Gå til innhold

Sniktitt: Football Manager 2011 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Årlig begynner dere FM-anmeldelser med å annonsere at resten av livene deres må settes på vent, det være seg søvn, sosialt liv og annen nedprioritering. Hvor mye av dette stemmer faktisk? Ryker liksom eksamener, mister dere kjærester etc? Voldsomt så dere må overdrive for å beskrive avhengighetsfaktoren ved dette spillet ved hver utgave. Personlig aldri blitt så bitt av dette, men gøy er det, og jeg begynner å bli litt lei av denne vinklingen.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke svare for andre enn meg selv, selvfølgelig, men for min del hender det at livet tar "pause" når FM kommer. Helga spillet har release drar jeg sjeldent ut med venner, og i de periodene jeg virkelig blir hekta på en save bruker jeg MYE tid på den. Venner vitser om FM, fordi de veit jeg tidvis bruker sjukt mye tid på det.

 

Har klart å kombinere det med skole, venner og dame før, men har skulka endel for å spille FM. Så joda, folk er hekta som bare det :p For meg toppa det seg med fm-live, da man måtte være online til spesielle tider for å signe de beste spillerne osv, måtte faktisk slutte med fm-live etter to måneder fordi det ble for avhengighetsskapende, men det var sjukt fett.

 

Om du leser på forumet til SI Games som lager FM, så ser du at det er en helt sykt dedikert fanskare bak spillet. Folk skriver lange artikler om de forskjellige aspektene i spillet, og for å virkelig lære seg FM må du sette deg inn i sykt mye. Er selvfølgelig ikke mange som fordyper seg så mye i spillet, men når man først tar strevet og virkelig lærer seg FM, så er det vanvittig fett og vanvittig avhengighetsskapende.

 

Derfor kan det også være lurt å vente til siste patchen før du begynner de seriøse savene, rett og slett fordi det ikke er vits å bruke mange timer på spillet før de har fiksa feil og oppdatert databasen.

 

edit: De har jo også en counter som teller hvor mye du har spilt, med festlige beskjeder etterhvert som du blir mer og mer hekta. Ganske mange som spiller mange døgn/uker og kanskje måneder i effektiv spilletid.

Endret av Deliverium
Lenke til kommentar

Årlig begynner dere FM-anmeldelser med å annonsere at resten av livene deres må settes på vent, det være seg søvn, sosialt liv og annen nedprioritering. Hvor mye av dette stemmer faktisk? Ryker liksom eksamener, mister dere kjærester etc? Voldsomt så dere må overdrive for å beskrive avhengighetsfaktoren ved dette spillet ved hver utgave. Personlig aldri blitt så bitt av dette, men gøy er det, og jeg begynner å bli litt lei av denne vinklingen.

 

Utrolig enig! Samme gjelder Civ5, det er greit nok at det kanskje er sant, men hva er poenget med å innlede hver eneste preview/review med dette? Absolutt ikke noe gamer.no er alene om, skjer overalt. Jeg er lei :-)

 

Ellers veldig bra skrevet, og spillet høres som vanlig bra ut!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...