Gå til innhold

Guide: Slik fungerer GPS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm.. interesant. Eg og far min har hatt evig mange diskusjoner om korleis GPS'en på min iPhone fungerer kontra hans to Garmin GPS'er (ein GPS til til, og ein handhold) og no kan eg sei med sikkerhet at GPS på iPhone/andre telefoner går ut fra GSM nettet. vist eg har forstått rett no då... :roll:

Lenke til kommentar

hmm.. interesant. Eg og far min har hatt evig mange diskusjoner om korleis GPS'en på min iPhone fungerer kontra hans to Garmin GPS'er (ein GPS til til, og ein handhold) og no kan eg sei med sikkerhet at GPS på iPhone/andre telefoner går ut fra GSM nettet. vist eg har forstått rett no då... :roll:

 

Den korrigerer via gsm.

 

"Russland har også sitt eget satellittposisjoneringssystem på gang som heter Glonass, og som startet som et prosjekt i 1976. Nå holder russerne på å gjenopprette posisjoneringssystemet. Satelittnettverket skal bestå av 24 satellitter, og vil også åpnes for sivilt bruk."

 

"åpnes for sivilt bruk" Glonass brukes av landmålere/maskinstyring allerede.. Mener kansje det ikke blir brukt av tlf, garmin etc.. Men det er vertfal i bruk.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...