Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

aseksuell og/eller afil?


Gjest Yngling

Anbefalte innlegg

Gjest Yngling

Hei

Jeg lurer på om det er noen der ute som anser seg selv eller kjenner noen som anser seg selv som aseksuell? Kunne tenkt med å spørre disse noen spørsmål blant annet om aksept, samfunnskrav til aktiv seksualitet etc.

 

Er virkelig utrolig lite forskning rundt dette, og like lite diskusjon på nett. Noen få tråder og noen få intervjuer med anonyme aseksuelle.

 

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Hei

 

Fantastisk å endelig høre om dette begrepet !!! Det har jeg ventet på i 30år !!

 

Det ville være himmelsk om man endelig kan slappe litt av, og slippe å bli definert som ubrukelig og verdiløs av samfunnet

bare fordi man ikke fungerer i den seksuelle idrettskonkurransen som utspilles i vår tid.

 

Selv har jeg sterke nok drifter, men siden mine følelser og evner på dette området ikke er bra nok i forhold til hva samfunnet og partnere flest krever, så har jeg for mange år siden gitt opp å drømme om å ha sex med andre, og innfunnet meg greit med det. Å kunne kalle meg selv aseksuell, og kanskje til og med bygge opp en identitet rundt dette ... være litt stolt av det... fantastisk ....

 

Nå vil sikkert noen anklage meg for å ikke falle inn under dette begrepet heller, siden jeg har tross alt har drifter, men da får jeg bare holde denne lille detaljen hemmelig, jeg søker tross alt ikke sex med noen. Romantikk derimot ...

 

Meg

Lenke til kommentar

 

Nei, er vel ikke aseksuell, men det fokuset på sex man finner i samfunnet idag er ikke sunt eller normalt - og appellerer ikke til meg. Tankene blir formet av den påvirkningen man utsettes for og det er en flom av sex og sexinfo overalt. Paradokset er at aldri har menn slitt så mye med potensen som nå (ok, er selvsagt større åpenhet også), men det er klart at på et tidspunkt sier kroppen ifra. Ons (one-night-stand) blir idag sett på som noe spennende og nærmest normalt, men på sikt vil alt dette gjøre noe med mange av oss mentalt - i tillegg til ev. fysiske konsekvenser. P-pillen og annen utbredt prevensjon har vært med på å skape alt dette. Det er også blitt sånn at flere må ha sterkere impulser for å få seksuell tenning når "de vanlige" er brukt opp.

 

Kanskje det noe ubevisst hos deg som reagerer mot dette og får deg til å tro at du er den unormale ?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest Malen

:love: Vil bare si litt om hvordan jeg har det.

Jeg er en lykkelig gift kvinne på 33 år! Vi har vært gift i over 10år og har barn sammen. Men jeg har aldri hatt noe sexlyst hverken før jeg giftet meg eller etter, det har til tider vært problematisk, men jeg har gjort et valg om at jeg vil vise Kjærlighet til mannen min seksuelt for jeg vet han setter pris på det, og på samme måte så er han flink til å vise meg at han setter pris på meg på andre måter.

 

Jeg kunne helt fint levd et liv uten sex, men jeg ville aldri levd uten mannen min så derfor "ofrer" jeg meg for kjærligheten!

 

Det er ganske nylig at jeg har innsett at jeg nok er aseksuell.

 

Som person er jeg og har alltid vært ei guttejente og jeg har pønsket på om jeg kan være lespisk, men nei...det er jeg ikke. Det er gutter jeg har blitt forelsket i fra ca 5 klasse. Men det er ike seksuel tiltrekking, men heller personligheten eller utseende/framtoningen som tiltrekker meg.

 

Det er faktisk første gang jeg snakker om det.. litt befriende faktisk!

 

 

Noen tanker jeg har hatt.. først så tenkte jeg at jeg bare hadde andre interesser, men har i sener år skjønt at jeg er litt unormal.

Og jeg vet ikke om jeg er helt 100% aseksuell siden jeg har fått barn, men det er vel ikke ensbetydende med infertil å være aseksuell, for jeg fungerer jo på alle måter, får til og med orgasmer...men det er liksom ikke det helt store, bare litt deilig der og da..ellers syns jeg lakris er bedre for å si det sånn..

 

Driver og søker litt på nettet og prøver å fionne litt mer ut av dette her..på tide egentlig :love:

Lenke til kommentar

 

Nei, er vel ikke aseksuell, men det fokuset på sex man finner i samfunnet idag er ikke sunt eller normalt - og appellerer ikke til meg.

 

Kunne selv ikke sagt meg mer enig. Sexliv eller mangel på sådan, er en privatsak. Ingen trenger å stikke nesa si hvor den ikke hører hjemme.

 

Det er vel "mistenkeliggjøringen" av seksuell legning som får folk til å "bry" seg. Ikke minst gjør mobbe-mentaliteten seg gjeldende blant det store, sløve flertallet. Bah.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest GirlDreamer

Jeg har vært mye inn på AVEN sine sider for å finne ut mer om aseksualitet, og det begrepet passer perfekt på meg. Faktisk så er jeg aromantisk asexuell, som vil si at jeg ikk er interessert i romantiske forhold heller. Jeg har laget et norsk forum for aseksualitet, så det er flott om noen vil melde seg inn å delta i eller lage nye diskusjoner der. Adressen er: http://aseksuell.diskusjonsforum.no

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Hei, jeg som startet denne tråden, fordi jeg hadde tenkt til å skrive masteroppgave om dette. Imidlertid slo jeg av ulike grunner det desverre fra meg. Håper noen snart forsker på dette, det er utrolig spennende. Er enig i at samfunnets krav til sex kan få mange til å bli "fed up". Dessuten speiler jo denne interessen en almen forståelse om at sex og seksualitet er noe selvfølgelig, noe det selvfølgelig ikke er. ikke en gang de mest radikale teorier om kjønn og seksualitet tematiserer aseksualitet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...