Gå til innhold

RaceRoom har fått beta (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Blant punktene på SimBins skryteliste finner vi en ny fysikkmotor, ImmersiDrive, som skal gjøre bilkjøringen ekstra realistisk

Hmmm... desverre tror jeg realisme blir så vanskelig for mange spillere at ingen utviklere gidder å satse på det. Hvilket forøvrig er ganske trist.

Lenke til kommentar
Blant punktene på SimBins skryteliste finner vi en ny fysikkmotor, ImmersiDrive, som skal gjøre bilkjøringen ekstra realistisk
Hmmm... desverre tror jeg realisme blir så vanskelig for mange spillere at ingen utviklere gidder å satse på det. Hvilket forøvrig er ganske trist.

 

Og det er dessverre helt sant, og uten full-motion simulator så er det faktisk ingen vits i å lage en bil-simulator, rett og slett fordi at med kun visuelle intrykk er det umulig å være en racing sjåfør. Du ligger alltid 1/4 sekund bak ved kun å bruke det visuelle og må hele tiden prøve å forutse litt før det skjer, hva som skal skje, hvilke gjør f.eks. RWD drifting tilnærmet umulig hvis simulatoren er for realistisk. for å kunne kjøre RWD drift er man nødt til å kjenne overgangen mellom når man "flyter" og når den begynner å gripe.

 

+1 for at noen utvikler en full motion stol man bare kan plugge rett i USB porten ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Blant punktene på SimBins skryteliste finner vi en ny fysikkmotor, ImmersiDrive, som skal gjøre bilkjøringen ekstra realistisk
Hmmm... desverre tror jeg realisme blir så vanskelig for mange spillere at ingen utviklere gidder å satse på det. Hvilket forøvrig er ganske trist.

 

Joda, det skjer, heldigvis. På PC er det flere spill, bl.a. iRacing, SimBins spill og RFactor. Polyphony Digital klarer det svært bra, men synes Turn10 gjorde fysikken forferdelig i Forza Horizon. Mange som ikke bruker lyd og bass for det den er verdt i forhold til å kjenne/ høre grep. Altfor mange dårlige ratt òg.

Endret av PaTrond
Lenke til kommentar

"Noen som vet hvordan man slår av abs?"

 

Man kan ikke skru av ABS på teaseren.

 

 

"...og uten full-motion simulator så er det faktisk ingen vits i å lage en bil-simulator, rett og slett fordi at med kun visuelle intrykk er det umulig å være en racing sjåfør. ..."

 

Har du i det hele tatt prøvd å spille diverse simulatorer med et ordentlig Force Feedback ratt? Når jeg kjører løp online så knives det om hundredels sekund. Og takket være Force Feedback er følelsen og innlevelsen meget høy. Kommer til å oppgradere til trippel skjerm oppsett etterhvert, innlevelsen og realismen blir enda bedre da. En full motion rigg hadde vært fett, men kan ikke si at det er noe jeg savner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Og det er dessverre helt sant, og uten full-motion simulator så er det faktisk ingen vits i å lage en bil-simulator, rett og slett fordi at med kun visuelle intrykk er det umulig å være en racing sjåfør. Du ligger alltid 1/4 sekund bak ved kun å bruke det visuelle og må hele tiden prøve å forutse litt før det skjer, hva som skal skje, hvilke gjør f.eks. RWD drifting tilnærmet umulig hvis simulatoren er for realistisk. for å kunne kjøre RWD drift er man nødt til å kjenne overgangen mellom når man "flyter" og når den begynner å gripe.

 

+1 for at noen utvikler en full motion stol man bare kan plugge rett i USB porten ;-)

 

Det er da ikke værre enn at du kjøper deg en bilcross bil til 8000kr som antakelig er langt billigere enn den stolen og begynner å kjøre racing på ordentlig ;)

 

100% ekte får du det aldri, men jeg liker at noen legger lista så langt opptil som mulig. Nå har vel aldri SimBin laget spill for mainstream markedet heller..

Lenke til kommentar

Vil bli artig å se om F2P bilspill vil fungere, jeg ser et lite problem i foretningsmodellen hvis vi her snakker om bare baneracing. Hvorfor vil jeg kjøpe en ny bil som yter akkurat det samme som den forrige, eller hvis det er forskjell mellom bilene vil noen finne den "beste bilen" og alle vil kjøre den.

 

Jeg kan se det fungere hvis vi snakker 50+ baner og 200+ biler innenfor mange forskjellige klasser, men utifra simbins tidligere arbeide har jeg vanskelig å se for meg noe annet en ~10 baner ~20 biler og jeg ser ikke helt hvordan de skal kunne tjene penger på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...