Gå til innhold

Nettmøte: Lurer du på noe om 4G?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer vel mer på når Telenor har tenkt å tilby stabil 3G dekning her jeg bor i et større boligområde 800m fra E18 rett utenfor et av tettstedene som har fått 4G. Veksler hele tiden mellom HSPA, 3G og Edge, tilnærmet ubrukelig. Hadde Netcom tidligere og da var det ikke alltid telefonen var på nett engang.

Lenke til kommentar

Lurer vel mer på når Telenor har tenkt å tilby stabil 3G dekning her jeg bor i et større boligområde 800m fra E18 rett utenfor et av tettstedene som har fått 4G. Veksler hele tiden mellom HSPA, 3G og Edge, tilnærmet ubrukelig. Hadde Netcom tidligere og da var det ikke alltid telefonen var på nett engang.

 

Det er bare å fylle ut skjemaet ovenfor og spørre dekningssjefen, så svarer han fra klokken 11 i dag. :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Rart at Telenor fremstiller det nå som om det er Apples skyld, at 4G ikke fungerer her i landet. Bodde og studerte i USA også i år og var i San Francisco da den nye iPhone 5 kom ut. Jumbojet fra hele verden landede i minutt takt med unge fra hele verden - som kjøpte seg iPhone. Jeg pakket den ut, slå den på og var 2 min etter på min 4G mobil Hotspot. En slik har de fleste og den bruker jeg til å laste ned uten Mb begrensninger de siste år. Den brukte jeg i Amsterdam, Paris eller i Asien og det virker bare. Bruker den sammen med min iPad eller MacBook Pro ute i parken, på stranda eller i bilen, på lufthavna rund omkring. Da jeg kom tilbake til Gardamoen var det slutt. Kan ikke få et SIM kort til den eller til iPhone. Bare de elendige gammeldags USB Stikk, som ikke passer i moderne kommunikasjonsmidler - uten 4G.

 

Hvor er flaskehalsen? Ihvertfall ikke hos Apple. Deres mobil og iPad fungerer alle andre steder - bare ikke her.

 

Og mobile Hotspot må folk her nok vente på i 10 til 15 år til, når de har forlengst noe annet rundom i verden. Og den elendige Mb grensen, som ikke tillader mer enn en dags E-post ute i verden - og jeg betaler for uønsket reklame i tillegg.

Så gammeldags og knotede system Telenor sidder med i 2012. Prøver å gi andre skylla, når de ikke følger med i timen.

Netcom gjør i det minste et forsøk med en enkel hotspot

men med feile frekvenser. Folk reiser idag. Jeg ser Norske reisender uansett hvor jeg kommer. Man kan ikke koke sin egen suppe her i Norge og overlade folk til seg selv eller

la dem betale 20.000kr etter en uke ferie... Det viser hvor lite Telenor verdsetter sine kunder.

 

Her bare noen få av der kjempe utvalg av mobile 4G Hotspot:

 

http://www.virginmobileusa.com/shop/mobile-broadband/broadband-2-go/sierra-overdrive-pro/features/

 

http://reviews.cnet.com/routers/sprint-mifi-4082-3g/4540-3319_7-34629437-4.html

 

http://www.verizonwireless.com/b2c/explore/?page=mobile-hotspots

 

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ettersom Terminal på forumet her sier, og han jobber tydeligvis for Telenor, vil du kun få 4G på din Lumia 920 dersom du kjøper den fra Telenor.

 

Ikke fra Netcom, ikke fra Clove i UK, ikke fra Finland, osv.

 

Og da selv om du ER telenorkunde, vil du ikke få 4G hvis ikke mobilen er kjøpt fra Telenor.

 

Dette ble ikke nevnt i artikkelen. Og dette bryter med alt jeg har hørt av lovord fra Telenors selgere.

 

Så det er jo "relativt" dumt å ikke informere om.

 

edit: mulig jeg feiltolket litt og laget litt mer oppstyr i hodet mitt enn det faktisk er, så ignorer hele posten ^_^ . For now.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Snakker du om? Lumia 920 støtter et bredt spekter med LTE-frekvenser, bl.a. de som benyttes i Norge (1800 og 2600 mhz). Telenor bygger ut mest i 2600-båndet, og når du har et SIM-kort som støtter 4G og det åpnes for 4G på mobiler, da kommer alle med Lumia 920 på nett. Samme gjelder andre terminaler, eks. Galaxy Tab 8.9 LTE. Har du den og et 4G-sim, da kan du surfe med 4G-hastigheter.

Lenke til kommentar

Ja var slik jeg og forstod det, så ble det en liten frem/tilbake med en som visstnok jobber i Telenor hvor jeg (muligens feilaktig) fikk inntrykket av at det var kun Telenors enheter som ville fungere på Telenors 4G nettverk pga software og da Nokias 920 spesifikt.

 

Det som var ment var vel, slik jeg ser det nå, at Netcoms Lumia 920 modeller ikke ville fungere da de ikke er 4G-enheter men 3G-enheter, men jeg vet ikke.

 

Anyways; jeg har min fra UK, forhåpentligvis vil den funke, får se når den tid kommer. Hvis ikke får Clove ta mobilen i retur.

Lenke til kommentar

Etter det jeg vet har ikke Netcom åpnet for 4G på mobil enda, dvs. de sender ikke ut SIM-kort som støtter 4G med unntak av til mobilt bredbåndsrutere.

 

Telenor begynte i slutten av september å sende ut 4G-SIM-kort i all hemmelighet til nye kunder og eksisterende som trengte nytt. De som har fått det skal i både teorien og realiteten kunne surfe med 4G-hastighet med en terminal som støtter 2600-båndet NÅR Telenor "skrur på" dette for mobiltelefonterminaler, noe de har sagt de vil gjøre rundt juletider. Netcom har jeg ikke sett har lignende planer med det første.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...