Gå til innhold

Wannabe uke 50mm 2008 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Prøver å starte en utfordring, som forhåpentligvis faller i smak hos de fleste. For det har vært tradisjon med uke 50mm, noe som krever 50mm fastopptikk. Derfor ønsker jeg å gjøre noe liknende, bare at jeg i denne utfordringen ønsker å engasjere de uten tilgang til 50mm fastopptikk.

I likhet med fastopptikk utfordringen krever jeg at bilder skal være tatt med 50mm brennvidde, men da med zoomobjektiv.

 

Utfordringen er i uke 50, fra mandag 8. desember til søndag 14.

 

Regler:

- DU MÅ FOTOGRAFERE HVER DAG MED ZOOMOBJEKTIVET DITT PÅ (ca.) 50mm FRA MANDAG 8. DESEMBER TIL SØNDAG 14. DESEMBER.

- DU MÅ PRODUSERE ETT FORUMVERDIG BILDE HVER DAG SOM POSTES SAMME STED SOM DIN PERSONLIGE PÅMELDING.

 

Deltakernivå:

PURIST: vil KUN fotografere med 50mm zoombjektivet i perioden og ingen andre objektiver.

PINGLE: har også behov for å fotografere med andre objektiver i perioden, men vil også fotografere hver dag med 50mm.

 

Valgfrie tilleggsutfordringer:

Du står fritt til å legge inn valgfrie tilleggsutfordringer, eksempler: kun svart/hvitt, ingen crop, ingen redigering (jpg direkte fra kamera), blender kun mellom f/2.8 og f/7. Merk at dette kun en noen eksempler du kan ha helt andre personlige tilleggsutfordringer. Dersom du ikke ønsker valgfrie tilleggfordringer, så behøver du som tittelen sier, ikke ha det :)

 

Forumtråder:

Det vil bli 9 forumtråder. Denne tråden bruker vi til generelt snikksnakk omkring utfordringen. Jeg lager også en tråd for påmelding og deltageroverikt. Det vil også under uken bli laget galleri tråder hvor "dagens bilde" skal legges ut. "Dagens-bilde-tråder" kan også bli brukt til å kommentere bilder som er lagt ut.

 

Håper mange er positive, og at dette kanskje kan bli en tradisjon :)

 

Mvh Magnus

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe.

 

Ta det med litt humor nå da. :p

 

Men egentlig er greit forslag. Er jo ett fett om du har fast brennvidde på et zoomobjektiv eller om du bruker fastoptikk. Bare en sær greie...

Mulig du ikke er den eneste med den oppfatningen ;)

 

Dersom denne utfordringen ikke skulle slå igjennom, er det ikke værre en å droppe den neste år ;)

 

EDIT: jeg lo litt for meg selv da jeg opprettet denne tråden :D, har aldri vært irritert eller liknende, bare missunnelig...

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
Alle er vi mennesker, ingen er fornøyd med kun det utstyre man eier. Altid må man ha noe nytt :)forhåpentligvis savner du noe utstyr andre har :tease:

Det hender jeg savner noe, men jeg prøver ikke å forandre verden til å passe til de objektivene jeg har, jfr den Panasonic-reklamen, eller griningen over å ikke få lov til å delta i en konkurranse med feil utstyr.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
En morsom vri! Personlig klarer jeg ikke å prioritere å kjøpe en 50mm når jeg har en aldeles glimrende 30mm. Ikke det at jeg ikke gjerne skulle hatt det, men det er kanskje et par andre ting som er på handlelisten først.

Velkommen :) you are now a member of the VIPs :grin:

 

------

Begynte å tenke på en ting her i går kveld:

Bildene som jeg har skrevet at skal legges ut i påmeldings- og galleritråden, vil bokstavligtalt ta stor plass. Er det bedre å "pakke" de inn i hver sin [spioler] med tittelen overfor :hmm:

Tar gjerne i mot forslag :)

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
Forumtråder:

Det vil bli 9 forumtråder. Denne tråden bruker vi til generelt snikksnakk omkring utfordringen. Jeg lager også en tråd for påmelding og deltageroverikt. Det vil også under uken bli laget galleri tråder hvor "dagens bilde" skal legges ut. "Dagens-bilde-tråder" kan også bli brukt til å kommentere bilder som er lagt ut.

 

Mvh Magnus

Endring er gjort:

Da har jeg etter en kort diskusjon med erfarne brukere, kommet fram til at den beste måten å presentere bildene på, er ved å legge de ut i tråder som er kategorisert sine respektive dager.

Denne endringen er gjort slik at vår bildefremvisning er av samme type som Uke 50mm.

 

 

 

------

Begynte å tenke på en ting her i går kveld:

Bildene som jeg har skrevet at skal legges ut i påmeldings- og galleritråden, vil bokstavligtalt ta stor plass. Er det bedre å "pakke" de inn i hver sin [spioler] med tittelen overfor :hmm:

Tar gjerne i mot forslag :)

 

 

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg er med jeg, men været ser ikke så bra ut så det blir nok en del innendørsbilder samt testing av kameraet (jeg er fortsatt ganske ny med speilrefleks, så blir en del ganske så rare bilder)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...