Gå til innhold

Asus G75 eller Kunshan 150?


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Ser disse maskinenne har kommet med nye skjermkort.

Hvem av disse yter best?

Ser jo Asus'en har 17" skjerm da.

Og Kushan har ikke operativsystem.

 

Lurer også på hvor mye bedre er egentlig nye gtx 670mx en gamle gtx 670m?

 

Er nye gtx 670mx kraftigere enn gamle gtx 675m da ?

 

Det står da mellom disse to maskinenne nå!

 

 

 

http://www.multicom....00561/p10622258

 

Eller :

 

http://www.netshop.no/Avdelinger/PC--and--SERVERE/Baerbar-PC/17--Bærbar/ASUS/ASUS-G75VX-T4106H-Intel-i7-3630QM-173-8GB-750GB-GTX670MX-3GB-Win8-57757-p0000203729.aspx

 

Er jo samme pris på dem. Begge koster 11 000kr. Hvor mye bedre er gtx 675 mx enn gtx 670mx? er det stor forskjell? er jo bedre og spille på en 17" da?

 

Takker for alle gode svar..... :) (stille her )??

Endret av Lucky-Looser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo allerede fått plenty med råd og innspill fra forskjellige personer i den andre tråden du startet - hva er poenget med å starte en tråd til? Hvis du vil ha mer greie på forskjellen mellom skjermkort, så start med denne siden. Huk av de skjermkortene du vil sammenligne, og trykk "restrict". Da kan du sammenligne resultater i forskjellige "syntetiske" benchmark-programmer, som f.eks. 3DMark. Klikker du på navnet på skjermkortene, får du opp en ny side med flere detaljer, og med fps målinger i en rekke forskjellige spill.

Endret av thomit
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takker deg for seriøse svar og innspill da.

Bare det att jeg ikke skjønner så mye av dette, og vil ha mest for pengene.

Jeg bare kom over att det var nytt skjermkort på Asusen fra sist jegfikk svar fra deg.

Derfor ble det ny tråd. Så taknemlig for dine svar, for jeg har ikke greie på dette.

Men er 670 mx bye bedre enn 670 m da ?

spørr igjenn jeg da veit du :)

Lenke til kommentar

Nei, GTX 670MX er ikke "mye" bedre enn forgjengeren. Bare litt. Men jeg tror du vil oppdage at den gamle modellen er i ferd med å forsvinne fra markedet, rett og slett fordi det er en eldre generasjon av skjermkort, og både den og GTX 675M har fått avløsere allerede, i form av 670MX og 675MX.

 

Ellers vil svaret til deg om det å få mest for pengene, være omtrent det samme som jeg har sagt tidligere: Hvis man vil ha mest mulig ytelse for pengene, så kjøp en Multicom-maskin. Hvis det er andre ting ved andre maskiner som tiltaler deg mer, og du er villig til å betale for det, så kjøp en av de andre. Enkelt og greit.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, GTX 670MX er ikke "mye" bedre enn forgjengeren. Bare litt. Men jeg tror du vil oppdage at den gamle modellen er i ferd med å forsvinne fra markedet, rett og slett fordi det er en eldre generasjon av skjermkort, og både den og GTX 675M har fått avløsere allerede, i form av 670MX og 675MX.

 

Ellers vil svaret til deg om det å få mest for pengene, være det samme som jeg har sagt tidligere: Hvis man vil ha mest mulig ytelse for pengene, så kjøp en Multicom-maskin. Hvis det er andre ting ved andre maskiner som tiltaler deg mer, og du er villig til å betale for det, så kjøp en av de andre. Enkelt og greit.

 

Ok.....Men hva med recovery og slikt da ?? når det ikke er instalert fra før? eller er det recovery på dem ?

Drivere og slikt ?

Da går jeg sikkert for en slik maskin da .

Enten selger dem lite maskiner, eller så er folk så fornøyde med dem. Finner nemlig ingen brukte... godt tegn da .? :)

Endret av Lucky-Looser
Lenke til kommentar

Markedet for laptoper som er såpass kraftige, er lite. Folk flest kjøper ikke sånt. Og av det lille markedet som er, så vil de fleste kjøpe seg maskiner med navn som er mer kjente for dem. Det er stort sett bare folk som setter seg litt grundigere inn i hva som finnes, som ender opp med en Multicom-maskin.

 

Hvis du kjøper en Windows DVD, trenger du ikke noen recovery-partisjon. Du har plata, hvis du trenger å re-installere eller reparere Windows. Men det du skal tenke på, er at om du kjøper deg f.eks en P150 som inneholder SSD i tillegg til "normal" harddisk, så har de brukt plassen der DVD-spilleren vanligvis sitter, til en av harddiskene i stedet. Det betyr at hvis du vil laste in noe som helst fra CD eller DVD, så vil du trenge en ekstern DVD-spiller. Det samme gjelder selvfølgelig for alle laptoper som normalt har bare 1 plass til harddisk. Mange 17-tommere har 2 plasser for harddisk, så man slipper å tenke på sånt. Og noen 15-tommere også - f.eks Multicom Xishan W350, den har 2 harddiskplasser.

 

Du kan også be Multicom om å installere Windows for deg, mot betaling. Du får fremdeles med Windows-DVD'en ... eller i hvert fall bør du få det. Sånt går det an å spørre dem om på forhånd.

 

Drivere finner Windows stort sett selv. Unntaket kan være drivere for eventuelle spesielle hurtigtaster på maskinen, og kanskje ett og annet småtteri ellers. Alle driverne som behøves kan du laste ned hos Multicom uansett.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Markedet for laptoper som er såpass kraftige, er lite. Folk flest kjøper ikke sånt. Og av det lille markedet som er, så vil de fleste kjøpe seg maskiner med navn som er mer kjente for dem. Det er stort sett bare folk som setter seg litt grundigere inn i hva som finnes, som ender opp med en Multicom-maskin.

 

Hvis du kjøper en Windows DVD, trenger du ikke noen recovery-partisjon. Du har plata, hvis du trenger å re-installere eller reparere Windows. Men det du skal tenke på, er at om du kjøper deg f.eks en P150 som inneholder SSD i tillegg til "normal" harddisk, så har de brukt plassen der DVD-spilleren vanligvis sitter, til en av harddiskene i stedet. Det betyr at hvis du vil laste in noe som helst fra CD eller DVD, så vil du trenge en ekstern DVD-spiller. Det samme gjelder selvfølgelig for alle laptoper som normalt har bare 1 plass til harddisk. Mange 17-tommere har 2 plasser for harddisk, så man slipper å tenke på sånt. Og noen 15-tommere også - f.eks Multicom Xishan W150, den har 2 harddiskplasser.

Kan man ikke putte Windowsen inn på en minnepenn bare??? starter denne av seg selv da ?

Er ikke noe teknisk til slikt gitt. Men fikser det på disse maskinenne da som eksisterer fra før i huset her.

Bare lurer om man må skrive komandoer og slikt om man skulle formatere eller få starta maskinen på nytt igjenn.

Lenke til kommentar

Kan godt legge inn Windows fra en bootbar minnepinne, selvfølgelig.

He he he takker :)

Da får jeg bare vurdere hva en skal kjøpe da..mulig jeg venter litt til og kliner til og kjøper denne med 680m kortet da.

Men snakker kunn uker eller måneder, men du følger med ganske bra skjønner jeg.

Multicom xishan og Kunshan... er det liksom storebror og lillebror det da eller?

 

Uten att jeg starter en ny tråd, ser ikke det som nødvendig her siden du har så mye erfaring.

Jeg har en sønn som skal bruke ca 7000 kr på en stasjonær. Er det Multicom som gjelder der og eller?

 

Takker stort til deg Thomit :)

Lenke til kommentar

Xishan er de som har litt mindre kraftig hardware ... "allround"-maskiner. Kunshan er mer spesialiserte spillemaskiner, eller kraftige arbeidsmaskiner. Begge kommer fra produsenten Clevo, som selger sine produkter på samme måte som de gjør gjennom Multicom, hos en mengde forskjellige forhandlere rundt om i verden. Felles for dem alle er at du finner ingen Clevo-maskiner med navnet Clevo på. Du finner for eksempel igjen de samme maskinene hos en annen "norsk" forhandler, CDOn.no - da under navnet Thor. De har nylig startet salget av disse, mens Multicom har solgt dem i flere år nå. Enkelte detaljer i hardware - og pris - kan variere litt. Og det ser ikke ut til at CDOn gir kundene muligheter for å konfigurere hardware selv.

 

Når det gjelder stasjonære maskiner så melder jeg pass. Har ikke fulgt med på den fronten på årevis.

 

Lykke til.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Litt off-topic, men har tenkt på å kjøpe stasjonær pc? Siden du skal game virker det som, og grafikk kortene til bærbare pcer er VELDIG svake. Så om du ikke har en veldig god grunn, b.a f.eks reiser veldig mye osv så er stasjonær pc mye bedre egnet til gaming da du får en hel del mer ytelse. Og om du reiser mye iallefall burde du ikke gå for så stor pc som 17".

Lenke til kommentar

Skal ikke reise noe med denne..er for og kombinere familien og gaming :)

Så nemlig att Komplett selger asus med 17" og gtx 660 kort og så kom 670m kortet da.. nå er 670mx kortet kommet.... men jeg stoler på Thomit og kjøper fra Multicom tror jeg.... om ikke det skulle dukke opp noe brukt / intil 3 måneder gamelt da som er ok til ok pris .... sa til Thomic at det var max 12 000..... men synes egentlig 10 000 holder.

Men kan jo like godt legge unna noen kroner 2 måneder til og kjøpe en med 7990 kortet eller 680 kortet da ...

 

Er redd 15" blir liten til gaming, men er ikke sikker ..

Lenke til kommentar

Jeg har P150E med 7970M. Den har fungert smertefritt så lang, med unntak av litt driver-problemer med Enduro. Men det er uansett ikke noe problem om du satser på å gå for et nVidia skjermkort. Multicom sine Clevo-maskiner pleier som regel å være ganske godt priset med tanke på ytelsen også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lucky ... i ditt tilfelle, der du ikke skal dra med deg en laptop mellom hjem og skole eller arbeidsplass daglig, tror jeg faktisk du hadde blitt mer fornøyd med en 17-tommer. Så lenge du har tenkt å ha den på et bord under bruk, i hvert fall. Skal du sitte med maskinen i fanget (noe du strengt talt bør unngå med enhver laptop som har innsug av kaldluft på undersiden), så vil en 15-tommer være mye mer komfortabel. Jeg synes du skal kontakte Multicom og spørre dem om de snart får klart en 17-tommer (enten W370 eller P170), med GTX 670MX eller GTX 675MX i. Jeg er ganske sikker på at jeg så en 17-tommer med et av disse kortene på sidene deres for et par uker siden, men at den nå er tatt bort igjen - kanskje pga liten tilførsel av disse kortene. Men ring eller mail, og snakk med dem.

 

Edit: Eller HD 7970M for den saks skyld, hvis det er riktig at barnesykdommene nå er et tilbakelagt stadium.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tobeass kan sikkert fortelle mer om det. Men i alle fall: Sammen med de siste generasjonene skjermkort fra AMD, så innførte de også et strømsparesystem som heter Enduro. Lignende Nvidia's Optimus. I korthet et system som automatisk skal svitsje mellom grafikkortet og den grafikkchip'en som sitter innebygget i prosessoren, alt etter hva behovet for grafikk-kraft er. Det var bare at kombinasjonen HD 7970M og Enduro skapte en del problemer - man fikk kort fortalt ikke den ytelsen man skulle forvente i en del spill, og man oppdaget at Enduro faktisk stjal en del ytelse fra grafikkortet, selv om det ikke hadde svitsjet til grafikkchip'en. AMD har etterhvert kommet med oppgraderte drivere for å forsøke å få bukt med problemene, og de har da også gjort framskritt ... jeg er bare ikke sikker på om det er til 100% ennå. Alienware måtte for eksempel se seg nødt til å la kjøperne av M17x få anledning til å koble Enduro helt ut av systemet, ved å taste et par hurtigtaster og ta en omstart ...

 

Nvidia's Optimus er heller ikke 100% feilfritt ennå, bare så det er sagt, men de var tidligere ute, og har et forsprang på den måten.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...