Gå til innhold

Trench coat i Trondheim?


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er på utkikk etter en trench coat til vår/sommer, blå, og helst i den stilen som på bildet her.

Ser for meg å kjøpe en litt skikkelig en som jeg kan ha noen år, så jeg går gjerne opp til 2-3000 kr. Har sett mye rundt 1000-1500, men det er så mange merker som "ødelegger" den klassiske stilen ved å legge til stygge detaljer som ikke ser pent ut.

Vil jo selvfølgelig ha Burberry-stilen, men til en litt mer rimelig penge.

 

Noen som vet hvor i Trondheim jeg kan se etter noe av litt kvalitet i denne stilen? :)

 

Takk for all hjelp

 

 

burberry-brit-ink-cotton-blend-trenchcoat-product-1-2413278-889930833_large_flex.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du spør etter om du kan finne en i Trondheim, men hvis du er villig til å kjøpe på nett; hva med denne trenchcoaten fra Kent Wang (KW)?

 

KW får mye skryt for å lage solide produkter som allikevel selges til en god pris da plaggene ikke er ekstra dyre pga. et kjent navn. Ser den koster ca 2000 KR, mulig det er noe nærmere 3000 med frakt og mva/toll. Dette er hvertfall en trench som er svært "enkel" i designet og holder nok en relativt god kvalitet for prisen.

 

6035767934_469bc5b582_b.jpg

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Den stilen blir nok litt for "gubbete" for min smak. Ønsker litt mer detaljer sånn som på den jeg la ut bilde av. Dvs, belte, "distinksjons-flapper", åpnere hals etc.

Ser for meg å bruke den til daglig om våren / dårlig sommervær. Er den for plain blir den kanskje litt mer formell?

Lenke til kommentar

Den stilen blir nok litt for "gubbete" for min smak. Ønsker litt mer detaljer sånn som på den jeg la ut bilde av. Dvs, belte, "distinksjons-flapper", åpnere hals etc.

Ser for meg å bruke den til daglig om våren / dårlig sommervær. Er den for plain blir den kanskje litt mer formell?

 

men det er så mange merker som "ødelegger" den klassiske stilen ved å legge til stygge detaljer som ikke ser pent ut.

 

Sitatet overfor fikk meg til å tenke at du ønsket det mest mulig stilrent.

 

Belte følger med, hvis du ser på linken til trenchen på bilde #2. Har ellers ingen gode forslag, da jeg ikke har shoppet noe særlig i Trondheim. Det kan nok tenkes at Retro har en OK trench, men de har ofte kun trenchcoats fra Johnny Love som jeg synes ikke er noe særlig pen.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Den kan nok se mer formell ut pga. slipset og skjorten under, i motsetning til t-skjorten på bildet ditt. Når du nevner åpnere hals, så ser du jo også at den øverste knappen er kneppet på det andre bildet, mens på ditt bildet er den ikke.

 

De ser relativt like ut spør du meg, bortsett fra metalldetaljene på beltet og ermene, og skuldersakene(i mangel på det faktiske ordet).

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig, men hvis du ser nærmere på kragen så ser du at på "min" så vil den øverste kanten være horisontal om du bretter de to flappene over hverandre, mens på den andre så vil det ikke være mulig å brette den slik. Det er et større hakk på "min" krage, mens den andre ligner mer på en notched, evt. opp ned peaked lapel.

 

Men litt skulderflapper og et belte gjør mye mot å gjøre den mer casual :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...