Gå til innhold

Gjør EDGE raskere enn 3G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fatmax, iPhone har ikke støtte for det nye systemet. Jeg vet ikke om det er snakk om kun programvareoppdateringer i telefonen som må til for å aktivere muligheten, men det høres ut som dårlig butikk for mobilprodusentene. Skjønt, et land som Norge har absolutt godt av sånn teknologi.. Men så blir spørsmålet.. Øker strålestyrken lineært med overføringshastigheten? Jeg er ikke akkurat interessert i å dytte hodet inn i en mikrobølgeovn støtt og stadig..

Lenke til kommentar

Det er jo selvfølgelig en måte å se det på, men jeg vil vel heller si at den største bremsen for bruken er høy pris, ikke mangel på hastighet. Det er i utgangspunktet helt tullete at vi må betale mer for mobilt internett enn kabel og wifi, da det er uendelig mye dårligere. 500 kr/mnd for noe som til tider går like tregt eller tregere enn ISDN. Det norske mobile nettet er ikke verd mer enn 100 kr/mnd - toppen.

Lenke til kommentar

glem nå ikke at dette deler kapasitet med tale osv. vi har sett at bla. nyttårsfester kan sende mobilnettet i kne. hva om det var i en slik tilstand konstant?

 

er dyrt å bygge ut antenner for hve kvadratmeter, noe dem muligens må gjøre i mer tettbygde strøk om alle ønsker å bruke mobilnettet som sin primære internetforbindelse. spesielt om alle skal streame videoer eller p2p...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...