Gå til innhold

Nettets far snakker om Google Wave


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yes, har sett demoen av denne tjenesten, og ser klart et stort potensiale her. En ting er sikker - Jeg kommer klart til å bruke dette, men det er da også viktig for meg å få alle mine venner til også å bruke denne tjenesten. At dette er opensource gjør dette heller ikke mindre interessant.

Flott start på noe fantastisk, Google. Bra jobba!

Om noen er interessert i å se demoen av Google Wave kan dere se den her:

Lenke til kommentar

Må ærlig talt si at jeg ikke helt ser at dette produktet forsvarer all hypen den får. Folk går jo amokk bare over at de ser at man kan se hva de andre skriver mens de skriver det.

 

Ser for meg at dette kan brukes i prosjektsamarbeid og lignende arbeid, men det blir nok langt fra så revolusjonerende som det fremstår som.

Lenke til kommentar
Må ærlig talt si at jeg ikke helt ser at dette produktet forsvarer all hypen den får. Folk går jo amokk bare over at de ser at man kan se hva de andre skriver mens de skriver det.

 

Ser for meg at dette kan brukes i prosjektsamarbeid og lignende arbeid, men det blir nok langt fra så revolusjonerende som det fremstår som.

Tenk når første MSN Messenger plugin kommer og du slipper å ha MSN installert på PCen i det hele tatt. Dette alene er nok til at jeg skal bruke det.

Eller f.eks kundeservice (som første jeg kom på). Si de ber deg lage en wave, og om det er en fyr online så chatter du med han i realtime, men om ikke så blir det som en mail, helt sømløst. Og de/du kan lime inn video av hva som skjer/hva som må gjøres, osv.

 

Virker som om her er det bare fantasien som sette grenser.

 

Tror nok allikevel epost overlever fordi jeg ser for meg at waves fort blir rotete om du bruker det i realtime og som epost om hverandre og det er noe du skulle hatt fra en tidligere "epost". Men selv her er det vel bare å lage en wave i waven, hvor du tilsidesetter det som er viktig å spare på eller noe sånt.

Lenke til kommentar

1. Jeg ser ikke problemet med å ha MSN messenger installert på maskina.

 

2. Hvorfor skal jeg måtte lage en wave for å snakke med kundeservice? Slik det er i dag trenger jeg bare trykke på en knapp så får jeg opp en webchat som er så "realtime" som man trenger. Om du må sende en video bruker du bare http://www.screenr.com og gir de en link.

 

Og at epost overlever er garantert.

Lenke til kommentar
Joda, om wave har 100 forskjellige funksjoner så finner du sikkert 100 forskjellige tjenester som kan gjøre en og en funksjon, men jeg tror selv du skjønner poenget mitt.

 

Men du har tilgode å komme med ett nyttig eksempel som faktisk demonstrerer dette, såvidt jeg vet finnes det ingen screencapture-funksjon i Wave. Så man må fortsatt bruke 2 tjenester for å kunne gjennomføre ditt eksempel med Wave.

 

Og det å slå sammen eksisterende løsninger er på langt nær nok til å underbygge denne enorme hypen.

Endret av karakas
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Facebook er død. Sorry. Google drepte den. :dribble::love:

 

Google Wave kommer til å bli stort. Og den kommer til å ha enormt mange funksjoner og applikasjoner. Både nyttig og unyttig. Sånn er det bare. Men ikke alle kommer dermed til å la seg bli med på den store "bølgen" av den grunn, karakas & tacomodo. Noen sopp-etere "vinker" heller farvel mens toget går fra dem. Hva skal man med wave? Gode gamle Messenger, gossedulle.

Lenke til kommentar

At du i det hele tatt sammenligner det med Facebook og påstår at Wave kommer til å ta knekken på de gi meg en god latter. Takk skal du ha. Og hvorfor sier du at tacomodo vinker farvel all den tid han faktisk er en fan?

 

Hva med å heller komme med noen gode forslag til hva GW kan brukes til? Det eneste jeg kan se er som sagt samarbeid rundt prosjekter/dokumenter, men det finnes andre programmer som kan brukes til dette også.

 

GW er pdd 90% hype.

Endret av karakas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...