Gå til innhold

Slem 17-tommer sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FYI uracoin, så blir nok disse specet ned for det norske markedet, så de får nok verken 3d skjerm/16gm ram eller ssd.. slik som på de forrige..

 

alle andre steder i verden kommer nok denne pc'n med grommer alt omtrent.. som standard, mens norske versjon som jeg har er bare minimalt utstyrt!

Lenke til kommentar

Tror jeg holder meg til Origin PC. Beste spillbaerbare jeg noen gang har hatt!

 

Samme maskiner selges i Norge under navnet Multicom Xishan/Kunshan. Er det noen spesiell grunn til at du handler fra utlandet, bortsett fra at du sparer noen tusenlapper i innkjøpspris? Det vil jo uansett bli vanskeligere dersom noe skulle skje med lappisen, hvis den trenger reparasjon, eller bytte av deler eller hele maskinen. Resten av verden har ikke vår svært gunstige (for kunden) forbrukerkjøpslovgivning.

Lenke til kommentar

fint at de har fått på plass ssd, og matt skjerm som standard, men 160 gig ssd, og 16 gig ram? snakk om å legge budsjettet på feil sted på en spillemaskin:p

 

skulle likt å se vassere cpu og gpu til den prisen au. multicom forblir førstevalget:)

 

Man får jo ikke konfigurert selv her i landet, og for 3D kan det i utlandet velges både blank og matt skjerm. Heldigvis ser det ut som at det velges matt skjerm på de toppmodellene som selges her i landet, og da koster det deg altså 18.000 istedetfor 11.000 :)

 

Egentlig forbannet at man ikke kan klare å få en laptop med matt skjerm til 10k, om man bare skal surfe litt på nettet :p

 

Ser at multicom sine maskiner har valget for matt skjerm på 15", men ikke på 17" - close but no cigar!

Endret av findon
Lenke til kommentar

fint at de har fått på plass ssd, og matt skjerm som standard, men 160 gig ssd, og 16 gig ram? snakk om å legge budsjettet på feil sted på en spillemaskin:p

 

skulle likt å se vassere cpu og gpu til den prisen au. multicom forblir førstevalget:)

 

Man får jo ikke konfigurert selv her i landet, og for 3D kan det i utlandet velges både blank og matt skjerm. Heldigvis ser det ut som at det velges matt skjerm på de toppmodellene som selges her i landet, og da koster det deg altså 18.000 istedetfor 11.000 :)

 

Egentlig forbannet at man ikke kan klare å få en laptop med matt skjerm til 10k, om man bare skal surfe litt på nettet :p

 

Ser at multicom sine maskiner har valget for matt skjerm på 15", men ikke på 17" - close but no cigar!

 

De hadde, men stoppet å tilby matt 1920x1080 skjerm på 17-tommerne pga. mangel på slike skjermer i markedet. Det produseres rett og slett for få av dem, for tiden. Men neste utgave av P170 får matt 1920x1080 120 Hz skjerm.

Lenke til kommentar

fint at de har fått på plass ssd, og matt skjerm som standard, men 160 gig ssd, og 16 gig ram? snakk om å legge budsjettet på feil sted på en spillemaskin:p

 

skulle likt å se vassere cpu og gpu til den prisen au. multicom forblir førstevalget:)

 

3D-versjon fås:

 

http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=g74sx

 

Nå er jeg enig i det med bedre prosessor men, så derfor kjøpte jeg meg en G73SW-3DE fra USA for noen måneder siden i stedet - butikken satte i en 2720qm som er noe kraftigere. Dessverre virker ikke AES-NI på disse bærbare PC-ene, siden Asus ikke gidder å legge inn støtte for det i BIOS.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
I tillegg skal det følge med en Gaming Bag

:hmm:

Er kun 16:10 som gjelder for meg. Alt annet er bare piss.

 

17" 1920x1200 eller ingenting.

Litt enig i den, Full-HD/16:9 er ok til film, men smalt ellers.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tror jeg holder meg til Origin PC. Beste spillbaerbare jeg noen gang har hatt!

 

Samme maskiner selges i Norge under navnet Multicom Xishan/Kunshan. Er det noen spesiell grunn til at du handler fra utlandet, bortsett fra at du sparer noen tusenlapper i innkjøpspris? Det vil jo uansett bli vanskeligere dersom noe skulle skje med lappisen, hvis den trenger reparasjon, eller bytte av deler eller hele maskinen. Resten av verden har ikke vår svært gunstige (for kunden) forbrukerkjøpslovgivning.

Nei det er ikke de samme, ja, de baseres paa samme barebones, men Origin tilbyr enkelte specs som Multicom ikke tilbyr. Kundeservicen til Origin er ogsaa ekstremt bra.

Lenke til kommentar

Tror jeg holder meg til Origin PC. Beste spillbaerbare jeg noen gang har hatt!

 

Samme maskiner selges i Norge under navnet Multicom Xishan/Kunshan. Er det noen spesiell grunn til at du handler fra utlandet, bortsett fra at du sparer noen tusenlapper i innkjøpspris? Det vil jo uansett bli vanskeligere dersom noe skulle skje med lappisen, hvis den trenger reparasjon, eller bytte av deler eller hele maskinen. Resten av verden har ikke vår svært gunstige (for kunden) forbrukerkjøpslovgivning.

Nei det er ikke de samme, ja, de baseres paa samme barebones, men Origin tilbyr enkelte specs som Multicom ikke tilbyr. Kundeservicen til Origin er ogsaa ekstremt bra.

 

Alle forhandlere som benytter seg av Clevo's barebones, tilbyr litt forskjellig hardware på sine maskiner. Multicom er hverken blant dem som tilbyr minst utvalg. eller størst. Poenget er at det er samme chassis, samme design, samme hovedkort, samme kjøling, samme byggekvalitet. Det kan være litt forskjell på hvilke prosessorer som tilbys, hvilke skjermkort, hvilket merke og type RAM osv, alt innenfor rammer som Clevo har designet dem ut i fra.

 

Service og kundebehandling osv. kan selvsagt være av forskjellig kvalitet, avhengig av hvilken forhandler man velger. Poenget mitt var vel heller at man bør ha svært tungtveiende grunner til å velge å handle fra en utenlandsk forhandler, og dermed gå glipp av den svært sterke norske forbrukerlovgivningen. Særlig når det handler om såpass kostbare maskiner som dette.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...