Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Stryk på eksamen


Anbefalte innlegg

Jeg var så uheldig å komme opp i det eneste faget jeg ikke var flink i i vår 2012. Jeg fikk stryk på eksamen, og har fått tilbud om å ta opp eksamen på nytt til jul for å bestå tredje året på videregående skole(studiespesialiserende). Jeg må bestå en eksamen til siden jeg har bestått de andre for å få studiekompetanse, men siden det er siste frist på å melde seg opp til eksamen idag så har jeg ikke fått snakket med skolen. Jeg er veldig interessert i å ta internasjonal engelsk(som jeg ikke har hatt som program fag), som privatist for å få stå karakter på eksamen. Så det jeg lurte på var om jeg kan bytte ut det faget jeg strøyk i med Internasjonal engelsk? Jeg er veldig usikker, men begge fagene er programfag og da burde det vel kanskje være uansett hvilket fag jeg tar, så lenge jeg består eksamen?

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok ta eksamen i samme fag som du strøyk i. Ivertfall det jeg har erfart.

Men da jeg snakket litt med han som styrer med eksamener, sa jeg at jeg ikke ville ta det faget jeg strøyk i på nytt fordi jeg VET at jeg ikke blir å klare det. Han mente at jeg ikke måtte det, men jeg følte ikke at han sa det klart nok.. så det er derfor jeg er veldig usikker. Han foreslo et annet fag også, men han syntes det kunne bli vanskelig for meg å starte med et helt nytt fag når det kun er to måneder til eksamen, derfor har jeg selv funnet ut at jeg vil ta internasjonal engelsk, for det er noe jeg kan. Men som sagt, så sa han ikke klart nok om jeg kunne velge et annet fag, dermed er jeg usikker og frister er som sagt idag.
Lenke til kommentar

Strøyk selv på økonomi første året på vgs fordi det var totalt uintressant for meg.

Det var snakk om at jeg måtte ta den opp igjen, men læreren bestemte at istedet for å la meg ta den opp igjen så gav han meg en "2" er. Og glad var jeg :D

 

Tror du jeg da kan velge et nytt fag som privatist, må nemlig ha 5 beståtte eksamener for å ha bestått alle 3 årene. Nå har jeg bare 4..

Lenke til kommentar

Siden fristen går ut i dag, tror jeg du skal være litt forsiktig

 

Men jeg har en vennine som strøk i matte r1 eksamen, hu byttet den ut med p eller t matte, husker ikke. OG det var null problem.

 

Som sagt, så er jeg veldig usikker. For å være sikker, så ville jeg tatt det faget du strøyk i. Med litt jobbing, så er det som regel ikke noe problem å stå på en eksamen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...