Gå til innhold

Gaming laptop kjøp valg


Xoran

Anbefalte innlegg

Hey, jeg skal nå snart kjøpe en gaming laptop. Har god peiling på div deler og hva som er bra og ikke, men kan ikke helt bestemme meg, kjøpet blir vel i rundt april da jeg har bursdag og får penger. Vil ikke bruke mer enn 12000 kr, har noen krav også: i7 processor, 6gb ram eller mer, 17.3 eller større, 1600x900 eller 1920x1080, må kunne kjøpes på nett i norge (har sett på mange i uland som amerika osv men frak etc blir for dyrt) må ikke være backlit keyboard men det er et stort pluss, vet at multicom har billig og bra pcer men jeg liker virkelig ikke designet på de, må ikke være en super fancy pc men liker å ha fin, sollid og kul build. Har sett mest på disse (note at toshiba og msi pcne kommer og går , altså at de går plutselig ut av butikken og kommer senere tilbake og noen ganger aldri, veldig rart men men)

 

http://www.euronics.no/Produkter/Data/Baerbar-PC/ASUS-K95VJ-18-4-Baerbar-PC i7 3630qm, nvidia gt 635m 1gb, 8gb ram, full hd, blu ray, 1tb hdd, hele 18,4 tommer skjerm! største du får på bærbar, nice design også :) eneste minus er vel litt i skjermkortet da det er litt lavere enn de fleste laptop gaming kortene, men untatt det er også prisen og resten helt supert.

 

http://www.proshop.no/Baerbar/ASUS-G75VW-T1409H-2370065.html

i7 3630qm, 16gb ram, 750gb hdd, blu ray,full hd 17.3 tommer, nvidia gtx 670m, også veldig nice design, backlit white keys , nice palm rest og god cooling 11000kr (er ikke sikker på om det er permanent pris eller salg , men får se)

 

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-17-tom/toshiba-qosmiox870-11g/170464.3004/

i7 3610qm, 16gb ram, 128 gb ssd +1tb hdd,gtx 670m, blu ray, 1600x900 hd, 17.3 tommer, også veldig nice design, backlit røde keys, denne er den som kommer og går , har sett den på siden før men så forsvandt den igjen :( , det er en likens enn for 2000kr mer som er der hele tiden, den er litt over budsjette så. pris 11000kr

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=775012

17.3 1920x1080 full hd, i7 3630qm, 8gb ram, 750gb hdd, blu ray,gtx 660m, nice design, mange farge muligheter for backlit keys, pris 11000kr

 

Ser mest nå på toshiban grunnet mest for pengene, 1 tb hdd, wat? :D , 128gb ssd ^^, gtx 670m, 16gb ram , i7 3610qm og backlit keys og nice design + mye mer , men så er den også den mest riskye siden den forsvinner fra siden noen ganger, utenom det så er alle disse veldig gode, har også mye list på den første siden den er 18,4 tommer , 8gb ram er mer enn nok, i7 3630qm, blu ray og nice design, eneste trekk er gt 635m som er lavere enn gtx 660m og 670m. Tips og anbefalinger og hjelp er satt stor pris på og hvis du faktisk leste hele dette så cudos ! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.komplett....aspx?sku=761698

Den har dog ikke 17" men har AMD sitt toppkort for bærbare PCer, 7970M. Har også en kurrant 4-kjerner CPU, full HD matt skjerm og blu-ray.

 

Hvis du vil ha en 17" til 12.000 med i7 så blir det som regel med et GTX660M eller GTX670M skjermkort, som riktignok fungerer greit til spilling. Men om du skal ha en spillbærbar så er det jo skjermkortet som er viktigst som regel, og 7970M "knuser" de kortene på rein spillytelse.

 

Av alle de PCene du har plukket ut så vil jeg påstå at Asusen fra proshop med GTX670M eller toshibaen fra netonnet, hvis ikke den oppløsningen på en 17,3" skjerm plager deg, er det beste kjøpet. Uten om det så kommer den jo med masse lagringsplass+SSD, blu-ray brenner og 16GB ram. Så utenom oppløsningen så er den selvfølgelig et godt kjøp.

Endret av Tobeass
Lenke til kommentar

17.3 eller større, 1600x900 eller 1920x1080,

 

Skal du ha så stor skjerm, ville nok ikke 1600x900 vært helt optimalt.

 

Skjermkortet til den første laptop'en er nok desværre alt for dårlig til å kunne bli kalt "gaming pc".

ASUS G75VW-T1409H Ser best ut av de du foreslo, og vet ikke om man får noe særlig bedre for den prisen. Toshiba'en er stort sett lik, bare bittelitt værre cpu.

 

EDIT: Laptop'en Tobeass foreslo er en del bedre til gaming, så om det går greit med den amd cpu'en, burde du nok kjøpe den.

Endret av janstephan
Lenke til kommentar

Det får han vurdere selv om blu-ray brenner er et salgspunkt for han. Min forrige bærbare hadde blu-ray leser, men den brukte jeg to ganger på to år eller noe, så ikke noe jeg ville savnet ihvertfall.

 

Forøvrig, om Asusen har 1stk 750GB HDD og en tom plass til å sette inn en ny harddisk, så ville jeg gått for Asusen og satt inn en SSD selv.

Lenke til kommentar

Har sett en del på den med amd cpu, vet også att den har det beste skjermkortet i forhold til de andre jeg foreslo, men den har bare 15.6 tommer skjerm og uansett om skjermkortet er bedre, går den ned med tanke på dårligere cpu, mange benchmarks har fått lavere score med denne grunnet cpu, vet at gpu er viktigst, men hvis jeg kjøper toshibaen så får jeg: -i skjermkort men likevel ett veldig bra skjermkort (gtx 670m) + 250 gb hdd mer, 128gb ssd, bedre processor, fortsatt blu ray og større skjerm, 17.3, men litt lavere res. ser ikke for meg at det med 1600x900 istedet for 1920x1080 blir noe stort problem, 500kr i forskjell, men ser nok flest fordeler med toshiba (16gb ram, bedre processor, større skjerm, mer lagrings plass + ssd på 128gb, og backlit keyboard)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...