Gå til innhold

Test: ACS T1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

rammstein123: Årsaken til at vi tester denne typen propper er at det er ganske mange som ikke får vanlige propper til å virke. Den vanligste måten å løse det på er ved å ta på seg et stort og tungt sett hodetelefoner. Før man kommer så langt har man sannsynligvis samlet seg en ganske grei mengde rimeligere sett ørepropper, som til sammen er verdt ganske mange penger.

 

Denne typen propper er for de som er litt spesielt opptatt av lyd, eller som vil ha en løsning de er helt sikker på at vil virke/sitte. Formstøpte propper er ganske kostbart i utgangspunktet, så vi har bare tatt utgangspunkt i de billigste modellene fra hver leverandør i disse testene.

 

Hvis vi fortsetter med testing av universalpropper blir det neppe i noen "samlende" form, slik som for disse formstøpte. Det er nemlig så mange universalpropper på markedet at det vil ta svært lang tid å teste alle. Derfor er det nok eventuelt snakk om stikkprøver der i gården. For formstøpte er det under ti modeller å velge mellom, og vi satser på å ha testet de fleste før vi er ferdige :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ettersom dere har testet med HTC One X, og tidligere har testet Starkey HF-2 - hvordan er denne kombinasjonen? Klarer ikke helt tolke det ut fra verken denne testen eller testen av HF-2. Dere sier bare at det avhenger av telefonen.

 

Har nettopp fått meg One X og er relativt fornøyd med lyden i den. De medfølgende proppene trenger dog "Beats" aktivert for å gi noe særlig fylde. Med et skikkelig headsett må funksjonen skrus av.

 

Og det er faktisk folk som er villig til å bruke penger på lyd... Lurer på å investere opp til et par tusen kroner i bedre propper, men da bør jeg få en drastisk forbedring. Starkey HF-2 virker veldig interessant, handsfreefunksjonen er et klart pluss.

Lenke til kommentar

fudun: Starkey HF-2 er en veldig god match med One X. Beats-funksjonen legger litt mer vekt på lavre mellomtone og øvre del av bassområdet. Som du sier er funksjonen stort sett unyttig på litt mer kapable hodetelefoner :)

 

Vi kommer tilbake med en stor samletest så fort vi har fått prøvd alternativene. Det er i hovedsak Etymotic og Ultimate Ears som står igjen.

Lenke til kommentar

Starkeyene trenger på ingen måte Beats. De som liker lydforbedrere kan muligens vurdere å bruke den, men jeg synes det blir langt penere og mer balansert lyd i dem uten. Jeg synes også at noe av stereoperspektivet forsvinner i HF-2 når vi skrur på Beats-funksjonen.

Lenke til kommentar

Starkeyene trenger på ingen måte Beats. De som liker lydforbedrere kan muligens vurdere å bruke den, men jeg synes det blir langt penere og mer balansert lyd i dem uten. Jeg synes også at noe av stereoperspektivet forsvinner i HF-2 når vi skrur på Beats-funksjonen.

 

Satt med silikon i ørene når du skrev dette, så jeg venter i spenning noen uker nå...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...