kunne velge i hvilken sammenheng bedriften/personen ble oppringt)

 

I korte trekk er dette hva vi mener MÅ være på plass i et slikt system. Jeg vil ikke tro dette er en stor utfordring.

 

Jeg har blant annet sett på tilpasningsmuligheter i kjente CRM-systemer som Zoho CRM, SalesForce m/ CallPro CRM, SugarCRM og andre varianter som vanilla... Men disse løsningene er ikke laget med telefonsalg i tankene og fungerer ikke helt slik vi ønsker. Enten er de for avanserte eller for enkle.

 

Vi bruker per i dag SalesForce CRM, men ønsker ikke å betale dyre dommer for å tilpasse for dette.

 

Så spørsmålet mitt er egentlig om noen har noe erfaring med å sette opp slike løsninger? Eller vet om noe som kan være verdt å ta en titt på. Evt om det er noen bedrifter som spesialiserer seg på nettopp dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, så dere bruker Salesforce og sier at denne ikke har mulighet for å importere/vaske telefonlister til "prospects", og tilordne kampanjer, kommentarer og evt andre opplysninger på disse etthvert som denne personen går igjennom listene "ut av boksen"? Dette er jo noe av grunnfunksjonaliteten i et CRM-system?

Lenke til kommentar

Hmm, så dere bruker Salesforce og sier at denne ikke har mulighet for å importere/vaske telefonlister til "prospects", og tilordne kampanjer, kommentarer og evt andre opplysninger på disse etthvert som denne personen går igjennom listene "ut av boksen"? Dette er jo noe av grunnfunksjonaliteten i et CRM-system?

 

Kjetilkl, du har rett. SalesForce har _noe_ av den funksjonaliteten vi ønsker rett ut av boksen, og jeg er helt sikker på at man kan tilpasse CRM-et til akkurat det vi ønsker. Etter å ha gjort litt research har jeg blant annet funnet en løsning som kan integrere bordtelefonene våre med SalesForce, så igjen, jeg er helt sikker på at dette fungerer.

 

Dog så er jeg mest ute etter å høre andres erfaring med en slik løsning. Noen virkelige success stories fra bedrifter i Norge. Det finnes jo mange bedrifter i Norge som har Call Center og telesalg med systemer som fungerer godt. Hva er det andre bruker? Hvem kontakter man?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...