Gå til innhold

Opera med nye avtaler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kult å se at Opera fortsetter å gjøre det bra.

 

Har fått totalt avsmak mot Opera etter hvordan de har oppført seg med sytingen sin i det siste.

Herre. Om de får dette gjennom er det en fordel for forbrukerne. Det er kun er EN grunn til at IE er populært. Det er bundlet. Men du synes vel synd på stakkars lille Microsoft.

 

Se litt stort på det. Webben blir større og viktigere som platform for hver dag som går, og med fuckings IE som markedsleder så går det nesten ikke fremover. Kun takket være google, opera, FF og safari gjengen pusher på har vi hatt utvikling i det siste.

 

Og alle alternativene er bedre enn IE. På desktop, mobil, wherever. Lurer på hva strategien til Microsoft egentlig er. Det er jo ikke akkurat som om de ikke har penger til å gjøre ting skikkelig.

Lenke til kommentar

Når det gjelder å presse ut IE, som er et produkt av Microsoft, ut av Microsofts eget produkt, Windows, så ja, det kan oppfattes som usmakelig. Men det er uansett nødvendig som Zappy sier, for å fremme nettet, og for å hindre monopol.

 

Det er kun et spørsmål rundt hva som settes høyest, nettet, eller rettighetene til Microsoft (som krenkes endel, spør du meg, selv om det kan sies å være nødvendig..)

Lenke til kommentar
Har fått totalt avsmak mot Opera etter hvordan de har oppført seg med sytingen sin i det siste.

 

Jeg synes det er trist å se hvordan Operas tøffe linje mot blant andre Microsoft blir oppfattet som "syting". Jeg synes de gjør en kjempejobb for internett.

 

Dersom man kun leser overskrifter og ingress på en del artikler om Opera vs Microsoft, skjønner jeg at man synes Opera syter. Men da har man ikke lest nok om saken til å ha noe grunnlag for å ha noen mening, spør du meg.

 

Det er ikke Opera alene som står bak denne kampen mot Microsoft. Både Mozilla, Google og Apple støtter Opera her, men det blir bare nevnt i bisetninger. "Det er bare Opera som syter".

Lenke til kommentar

Var inne på Opera.no nå og kikket litt på "Investors", og da fant jeg en pressemelding med denne informasjonen;

 

02.07.2009 14:39[...]Opera will provide Thomson with its

Opera Devices SDK (Software Development Kit) for deployment on its

product platforms. These product platforms include set-top boxes,

THOMSON STB Middleware software (THOMSuite) and THOMSON Service Platform

software (SmartVision).

 

Er det ikke snakk om Thomson i denne artikkelen ifm. set-top boxes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...