Gå til innhold

Musikk: "I Had a Dream About This Place" EP.


Anbefalte innlegg

Har med jevne mellomrom lagt ut noe av musikken min for kritikk her på forumet. Nå slipper jeg min første EP, og hvilken bedre platform enn diskusjon.no? Dette er musikk jeg har produsert i perioden vinter 2008 og frem til i vår. Sjangermessig er musikken min instrumental, og henter mye inspirasjon fra post-rock, ambient og filmmusikk. Denne EP-en tar sikte på stemning og teksturer, den sitter forhåpentligvis godt hos fans av overnevnte sjangrer.

 

In An Abstract Sense - I Had A Dream About This Place

 

coverweb.jpg

 

1. Behind the Foggy Glass - 5:44

2. Requiem Aeternum - 1:26

3. Merciful Ghosts - 4:07

4. Letter To a Far-Away Friend - 3:40

5. I Had A Dream About This Place - 12:58

6. Enclosed In Sky - 3:40

 

Last ned her (320 kbps mp3)

 

Alt av kommentarer og kritikk er velkommen. Og for all del scrobble på last.fm :)

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørte gjennom EP-en for noen timer siden da jeg oppdaterte en guide. Det var ålreit bakgrunnsmusikk, men noen ganger virket det litt som TV-shop-aktig musikk. Ganske greit håndverk, men som sagt med noen merkelige passasjer. Mulig jeg husker feil.

 

Skal høre på igjen og forhåpentligvis gi er mer fyldig tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Hørte på dette da jeg tok oppvaska (ikke noe negativt med det). Veldig avslappende og deilig musikk å høre på, og som allerede sagt, bra håndtverk.

Den eneste kritikken jeg har er at jeg føler noen av sangene på en måte blir litt oppstykka, altså at det er noen rare overganger eller passasjer som gjør at hver sang kanskje ikke høres ut eller føles som en helhet.

Mer enn det har jeg vel ikke akkurat kompetanse til å uttale meg om.

 

Men bare stå på, for dette kan du:)

Lenke til kommentar

Takker for svar! Ikke hold tilbake på kritikken, jeg lærer ingenting av bare ros, selv om det også er kjekt. :)

 

Den "oppstykketheten" kan komme av at jeg er en stor fan av progressiv rock, og drar litt inspirasjon fra den kanten også, og har en forkjærlighet for lange sanger som er satt sammen av flere deler. Med hvor stort hell dette kan overføres til ambient/instrumental-rock sjangern er jeg usikker på, kanskje jeg gjorde litt for få kompromisser.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Eg mykje slutter litt brått. Når eg tenker ein ep med ambient/post-rock forventer eg eigentleg at ting flyter litt betre. Om du hadde fikset betre avslutningar og overgangar hadde nok det heile virket bedre.

 

Musikken var fin. Eit par av synthlydane likte eg ikkje veldig godt (eg burde gi deg eit par konkrete dømer, men for lat til å høyre gjennom igjen), men stort sett var det flotte greier.

 

Trommene høyres ikkje veldig bra ut. Eg forstår det sånn at dei er digitale, og at du som trommis (så vidt eg forstår) ellers ville spelt inn meir naturlege greier, så skal ikkje klage for mykje på dette punktet.

 

Elsker dei mørke, ulmande lydane som kjem in av og til. Flotte greier.

 

Eg trur eg kommenterte dette i det andre emnet ditt og, men mykje av den reine pianolyden er litt ubehagelig rein i mine øyre. Ein betre pianolyd, eller meir reverb og effekter til å skjule den i hadde kanskje funket betre.

 

Coveret hadde hatt godt av ein betre font.

 

Ellers var musikken fin og interessant, og overraskende lite keisam. Godt jobbet.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Jeg likte det, fint å høre på! Jeg er en relativt aktiv lytter som foretrekker musikk hvor det skjer mye, så jeg trekker nok ikke så mye mot ambientmusikk, men jeg synes proginspirasjonen din kommer så tydelig frem i akkordprogresjonene at det låter ganske spennende allikevel. Tenker litt Tubular Bells, jeg!

 

Men det låter fort veldig statisk med så mye kunstige lyder. Så mitt beste tips er at du pakker mikrofonene, lydkortet og laptopen ned i baggen og løper dit det finnes ekte instrumenter å ta opp. Da låter det snodig mye bedre med en gang! Det er alle de menneskelige variasjonene som kommer med i egne instrumentopptak som gjør det så mye deiligere å høre på. Du kan for eksempel doble den kunstige bassen med opptak av elbass.

 

Uansett likte jeg ideene dine så godt at det er dobbel tommel opp fra meg!

Endret av Dommedagsprofet
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...