Gå til innhold

DosBox: En 12-timers casemod


Anbefalte innlegg

DosBox

En 12-timers casemod

Hadde ikke noe å gjøre idag, så jeg kom plutselig på at jeg hadde en gammel PC stående som jeg skulle bruke til å spille gamle spill på (Wolfenstein 3D, Wintergames etc). Og siden denne skal stå på gutterommet hadde det vert gøy å modde den litt, når jeg sier modde nå så mener jeg ikke noen hardcore mod.

Kabinettet skal lakkes svart og blått + noen små stemmningslys på innsiden. Hvis jeg finner en passende plexi bit blir det et lite vindu også.

Siden dette er en 12-timers mod skal den bli ferdig iløpet av dagen

:D kommer også til å jobbe litt med mitt andre prosjekt (Evolution v1, link i signaturen)

DSC06889.jpg

cool.gif

Endret av GreenRay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update 4

Nærmer seg slutten nå

:)

Har startet med monteringen nå! Her går det unna

ph34r.gif

Nå går jeg å leter etter et katoderør og en inverter som faktisk funker

harhar.gif har funnet en inverter som er kortsluttet, en som mangler molex kontakt (den er klippet av, så jeg tror jeg skal fikse denne og bruke den), et katoderør som ser helt fint ut med funker ikke og et katoderør som mangle kontakt (tror jeg får fikset denne også :p sukkerbiter FTW!)

DSC06904.jpg

Hovedkort med komponenter montert. Som dere ser droppet jeg å lakkere innvendig, det gjorde jeg fordi jeg fant ut at jeg nesten ikke hadde igjen noe lakk + at det vises ikke.

DSC06907.jpg

Alt unntatt lys montert

:)

DSC06905.jpg

De lyse flekkene på fronten dere ser er gjenskinn av blitzen og ikke helligdager

:p

Lenke til kommentar

Update 6

More eye candy

DSC06933.jpg

Hadde litt bootproblemer før idag, men her funker det

:)

DSC06936.jpg

Dette var synderen til boot problemene. med en gang jeg tok ut denne rambrikken funket alt som før

DSC06940.jpg

Prøvde å skjule noen skjønnhetsfeil med sprittusj. Det funker bra så lenge man ikke tar bilder med Blitz

:p

DSC06948.jpg

DSC06949.jpg

Tror jeg har klart å rote bort reset knappen :S

DSC06953.jpg

Inside the beast

:D

DSC06954.jpg

DSC06957.jpg

Dette fikk jeg se når jeg lettet på duken idag :/ tror ikke lakken hadde tørket 100% før jeg la på duken

DSC06956.jpg

Dette var vel den største tabben jeg har gjort på dette prosjektet... satser på at litt alkohol eller polering klarer å fjerne det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...