Gå til innhold

Ultimate pcen til 7-8k


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har snart tenkt å kjøpe en ny pc og ønsker å sette sammen det beste jeg kan for 7-8 lapper.

 

Jeg skal bygge den selv, og den kommer til å brukes mest til videoredigering og litt spilling.

 

Jeg har alt av tilleggsutstyr unntatt tastatur og win 8 lisens.

 

Håper noen kan sette sammen en pc som inneholder mye lagringsplass og kraft. Husk å ta med win 8 og tastatur i prisen.

 

Takker for alle forslag :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, jeg har laget en liste til en grei gaming pc for 8k: http://www.komplett....21-2440249B14EF

Eneste jeg er litt skeptisk på er skjermkorte.

 

Bør han ikke ha 16GB ram til videoredigering?

 

Her er også et alternativ

 

Har ikke tatt med skjermkort, da det avhenger av hva du spiller. Dersom spillene er av den enkle sorten kan du bruke det innebygde i prosessoren. Dersom det ikke duger er det enkelt å ettermontere i etterkant. De fleste handler fra Komplett/mpx eller dustinhome, dersom de ikke har minne/hovedkort/tastatur i disse butikkene finner du noe tilsvarende. Er du usikker spør du, du vil får gode råd fra butikkene om du velger å ringe.

Lenke til kommentar

Bør han ikke ha 16GB ram til videoredigering?

 

Her er også et alternativ

 

Har ikke tatt med skjermkort, da det avhenger av hva du spiller. Dersom spillene er av den enkle sorten kan du bruke det innebygde i prosessoren. Dersom det ikke duger er det enkelt å ettermontere i etterkant. De fleste handler fra Komplett/mpx eller dustinhome, dersom de ikke har minne/hovedkort/tastatur i disse butikkene finner du noe tilsvarende. Er du usikker spør du, du vil får gode råd fra butikkene om du velger å ringe.

 

Jeg tenker å spille spill som Far Cry 3 rimelig smooth, så jeg må nok ha et skjermkort ja. Ellers så virker jo det oppsettet bra, men ønsker helst å bestille alt fra en butikk. Anbefaler du komplett, MPX eller Dustin da?

Lenke til kommentar

Vel dustin er jo en god del billigere på en god del, men selv foretrekker jeg komplett da jeg alltid har handlet der. Forresten har du hatt skikkelig uflaks når der gjelder opperativsystem. For prisen på dem gikk opp i forje uke :p da kosta liksom pro versjonen 500 og noe :p.

 

H40 er ikke godt valg spørr du meg en lokket vannkjøling skal være veldig dyr for at den skal måle seg med luftkjølerne på markedet idag. Jeg har nå min andre H40 på vei inn igjen til komplett, da denne også var en feilproduksjon og ifølge kommentarene der, er ikke jeg akkurat den eneste dette har skjedd med.

Lenke til kommentar

Jeg tenker å spille spill som Far Cry 3 rimelig smooth, så jeg må nok ha et skjermkort ja. Ellers så virker jo det oppsettet bra, men ønsker helst å bestille alt fra en butikk. Anbefaler du komplett, MPX eller Dustin da?

Anbefaler komplett selv om det er ett par hundrelapper dyrere der. Bra service og leverer kjempe fort!

 

Jo jeg glemte 16GB RAM

Lenke til kommentar

Dersom man ikke skal overklokke trenger man vel ikke bruke penger på ekstra kjøling? Selv kjøper jeg Arctic Freezer 7 pro eller 13. Disse skal være stille og yte svært godt til prisen, og har etter bruker rapporter vært brukt til moderat overklokking og levert akseptable temeraturer. Eneste grunnen til at jeg kjøper denne kjøleren er at cpu-en min et demokjøp levert uten kjøling.

 

Personlig kommer jeg til å kjøpe fra Dustin framfor Komplett sålenge prisen er bedre. Begge butikkene har svært gode tilbakemeldinger fra kunder hvor spesielt Dustin får svært gode tilbakemeldinge ved reklamasjoner. Når det gjelder anbefaling av skjermkort overlater jeg det til noen som er kyndige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...