Gå til innhold

Test av Asus WL-500G


knut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Ser at det kun er liste over USB-støttede skrivere på asus.com. Hva med dem som har parallell-port? Jeg har en HP LaserJet4 og lurer på om denne støttes. (Er det slik at den støtter alle LTP-koblede skrivere?)

 

2. Hvor stor kontroll har man over brannmuren? Kan man f.eks. deaktivere denne helt?

 

3. Vurderer å skaffe meg trådløst nettverk med denne basestasjonen, hva anbefaler dere? (Jeg har 2 PCer som skal kobles med R45, og en bærbar som skal kobles til med PCMCIA.)

- Kort? (taper man mye fart ved å bruke trådløst kort fra andre produsenter?)

- Kan man være "alltid tilkoblet" basen med trådløst nettverk, eller må man koble opp for hver gang man starter opp maskinen? (Hvordan er dette eventuelt for andre produsenter(3com osv))

 

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar

1. Det er mye enklere å koble til skrivere som bruker LPT, og ja den laserjet'en vil nok garantert fungere. Det er derimot noen ugunstige skrivere som krever toveis kommunikasjon. Dette er som oftest Lexmark, Canon og Epson sine rimeligere blekk skrivere.

 

2. Brannmuren kan aldri deaktiveres da det alltid vil finnes som NAT funksjonalitet. Du kan sette en maskin i DMZ sone som gjør at den får alle innkommende meldinger til seg. Det finnes også virtual server funksjon som gjør at du kan åpne bestemte porter til bestemte maskiner.

 

3. Det er som oftest en fordel å kjøpe klientkort som baserer seg på det samme brikkesettet. Våre tester viser at Broadcom baserte basestasjoner mister litt hastighet hvis man bruker et annet brikkesett på klientkortene. Dette vil nok også jevne seg ut framover da wi-fi sertifiseringen har kommet skikkelig igang.

 

Asus sitt pcmcia kort viste også meget god rekkevidde når antennen var dyttet opp.

 

Og ja hvis du er innen rimelighetens grenser for avstand fra basestasjonen vil du alltid være tilkoblet.

Lenke til kommentar
Bakerst i bruksanvisninga har du en liste over webkamera som er støttet.

 

Det sto desverre ikke i bruksanvisningen vi mottok med enheten. Men problemet med at utility programvaren skal også nå være fikset fra asus sin side. Det hadde uansett vært en stor fordel om det sto en liste på websidene på samme måte som det gjør med skriverene. Hvis man skal bruke den med et webkamera er det gunstig å vite hvilket kamera som fungerer før man kjøper basestasjonen.

 

Ser at det står 54 støttede webkameraer i den siste pdf'en jeg har fått nå.

Lenke til kommentar
Jeg har denne routeren, og printerdriveren fulgte med den pakka jeg fikk...

 

Har fått beskjed fra asus at det var et problem med den første batchen de sendte fra taiwan. De har også bekreftet at det har blitt fikset, og at den nå følger med. Den fikk minus for dette da dette var en ferdig versjon vi lånte fra komplett.

 

Dessuten regnes det ikke som et stort minus, da den fikk 9/10 i karakter.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg har også en Asus WL-500G med et asus wl-100g kort til bærbar pc. Jeg har Ngt og lurer på hva som er best bruke som: Home Gateway, Router eller Access Point. jeg får ikke den trådløse forbindelsen til å være stabil jeg må veldig nærme rutern før jeg klare å finne den. prøver jeg å flytte meg lenger fra faller forbindelsen ut og jeg klarer ikke å få kontakt igjen. Dessuten hva må jeg gjøre for å få printere til å funke på usb porten.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

"Det har også kommet en liste over støttede Webkameraer i den siste versjonen av manualen? står der i deres test."

 

Jeg har absolutt siste versjon av manualen, men finner ikke denne listen.

 

Det står bare dette på ASUS sine sider:

 

"Now ASUS WL-500b only support for SAA8115HL, SAA811HL, OV511 OV511+ CCD chipset."

Endret av EZAccess
Lenke til kommentar

Såvidt jeg klarer å se har asus fjernet denne listen av en eller annen grunn. Men om du søker på de brikkesettene den støtter får man opp diverse lister over webkameraer som bruker de webkameraene.

 

Når jeg testet den fant jeg ut at det ikke var spesielt mange kameraer som er i salg i norge i dag som wl-500g støtter. Quickcam 3000 (eller 4000 fra logitech er støttet) og et par kameraer fra creative.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg har nå koblet til et Logitec QuickCam Pro 4000 til min Asus WL-500G.

Den er satt opp til å sende mail med bildet ved bevegelse. Det gjør den en gang i blant, men ikke alltid.

Det største problemet er imidlertid at jeg ikke får åpnet bildet den sender. "Ugyldig filformat" står det når jeg åpner det. Det er et .jpg-bilde

Har prøvd med forskjellige billedprogram, samt IE.

Noen som vet årsaken?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Asus printer server.

Jeg vet ikke helt hva som er galt med min installasjon av printer configeren, kjøpt i sept 2004, men i hvertfall den ville ikke "finne" printerserveren driveren så den måtte installers som generic networkcard, er det problemet som er referert i artikkelen?

 

I hvertfall fant ikke noen driver på den tyske ftpservern til asus, utility, firmware og manual ble funnet. Da utility pakken her er større en den på asus.com så antar jeg at det er noe der.

 

Men jeg fikset problemet med utskrift med oppsett for standard tcp/ip med generisk netverks kort, beskrevet under "Can you tell me how to setup HP 1100 on WL-500 b/g?" i support for denne modellen.

Link til alt :: http://www.asus.com.tw/support/faq/qanda.a...KB_ID=100090108

 

Blåtann på denne:: http://www.inside-gsm.com/Wireless/Accessp..._on_wl500g.html Noen som har gjort dette her?

Endret av Tuba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...