Gå til innhold

NAS dns323 og hastighets problemer


Anbefalte innlegg

Jeg har en D-Link DNS 323 med 2 stk Samsung F1 750gb 32mb 7200rpm disker i.

Denne er satt opp med JBOD. Satt opp med GIGA nett og koblet til en Trendnet tew-633 som også er GIGA. Har GIGA nett på pc.

 

Problemet er at jeg får bare 10.7mb/s ved overføring av filer. Det burde da gå raskere?

Jeg googlet litt og kom frem til at ved å aktivere JUMBO FRAMES og sette denne til 9000 så skulle overføringen gå bedre.

 

Dette ble helt motsatt.

 

Aktiverte Jumbo Frames på DNS 323 lagret og restartet denne. Testet hastigheten og den sank til 2-3mb/s. gikk inn på pcns nettværkskort og satt denne også til Jumbo 9000. lagret og testet på nytt. samme utfall. 2-3 mb/s bare. endret også til 1000mb/s full duplex og fikk akkurat det samme: 2-3mb/s.

 

dns323.png

 

Satt alt på pcn tilbake til standard og skrudde av Jumbo Frames på DNS 323 og testet på nytt.

10,7 mb/s som før. ( vet jeg har fått 12 mb/s som max før men den vil IKKE over dette selv om alt er GIGANETT fra ende til annen.

 

Noen som kan gi meg noen tips her? Hva må til for å få ytet mer på GIGANETTET?

 

Vil ikke ha noen tulle svar så har du ikke noe å si så ikke post. Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jumbo Frames må være støttet i alle enheter du sender gjennom bare så det er sagt.

 

Antar at du ser på overføringshastigheten på filoverføringsbildet når du sier at du får 10Mb/s, dette virker noe tregt på meg også.

 

Jeg har et Netgear ReadyNAS og får mellom 15,7 og 20mb/s med journaling enabled, men den skal klare mye mer hvis man disabler journaling men da må man ha en UPS tilkoblet for å forhindre datatap hvis strømmen skulle gå.

 

Det er mulig at det er noe lignende funksjonalitet på den D-Linken.

 

Kanskje du skal se om det finnes en firmware fix?

Lenke til kommentar

Nei dette vet jeg at jeg ikke kan forvente. hehe.

 

Ser nå på JBOD testen og den ser lik ut som jeg har her.

rundt 10-12mb/s.

så det kan jo være dette som gjør det.

skal se om jeg GIDDER å flytte 1.4Tb med episoder for så å sette opp raid0 eller noe å teste mer. :s

Lenke til kommentar

Altså hvis jeg får lov å påpeke noe så er jo dette mer overføringshastighet egentlig bare et problem når man flytter filene til NAS'et første gangen. Jeg veit akkurat hvor kjipt det er å sitte i 2 døgn med denne jobben.

 

Men utenom dette så kan jeg ikke si at dette med hastighet er noe jeg tenker på i det hele tatt. Nå bruker jeg NAS'et mitt til streaming av musikk og film primært og jeg antar at det er bruksområdet de fleste har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...