Gå til innhold

Samsungs 12-megapikslers er ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er for ordens skyld aGPS, ikke ekte GPS.

 

Nei det er ikke samme. Artikkelen du viser til forteller om en oppfølger til Pixon12 som de skal lansere senere, og den skal visst få 3x optisk zoom, men kommer muligens (som vanlig) kun i asia :)

 

Er dette samme modell som denne, med et annet navn, eller er det en helt annen telefon?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg liker den tilsynelatende fotovennlige ergonomien på den på DPReview. Det framgår ikke klart av bildene her om denne er lik.

 

Nei det er ikke samme. Artikkelen du viser til forteller om en oppfølger til Pixon12 som de skal lansere senere, og den skal visst få 3x optisk zoom, men kommer muligens (som vanlig) kun i asia :)

Lenke til kommentar
Er dette samme modell som denne, med et annet navn, eller er det en helt annen telefon?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg liker den tilsynelatende fotovennlige ergonomien på den på DPReview. Det framgår ikke klart av bildene her om denne er lik.

 

Nei det er ikke samme. Artikkelen du viser til forteller om en oppfølger til Pixon12 som de skal lansere senere, og den skal visst få 3x optisk zoom, men kommer muligens (som vanlig) kun i asia :)

 

 

Om du har lest preview på denne mobilen på gsmarena.com ville du ha lagt merke til at det ventes en europeisk version i løpet av 1 kvartal 2010 (lansering iallefall). Eneste forskjellene er at dmb mest sannsyligvis blir byttet ut med gps og wifi.

 

Den heter Samsung M8920 forresten!!!

 

secondarykid

Endret av secondarykid
Lenke til kommentar
Nei, men den er mer nøyaktig enn en standard håndholdt ekte GPS.
Til gjengjeld er den vel hjelpeløs uten mobildekning?

 

I så fall er det teknologi som ikke egner seg helt for mitt bruk.

 

Da tror jeg du sliter litt med å finne en mobil med ekte GPS. Listen over de med AGPS er ganske lang. Jeg kommer egentlig ikke på noen sånn i farten. Mulig Garmin Nuvifone G60 eller Mio sin?

 

Uffda så akkurat at telefonen har AMOLED skjerm. Litt synd, da sliter man sannsynligvis med å bruke skjermen som søker ute i sollys, eller vise bildene man har tatt.

 

Hvilke smarttelefoner er det som IKKE har super 3G i dag, egentlig?

Lenke til kommentar

Ehh... Er ikke aGPS en utvidelse av GPS? Dvs, den bruker mobilnettet for å få en rask, men omtrentlig, posisjon. Så bruker den vanlig GPS (dvs GPS-satelittene) for å bestemme posisjonen mer nøyaktig. Altså vil det funke helt fint uten mobilnettet, det vil bare gå litt tregere (like fort som en GPS uten "a" foran).

Merk også at om du bruker mobilnettet til å få en omtrentlig posisjon, vil du bli lastet for bruk at datatrafikk. Dette er dog snakk om en meget liten mengde data.

Lenke til kommentar

Du har helt rett.

 

AGPS er mye bedre enn vanlig gps da den finner posisjonen raskere.

iPhone 3g/3gs har begge deler, og det har helt sikkert andre telefoner også.

(Jeg leste nok litt for fort over ting)

Man kan enkelt deaktivere at den laster ned data hvis man vil. Da vil den fungere som en standard GPS. Du må derimot ha et program innstallert for å bruke det. F.eks Tomtom sitt.

Endret av PL610
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...