Gå til innhold

Test: Dell SP2309W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La dere merke til noen fordel/ulempe med den noe spesielle oppløsningen (2048 x 1152) som skjermen har?

 

Når jeg slår opp skjermen andre plasser opplyses det om 2ms oppdateringsfrekvens.

Dell sine sider sier følgende:

 

(Ultra fast 2 millisecond (typical) response time for reduced ghosting in fast action video)

Vet at dette er gray-to-gray, men det er jo det de fleste 2ms skjemer måler da:P

Lenke til kommentar

Angell: Jeg bruker denne skjermen på jobb (to stykker faktisk) og det er veldig behagelig med de ekstra pixlene i bredden. Er det noe jeg aldrig får for mye av så er det piksler. Det konkrete tallet er forresten ikke tilfeldig valgt, men er et resultat av at skjermen er ment å vise et helt ark/dokument i høyden, og er i 16/9 format.

 

Jeg er grafisk designer, og bruker som sagt denne skjermen på jobb. Jeg kan ikke si jeg kjenner meg helt igjen i fargeproblemene som hardware kommenterer, og skjermene mine er musestille. Ingen summe- eller pipelyder hos meg. Det skal sies at jeg jobber lite med trykksaker, og derfor ikke har like stort behov for studiokorrekte farger. Jeg bruker Spider 2 pro til kalibrering.

Jeg er derimot enig at innsynsvinkelen neppe kan være 170 grader, du skal ikke langt til siden før farger og kontrast blir redusert.

 

Jeg byttet mine 3 år gamle, betydelig dyrere, Eizo skjermer med disse, og er veldig fornøyd. Klare, fine farger; god kontrast, og en meget praktisk oppløsning.

Personlig har jeg ingen problemer med å anbefale disse skjermene.

Lenke til kommentar
Angell: Jeg bruker denne skjermen på jobb (to stykker faktisk) og det er veldig behagelig med de ekstra pixlene i bredden. Er det noe jeg aldrig får for mye av så er det piksler. Det konkrete tallet er forresten ikke tilfeldig valgt, men er et resultat av at skjermen er ment å vise et helt ark/dokument i høyden, og er i 16/9 format.

 

Jeg er grafisk designer, og bruker som sagt denne skjermen på jobb. Jeg kan ikke si jeg kjenner meg helt igjen i fargeproblemene som hardware kommenterer, og skjermene mine er musestille. Ingen summe- eller pipelyder hos meg. Det skal sies at jeg jobber lite med trykksaker, og derfor ikke har like stort behov for studiokorrekte farger. Jeg bruker Spider 2 pro til kalibrering.

Jeg er derimot enig at innsynsvinkelen neppe kan være 170 grader, du skal ikke langt til siden før farger og kontrast blir redusert.

 

Jeg byttet mine 3 år gamle, betydelig dyrere, Eizo skjermer med disse, og er veldig fornøyd. Klare, fine farger; god kontrast, og en meget praktisk oppløsning.

Personlig har jeg ingen problemer med å anbefale disse skjermene.

 

Piping variere ofte etter hvilken lysstyrke man har satt på skjermen. Og kan være svært irrietrende, bra at slike ting kommenteres. Ellers er jeg ikke så glad for at skjermer kommer med 16:9-formet, det gir liten mening i mine øyne. 16:10 er allerede mer enn bredt nok i forhold til høyden.

 

AtW

Lenke til kommentar
*snip*

 

Piping variere ofte etter hvilken lysstyrke man har satt på skjermen. Og kan være svært irrietrende, bra at slike ting kommenteres. Ellers er jeg ikke så glad for at skjermer kommer med 16:9-formet, det gir liten mening i mine øyne. 16:10 er allerede mer enn bredt nok i forhold til høyden.

 

AtW

 

Jeg kan si meg enig i at det vil være et for bredt format for mange. For min del er jeg derimot veldig fornøyd. På disse skjermene har jeg plass til alle verktøy jeg trenger i flash, uten å gå på bekostning av hovedvinduet :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...