Gå til innhold

Blogg: Blizzcon: Dag 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får si ifra dersom du ikke har lyst til å ta den lange flyturen neste år! da kan jeg gledelig overta billetten xP

 

Gleder meg til mer stoff, spesielt om Diablo!

 

Enda mer wow er egentlig litt *meh*... Men jeg er tydeligvis en av få som mener det, ut i fra spillermassen wow har, og folkene som trolig strømmer tilbake sammen med Cataclysm..

Lenke til kommentar

Det ligger allerede noen videoer ute av SP delen i SCII, med intervju. Liker godt at det ser så ferdig ut, tipper de trenger beta for å sikre seg at det er så balansert som mulig før de våger å utgi det, er jo mye på spill. Vil vel unngå at mest mulig folk begynner å klage slik som css vs 1.6 ;) Kan jo også tenkes at de trenger tid på å fullføre kampanjen, virker som de skal prøve å skape stor variasjon på hvert brett, ikke kun "skirmish".

 

Jeg gleder meg utrolig til SCII endelig kommer, liker mer og mer av det jeg ser og liker allerede godt noen av enhetene jeg var skeptisk til før.

 

D3 ser jo også fett ut, sannsynligvis ikke før 2011 altså? Syns det også ser veldig ferdig ut, men tenker det er vel mye content som må på plass før launch. Gleder meg til artiklene, hold oppe det gode arbeidet!

Lenke til kommentar

Som Jay Wilson sa er de nå i en fase (og har vært en stund) hvor de fyller spillet med content. Dvs. at motoren er ferdig, og at de har klare mål for hva de vil oppnå. Å fylle spillet med content ER det som tar mest tid. I tillegg til dette er jo balance, vanskelighetskurve osv ting de må ha på plass før en eventuell beta.

 

For meg ser det ut som beta om et års tid, med release i Q1/Q2 av 2011 (hvis alt går på skinner :) )

Endret av Xolan
Lenke til kommentar

Jeg frykter du kan ha rett, men jeg håper spillet kommer senest rundt sommeren neste år, er så vanskelig å vente på dette spillet, lenge siden jeg har gledet meg slik til et enkelt spill. Vil jo selvfølgelig ha best mulig produkt, regner med det ihvertfall blir lagt ut mange videoklipp jeg kan sikle over når betaen kommer.

 

Leste et sted, finner ikke linken, at de faktisk var ferdige med nesten alle singleplayer brett, var 3-4 som trengte å forbedres, men de brukte ganske langt tid på hvert eneste brett med playtesting og iterasjoner. Tipper det mest tidkrevende som gjenstår er MP balanseringen, og denne kommer jo ikke skikkelig igang før beta, og beta kommer jo ikke igang før Bnet er fullstendig (som forøvrig ser ganske så digg ut).

 

En annen forsinkelse for å slippe betaen har også sannsynligvis sammenheng med dette:

"At this stage in development, the Zerg is having a lot of issues" Dustin went on to say the largest issue is that the Zerg's most iconic units (Zergling, Hydralisk, Mutalisk) are so hard to change or remove that evolving the Zerg to cope with the radical changes of the Protoss and Terran is extremely difficult.

 

As of now, the major focus is on the single player campaign. However, the Zerg are still under heavy scrutiny so that they are able to rise to the level of gameplay that Starcraft 2 requires.

[kilde]

 

Regner med betaen vil være den beste måten å fikse dette på, men de vil vel ha det en smule mer balansert før de slipper det til massene, og det å gå til betastadiet innebærer vel egentlig at man ikke skal fjerne/legge til nye enheter og features men bare endre på det man stadfestet i alpha gjør det ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...