Gå til innhold

Nokia slipper "N8" med Windows i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@newnick

 

...som windows phone og nokia? Sist jeg sjekka hadde nokia noe av den beste hardwaren på markedet, men mangla et OS, mens WP7 er ei storsatsning med mye potensiale. Jeg er rett og slett 100% uenig med deg der.

 

Nokia har så og si aldri hatt den beste hardwaren, iallefall ikke på mange år. Hvorfor går du rundt å tror noe slikt? At de putter på et 12mp kamera, fullt av støy og andre svakheter, betyr ikke at de har den beste HW. Når det kommer til minne og cpu/gpu er de akterutseilt for mange år siden. Og det som har lekket fra WP7 satsingen deres, tyder på at de også i fremtiden vil være blant de som er svakest HW-messig. Mens andre kappest om å ha den best cpu/gpu så bruker ofte Nokia gamle utdaterte løsninger. Hvorfor? Vel det koster vel langt mindre, slik at de kan tjene langt mer?

Og en N8 fyller jo ikke en gang minstekravet som MS har satt, så jeg kan garantere at det ikke blir noen N8 med WP7. N8 er en død hest.

Lenke til kommentar

Microsoft har laget et bra utviklingsrammeverk til WP7, og WP7 ikke en kopi av IPhone (slik Android er?), men noe nytt og spennende. Tror ikke det er så dumt å kjøpe Nokia-aksjer nå..

 

Hehe... Personlig ville jeg styre langt unna Nokia aksjer, men du må gjerne investere sparepengene dine i Nokia aksjer ;)

Det eneste Android og iOS har til felles, er vel at de begge er brukervennlige, og ser lekre ut. Så hvis ikke WP7 ikke satser på dette området, så vil jeg tro aksjene dine blir lite verdt etter en stund.

Lenke til kommentar

@newnick

 

...som windows phone og nokia? Sist jeg sjekka hadde nokia noe av den beste hardwaren på markedet, men mangla et OS, mens WP7 er ei storsatsning med mye potensiale. Jeg er rett og slett 100% uenig med deg der.

 

Ingen tvil om att N8 har noe av den beste hardwaren som er på mobiler.. jeg har iallfall ikke sett noen som kan matche den fullt ut enda i en totalvurdering... :mad:

 

Eks: HDMI, FM-sender, Xenon-blitz, USB on-the-go, 12MPX kamera, bluetooth 3.0, konferansekamera, 16GB minne, gorillaglass, solid alu-chassi+++

 

Mange mobiler som har flere av disse men ikke alle på en mobil som N8, det som er problemet ;)

Håper selvsagt andre produsenter vil gå forbi men foreløbig har jeg desverre ikke sett det ;)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Hjelper fint lite med masse stæsj, så lenge maskinvaren(cpu/gpu) hører hjemme på museum. 12 mp kamera er ikke det samme som at det er kvalitet, selv om pressen lar seg lure. Jeg tørr påstå at det pr i dag finnes mange telefoner som tar like bra og bedre bilder enn N8. Har sett direkte sammenligninger med to andre telefoner, og ble forbauset over hvor svakt kameraet på N8 egentlig var. Sammenligningen gik ut på ti forskjellige fotosituasjoner, og N8 kom best ut i kun to av disse. Og når det gjelder minnet så er det vel totalt likegyldig om det lar seg bytte ut, eller ikke. Jeg syns det er en fordel med minnekort, du syns tydeligvis det er en styrke å ha alt i telefonminnet, slik at du garantert mister alt om noe skulle gå galt...

og ja det finnes flere telefoner i aluminium. Den jeg skriver dette innleget med, er laget i ett stykke aluminium. Men, jeg har eid telefoner i plast som også oste byggekvalitet.

Lenke til kommentar

Hjelper fint lite med masse stæsj, så lenge maskinvaren(cpu/gpu) hører hjemme på museum. 12 mp kamera er ikke det samme som at det er kvalitet, selv om pressen lar seg lure. Jeg tørr påstå at det pr i dag finnes mange telefoner som tar like bra og bedre bilder enn N8. Har sett direkte sammenligninger med to andre telefoner, og ble forbauset over hvor svakt kameraet på N8 egentlig var. Sammenligningen gik ut på ti forskjellige fotosituasjoner, og N8 kom best ut i kun to av disse. Og når det gjelder minnet så er det vel totalt likegyldig om det lar seg bytte ut, eller ikke. Jeg syns det er en fordel med minnekort, du syns tydeligvis det er en styrke å ha alt i telefonminnet, slik at du garantert mister alt om noe skulle gå galt...

og ja det finnes flere telefoner i aluminium. Den jeg skriver dette innleget med, er laget i ett stykke aluminium. Men, jeg har eid telefoner i plast som også oste byggekvalitet.

 

Tja, N8 har en 680Mhz prosessor i tillegg til en egen GPU som tar seg av grafikk/spill osv. Har aldri hatt inntrykk av att det er for lite liksom, kjører eks. "Need for Speed" i HD via HDMI i tillegg til flere andre programmer i bakgrunnen (multitasking) uten problemer.. Høres ut som du har noen sære behov for en mobil...Hva bruker du mobilen til som krever så enorm prosessorkraft da ??

 

Husk att prosessorkraft også henger veldig sammen med batteriforbruk, det er derfor som regel ikke ønskelig med en ekstremt stor prosessor i en mobil da man får en meget begrenset batterilevetid.. Er nettopp derfor man bruker en seperat GPU ;)

 

Fordi om 16GB minne er innebygd betyr ikke det att du ikke kan ha minnekort vell ?? Du kan ha inntil 32GB på eget minnekort i N8 ;)

 

Hvilke mobiler er det som tar bedre bilder enn N8 da ??

Fint om du legger ved referanse/link på dette isåfall ;)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Hjelper fint lite med masse stæsj, så lenge maskinvaren(cpu/gpu) hører hjemme på museum. 12 mp kamera er ikke det samme som at det er kvalitet, selv om pressen lar seg lure. Jeg tørr påstå at det pr i dag finnes mange telefoner som tar like bra og bedre bilder enn N8. Har sett direkte sammenligninger med to andre telefoner, og ble forbauset over hvor svakt kameraet på N8 egentlig var. Sammenligningen gik ut på ti forskjellige fotosituasjoner, og N8 kom best ut i kun to av disse. Og når det gjelder minnet så er det vel totalt likegyldig om det lar seg bytte ut, eller ikke. Jeg syns det er en fordel med minnekort, du syns tydeligvis det er en styrke å ha alt i telefonminnet, slik at du garantert mister alt om noe skulle gå galt...

og ja det finnes flere telefoner i aluminium. Den jeg skriver dette innleget med, er laget i ett stykke aluminium. Men, jeg har eid telefoner i plast som også oste byggekvalitet.

 

Tja, N8 har en 680Mhz prosessor i tillegg til en egen GPU som tar seg av grafikk/spill osv. Har aldri hatt inntrykk av att det er for lite liksom, kjører eks. "Need for Speed" i HD via HDMI i tillegg til flere andre programmer i bakgrunnen (multitasking) uten problemer.. Høres ut som du har noen sære behov for en mobil...Hva bruker du mobilen til som krever så enorm prosessorkraft da ??

 

Husk att prosessorkraft også henger veldig sammen med batteriforbruk, det er derfor som regel ikke ønskelig med en ekstremt stor prosessor i en mobil da man får en meget begrenset batterilevetid.. Er nettopp derfor man bruker en seperat GPU ;)

 

Fordi om 16GB minne er innebygd betyr ikke det att du ikke kan ha minnekort vell ?? Du kan ha inntil 32GB på eget minnekort i N8 ;)

 

Hvilke mobiler er det som tar bedre bilder enn N8 da ??

Fint om du legger ved referanse/link på dette isåfall ;)

 

 

Kunne postet noen linker, men er ikke ute etter en "kamerakrig" her på forumet. Let litt rundt, så finner du det også. Ikke heng deg så opp i MP og Carl Zeiss reklamen på telefonen, for optikken har ingenting med CZ å gjøre. Det er plastic fantastic fra kina, lik det du finner på alle andre mobiler.

Og de fleste telefonene nå til dags har prosessorer som ikke går på full load, men øker etter behov. Alle chip-settene på nye telefoner har vel dedikert grafikkløsninger.

Og nå vet jeg ikke hvor krevende Symbian er å kjøre, men skal man måle ut i fra det visuelle, så kan det ikke kreve all verden. Har selv en Symbian telefon som er i bruk. Tror den er klokket til litt over 200. Men å sammenligne N8 med en moderne Androidtelefon blir som å sammenligne en Lada fra 70 tallet med en ny Mercedes. Begge kommer seg fra A til B, men det er vesentlig forskjell på opplevelsen... Og det nytter ikke å pimpe Lada-en med feite 20" felger og et gedigent hekkspoiler. Opplevelsen for "brukeren" blir den samme...

Lenke til kommentar

Hjelper fint lite med masse stæsj, så lenge maskinvaren(cpu/gpu) hører hjemme på museum. 12 mp kamera er ikke det samme som at det er kvalitet, selv om pressen lar seg lure. Jeg tørr påstå at det pr i dag finnes mange telefoner som tar like bra og bedre bilder enn N8. Har sett direkte sammenligninger med to andre telefoner, og ble forbauset over hvor svakt kameraet på N8 egentlig var. Sammenligningen gik ut på ti forskjellige fotosituasjoner, og N8 kom best ut i kun to av disse. Og når det gjelder minnet så er det vel totalt likegyldig om det lar seg bytte ut, eller ikke. Jeg syns det er en fordel med minnekort, du syns tydeligvis det er en styrke å ha alt i telefonminnet, slik at du garantert mister alt om noe skulle gå galt...

og ja det finnes flere telefoner i aluminium. Den jeg skriver dette innleget med, er laget i ett stykke aluminium. Men, jeg har eid telefoner i plast som også oste byggekvalitet.

 

Tja, N8 har en 680Mhz prosessor i tillegg til en egen GPU som tar seg av grafikk/spill osv. Har aldri hatt inntrykk av att det er for lite liksom, kjører eks. "Need for Speed" i HD via HDMI i tillegg til flere andre programmer i bakgrunnen (multitasking) uten problemer.. Høres ut som du har noen sære behov for en mobil...Hva bruker du mobilen til som krever så enorm prosessorkraft da ??

 

Husk att prosessorkraft også henger veldig sammen med batteriforbruk, det er derfor som regel ikke ønskelig med en ekstremt stor prosessor i en mobil da man får en meget begrenset batterilevetid.. Er nettopp derfor man bruker en seperat GPU ;)

 

Fordi om 16GB minne er innebygd betyr ikke det att du ikke kan ha minnekort vell ?? Du kan ha inntil 32GB på eget minnekort i N8 ;)

 

Hvilke mobiler er det som tar bedre bilder enn N8 da ??

Fint om du legger ved referanse/link på dette isåfall ;)

 

 

Kunne postet noen linker, men er ikke ute etter en "kamerakrig" her på forumet. Let litt rundt, så finner du det også. Ikke heng deg så opp i MP og Carl Zeiss reklamen på telefonen, for optikken har ingenting med CZ å gjøre. Det er plastic fantastic fra kina, lik det du finner på alle andre mobiler.

Og de fleste telefonene nå til dags har prosessorer som ikke går på full load, men øker etter behov. Alle chip-settene på nye telefoner har vel dedikert grafikkløsninger.

Og nå vet jeg ikke hvor krevende Symbian er å kjøre, men skal man måle ut i fra det visuelle, så kan det ikke kreve all verden. Har selv en Symbian telefon som er i bruk. Tror den er klokket til litt over 200. Men å sammenligne N8 med en moderne Androidtelefon blir som å sammenligne en Lada fra 70 tallet med en ny Mercedes. Begge kommer seg fra A til B, men det er vesentlig forskjell på opplevelsen... Og det nytter ikke å pimpe Lada-en med feite 20" felger og et gedigent hekkspoiler. Opplevelsen for "brukeren" blir den samme...

 

Prøvde å finne noen linker som du refererer til men fant ingen som bekrefter det du sier...

Så om du ikke poster de selv tror jeg du har problem med å overbevise folket her på forumet ;)

 

For all del, Android har sine fordeler det (på samme måte som IOS har sine), ikke det jeg sier.. Men hva hjelper det med ett knirkefritt OS om man mangler viktige funksjoner/kvalitet på hardware siden ?? det som er poenget ;)

Dessuten tror jeg ikke vi skal kaste bort tiden på diskutere OS, det finnes like mange meninger om det som det finnes OS ;)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

 

Prøvde å finne noen linker som du refererer til men fant ingen som bekrefter det du sier...

Så om du ikke poster de selv tror jeg du har problem med å overbevise folket her på forumet ;)

 

For all del, Android har sine fordeler det (på samme måte som IOS har sine), ikke det jeg sier.. Men hva hjelper det med ett knirkefritt OS om man mangler viktige funksjoner/kvalitet på hardware siden ?? det som er poenget ;)

Dessuten tror jeg ikke vi skal kaste bort tiden på diskutere OS, det finnes like mange meninger om det som det finnes OS ;)

 

Da skal jeg la deg leve i den troen at N8 er milevis foran andre telefoner når det gjelder kamerakvaliteten.

Og hvorfor sier du at "alle" android telefoner mangler viktige funksjoner/kvalitet på hw siden? Det er jo bare tull fra a til å.

Jeg har en Androidtelefon, som jeg bruker nå, og den oser kvalitet på det meste... Den har et kamera som tar flotte bilder, og flott hd video. Den har en cpu som yter over det dobbelte av den N8 har. Den har en grafikkløsning som yter det tidoble, og vel så det i forhold til N8. Så hvilken "viktig" funksjon den mangler, ja det må du nesten fortelle meg.

Lenke til kommentar

 

Da skal jeg la deg leve i den troen at N8 er milevis foran andre telefoner når det gjelder kamerakvaliteten.

Og hvorfor sier du at "alle" android telefoner mangler viktige funksjoner/kvalitet på hw siden? Det er jo bare tull fra a til å.

Jeg har en Androidtelefon, som jeg bruker nå, og den oser kvalitet på det meste... Den har et kamera som tar flotte bilder, og flott hd video. Den har en cpu som yter over det dobbelte av den N8 har. Den har en grafikkløsning som yter det tidoble, og vel så det i forhold til N8. Så hvilken "viktig" funksjon den mangler, ja det må du nesten fortelle meg.

 

Jeg sier ikke att N8 er milevis foran men utifra de tester/artikler på kamerakvalitet jeg har sett har den iallfall altid komt best ut.

Hvorfor du ikke vil poste referanse til noe som motbeviser dette må du stå for...

 

Jeg sier heller ikke att "alle" andre mobiler mangler "alle" viktige funksjoner på HW siden, men om du leser i post 7 over skriver jeg att det er vanskelig å finne en mobil som slår N8 totaltsett. Eks. andre mobiler har xenon blits men da mangler de typisk HDMI (du skjønner sikkert hva jeg mener om du legger godviljen til) ;)

Detaljer på hva jeg (og mange andre) ønsker av HW på en moderne mobil idag er også listet opp i post 7.

 

Og ja ingen tvil om att mange mobiler har større CPU enn N8, men det er nok de færreste som har så enorme behov på en mobil, for mange (ikke alle selvsagt) vil det derimot være en bakdel mht. batterikapasitet. Desverre blir nok mange kjøpere idag rundsnakket av ivrige mobilselgere som lar dem tro att de trenger 1,2Mhz CPU for å gjøre ringe, surfe og kjøre enkle oppgaver på en mobil.. Det selgeren ikke sier noe om er att mobilen må lades som en mobil fra 2002 og holder kun 2 døgn :(

 

Som nevnt er det ingen problem å kjøre eks. "Need For Speed HD" samtidig som man multitasker 5-6 programmer i bakgrunnen på N8.. men det er allikevell noe jeg aldri har behov for å gjøre...

Hvilke oppgaver du bruker mobilen din til vet ikke jeg men det høres ut som du har ekstreme behov iallfall :hmm:

 

Se f.eks. på denne videoen så skjønner du hva jeg mener:

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Hjelper fint lite med masse stæsj, så lenge maskinvaren(cpu/gpu) hører hjemme på museum. 12 mp kamera er ikke det samme som at det er kvalitet, selv om pressen lar seg lure. Jeg tørr påstå at det pr i dag finnes mange telefoner som tar like bra og bedre bilder enn N8. Har sett direkte sammenligninger med to andre telefoner, og ble forbauset over hvor svakt kameraet på N8 egentlig var. Sammenligningen gik ut på ti forskjellige fotosituasjoner, og N8 kom best ut i kun to av disse. Og når det gjelder minnet så er det vel totalt likegyldig om det lar seg bytte ut, eller ikke. Jeg syns det er en fordel med minnekort, du syns tydeligvis det er en styrke å ha alt i telefonminnet, slik at du garantert mister alt om noe skulle gå galt...

og ja det finnes flere telefoner i aluminium. Den jeg skriver dette innleget med, er laget i ett stykke aluminium. Men, jeg har eid telefoner i plast som også oste byggekvalitet.

 

Tja, N8 har en 680Mhz prosessor i tillegg til en egen GPU som tar seg av grafikk/spill osv. Har aldri hatt inntrykk av att det er for lite liksom, kjører eks. "Need for Speed" i HD via HDMI i tillegg til flere andre programmer i bakgrunnen (multitasking) uten problemer.. Høres ut som du har noen sære behov for en mobil...Hva bruker du mobilen til som krever så enorm prosessorkraft da ??

 

Husk att prosessorkraft også henger veldig sammen med batteriforbruk, det er derfor som regel ikke ønskelig med en ekstremt stor prosessor i en mobil da man får en meget begrenset batterilevetid.. Er nettopp derfor man bruker en seperat GPU ;)

 

Fordi om 16GB minne er innebygd betyr ikke det att du ikke kan ha minnekort vell ?? Du kan ha inntil 32GB på eget minnekort i N8 ;)

 

Hvilke mobiler er det som tar bedre bilder enn N8 da ??

Fint om du legger ved referanse/link på dette isåfall ;)

 

Vil gjerne se hva du refererer til. Meg kjent regnes n8 som tlf med det beste kameraet...

Lenke til kommentar

Vel, N8 har kanskje det beste kameraet på papiret, men i praksis er det ikke alltid at spesifikasjonene på et papir er det som teller mest. Uansett må man vel blåse opp bildet, for så å studere det med et mikroskop for å skille de beste kameramobilene fra hverandre. Men jeg gleder meg til å se N8 med WP7. Tror det kan bli en tålmodighetsprøve av dimensjoner, da N8 ligger milevis under hva MS har satt som minimumspecs.

Men hvis du vil ha demonstrert "lada" mot "mercedes", så søker du opp N8 vs Desire HD på youtube. God fornøyelse ;-)

EDIT: Her kan dere se hvordan kameraet til N8 fungerer i praksis. Må si det er rart at ikke flere fokuserer på hvor dårlig kameraet egentlig er. For kameraet er under middels ;)

http://www.mobile-review.com/review/nokia-n8-camera-en.shtml

Endret av newnick
Lenke til kommentar

Typisk dårlig journalistikk å bruke en overskrift som indikerer at noe som ikke kommer, faktisk kommer. Kanskje er det bare jeg som tar feil og at dette går for GOD journalistikk innad i redaksjonene rundt om, for dette ser jeg stadig vekk i labre medier som adressa.no og dinside.no etc.

 

Nok en gang (det nøyaktige samme hendte for ca et par måneder siden) må jeg si at det er dårlig gjort å indikere i overskriften at det kan komme en N8 med WP7, eller at windows phone 7 kommer til N8. Sikkert mange som savner eller skulle ønske dette var tilfellet og det nyter amobil godt av.

Lenke til kommentar

Typisk dårlig journalistikk å bruke en overskrift som indikerer at noe som ikke kommer, faktisk kommer. Kanskje er det bare jeg som tar feil og at dette går for GOD journalistikk innad i redaksjonene rundt om, for dette ser jeg stadig vekk i labre medier som adressa.no og dinside.no etc.

 

Nok en gang (det nøyaktige samme hendte for ca et par måneder siden) må jeg si at det er dårlig gjort å indikere i overskriften at det kan komme en N8 med WP7, eller at windows phone 7 kommer til N8. Sikkert mange som savner eller skulle ønske dette var tilfellet og det nyter amobil godt av.

 

Det er ikke N8 det er snakk om her men W8.. OS vil ikke bli endret på N8 ;)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...