Gå til innhold

Noen som erfaring med Homebase?


Anbefalte innlegg

Nylig kjøpte jeg meg ny leilighet her i Bærum. Men den er ikke innflytningsklar før Juni 2009. Og der har jeg fått opplyst at leiligheten er utstyrt med homebase system( bredbånd, tv,ip-telefoni) .

 

Noen her som bruker homebase eller har brukt .. Vil gjerne ha noen erfaringer om hvordan systemet virker og hvor stabil den er. Har pr i dag ngt 20 mb og ngt har blitt dårligere med årene.

 

Sendte forøvrig mail homebase support men dem gidder vist ikke å svare. Førsteintrykket er heller blandet men vi får se hvordan det er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg har hatt Homebase i min nye leilighet noen måneder, og har ikke hatt noen problemer med det. Telefon, dørtelefon, kabel-TV og internett (10mbit/s begge veier!) fungerer som det skal. Skal man henge seg opp i noe, kan man kanskje si at kanalsurfing kunne vært lagt opp litt mer brukervennlig, men det er småtteri.

 

Selv lurer jeg på om Homebase blokkerer P2P-tilkoblinger? Har problemer med uploading i DC++, også etter port forwarding og med riktige innstillinger i DC. Hjelp tas i mot med takk!

Endret av sparke
Lenke til kommentar

Jeg henviser til et brev jeg sendte til et par mediebedrifter i dag:

 

**********************

 

Dere skrev en artikkel om Homebase da det startet opp. Har dere planer om å kjøre en oppfølgingsartikkel om dette selskapet? Jeg flyttet inn i et av sameiene som har gått for denne løsningen, og opplever hele konseptet som svært dårlig sammenlignet med f.eks get.

 

Som den fotballidiot eg er så ønsker jeg å se fotball på tv'en min, og helst i HD-kvalitet. Jeg ønsker engelsk, norsk og champions league inn i stua. Samtidig ønsker jeg en PVR-funksjon slik at jeg kan ta opp kampene jeg ikke har anledning å se direkte.

 

Jeg bor altså i Oslo, norges hovedstad.

 

Så kan jeg begynne:

1. Jeg kan ikke se noen av Viasat sine kanaler, selv om jeg er villig til å betale for dem. Homebase har ikke kalrt å forhandle fram avtatle med dem. Kanalene fantes visstnok før, men de "mistet" dem. Dermed er Champions League fotball strøket av listen.

 

2. Canal + sender engelsk og italiensk fotball. Bra. Jeg kjøper pakken og ser fram til å kose meg med favorittlaget Liverpool på min nye skjerm i HD-kvalitet. Men nei, De har Canal + film i HD, men ikke Canal + Sport. Hvorfor ikke? De har ikke klart å forhandle frem avtale på denne kanalen heller.

 

3. Så er jeg ute på reise en dag Liverpool spiller kamp. Da jeg var Get-kunde kunne jeg sette kampen på opptak, og begynne å se den når jeg kom hjem. Jeg finner frem opptaksmenyen i PVR-boksen og forsrøker å finne kampen. Den er ikke der. Hvorfor? Fordi man slett ikke kan ta opp fra alle kanaler hos Homebase.

 

3. Telefonen ringer. Svitsj til Aafk-Molde på TV2 sport nå sier stemmen i andre enden. Der er en situasjon du må se. Greit sier jeg. Fra denne samtalen er mottatt, til jeg er inne på kampen tar det flere minutter. Jeg må ut av kanallisten, logge meg på TV2 sumo via en slags klient etc etc. Endelig er jeg inne. Jeg rakk ikke å se det jeg skulle, så da er det vel bare å zappe tilbake til det jeg så på i utgangspunktet? Nei, det var lettere sagt enn gjort gitt. Ut av Sumo, så må de vanlige kanalene "sveives i gang" igjen. Jeg vil anta at denne zappingen frem og tilbake til/fra en TV2 sport kanal tar minimum 4 minutter. Nevnte jeg at man heller ikke kan ta opp fra TV2 sport via PVR'en til Homebase?

 

I tillegg til dette opplever jeg at opptak som faktisk kan benyttes ikke fungerer under avspilling. Jeg opplever at man må lese bruksansvisningen for å åpne ytterdøren når noen ringer på. Jada, homebase har ansvaret for denne innovative løsningen også.

 

Hva gjenstår da? Jo, de har en fiberlinje inn i heimen. På dette året har jeg sikkert ikke snakket med dem mer enn 5-6 ganger vedr at denne er nede. (eller at den trådløse ruteren de har ikke fungerer)

 

Ja men så bytt da vel, sier folk jeg forteller om denne galskapen til.

 

Du skal få gjette en gang om jeg kan gjøre dette.

 

Jeg har vanskelig for å tro at jeg er den eneste som reagerer på dette produktet av de der ute som bruker det. Tror dere det er mulig å skrive noen ord om dem?

 

Mvh

**************

Frustrert Homebase-slave

Lenke til kommentar

Jeg skal si meg enig i at alt ikke er helt topp, og kanskje særlig hvis du har de samme behovene som blir nevnt i myrlas' innlegg. Flere av disse er rett og slett ting jeg ikke har erfaring med enda.

 

Jeg er enige i flere av tingene myrlas nevner. Det er et mysterium hvorfor jeg må taste #67 for å åpne inngangsdøra! Jeg ser rett og slett så lite på TV at jeg ikke har erfaring med hvordan dørklokkesystemet fungerer sammen med TV, og jeg har heller ikke testet opptaksfunksjonen... Kanalutvalget er det noe å si på - i min leilighet fulgte for eksempel ikke Viasat 4 eller TV3 med, mens jeg på den andre siden har 3 Discovery-kanaler.

 

Når jeg var positiv i mitt forrige innlegg, var det først og fremst fordi jeg ikke har opplevd noen tekniske vansker med systemet, og jeg har fått rask og god hjelp fra kundeservice (ikke fordi noe var galt, men fordi jeg trengte å forandre navn på ringeklokka).

 

Jeg bruker først og fremst internett, og linja har absolutt levert. Det eneste jeg altså lurer på, er hvorvidt det sperres for peer-to-peer/torrent-nedlastinger? Jeg har nå problemer med begge deler. Som nevnt i forrige innlegg, har jeg uploadproblemer i DC++, og i det siste har jeg opplevd at nettet går katastrofalt sakte med høy torrent-aktivitet (naturligvis med hastighetsbegrensning så jeg har nok båndbredde til overs til at det burde gå helt fint)!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Må si meg enig i en del av kritikken her. Det mest irriterende:

- Enkelte kanaler kan man ikke ta opp fra av ukjente grunner. Siden PVR funksjonaliteten lagrer opptaket på Homebase sine servere og ikke på en PVR boks er det lite annet å gjøre enn å kjøpe en egen PVR med HDD for å løse dette.

- Oppstart av STB tar utrolig lang tid når den er slått helt av. Estimerer ca 2 min. Om den er i standby går det smertefritt på < 1sek.

- EPG er usannsynlig dårlig, ofte utilgjengelig og veldig kronglete å navigere i.

- Enkelte kanaler skipper, har framedrops osv. Spesielt dårlig er TV2 Nyhetskanalen.

- Ingen Viasat kanaler.

- Dårlig HD utvalg. Så dårlig at jeg ikke ser behovet for å oppgradere til HD STB.

- Tungvindt portsystem

- Tungvindt lysstyringssystem

 

Positivt:

- Dønn stabilt internett. Har ikke hatt nedetid her bortsett fra da kjelleren i borettslaget ble oversvømt og alt utstyret tok kvelden, noe som ikke er Homebase sin feil.

- Bra kvalitet på SD kanaler om man ser bort fra de få kanalene som sliter med framedrops.

- Pris

- Grei VOD tjeneste fra SF Anytime

- God kundeservice

Endret av Igniztion
Lenke til kommentar

Sendte en mail med et par spørsmål til Homebase og her er svarene:

- De planlegger utrulling av ny TV portal inkl ny EPG og sånt i Januar. I følge dem selv skal denne være mye mer responsiv så det er lov å håpe.

 

- Angående opptak som ikke er tilgjengelig på alle kanaler er det pga. rettigheter. Jeg fikk beskjed om å sende en liste over kanaler jeg gjerne ville ha opptak på og så skulle de se hva de kunne ordne, så om flere gjør dette kan det hende det gir dem grunn til å ordne rettigheter.

 

- Canal+ Sport HD er visstnok ikke tilgjengelig for underleverandører.

 

- TV2 har ingen planer om å gjøre TV2 Sport tilgjengelig utenfor Sumo for IPTV.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

http://www.homebase.no/default.asp?pubid=9...b=1&labb=NO

 

5 februar informerer Homebase vi sin hjemmeside at de nå har valgt Viasat som sin hovedleverandør av kanaler. De har to dager på seg på å informere bl.a meg om hva dette vil innebære.

 

Jeg har sendt dem mail for å be om et svar, men jeg holder ikke pusten.

 

Mitt tips er at alle kanaler visat ikke har i sin kanalportefølje ryker. Det innebærer det kunststykket å gjøre kanaltilbudet ennå mer elendig enn hva det allerede er.

 

Det mest ironiske med dette selskapet er at de på sin egen hjemmeside fortsatt har pressemeldinger der deres daglige leder går ut med brask og bravur og selger inn Homebase som det beste valget for kunder som ønsker "reelle valg" når det kommer til kanaler.

 

Den pressemeldingen vurderer jeg å printe ut, og rusle meg en tur over gaten fra jobben og melde meg i resepsjonen og be om to minutter fra deres daglige leder.

 

Man finner den her:

http://www.homebase.no/docarchive/microsof..._reelt_valg.pdf

 

PS! Det kan jo tenkes at de faktisk klarer å sy sammen tilbudet slik det originalt var tiltenkt, og da vil jeg faktisk bli imponert.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg for min del er fly forbanna på Homebase for tiden. De svarer ikke på mail så det kan man glemme.

 

Dere kan lese mer om forbanna brukere her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry14121301

 

Jeg har ingen tro på at Homebase kommer til å forbedre seg noe særlig. Noe som de gjør smart er å gå på borettslagene og får de til å tegne lange avtaler og skreddersyr utgiftene i husleien til folk slik at de ikke kan unnlate å betale selv om de absolutt ikke får det de betaler for.

 

Om noen har noe valg i et borettslag så burde de ikke gå for Homebase.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg innser at dette svaret kommer 2 år for seint, men uansett syns jeg det er viktig å påpeke en ting:

 

HOMEBASE ER NORGES DÅRLIGSTE BREDBÅNDS-LEVERANDØR !

 

Dette utsagnet baserer jeg på:

1. Min egen og min families erfaring med Homebase som nett/tv-leverandør i vårt borettslag.

2. Andre medlemmer i borettslagets erfaringer med Homebase.

3. Venner og kjente fra andre områders erfaring med Homebase.

 

HOMEBASE er så utrolige dårlige at jeg og mange andre jeg har vært i kontakt med har spurt oss selv:

HVORDAN I ALL VERDEN KAN HOMEBASE FORTSATT EKSISTERE????????

 

Jeg bodde tidligere i Oslo, og hadde GET som nettleverandør.

 

Det hendte at jeg klagde litt en sjelden gang når nettet var borte sånn en gang i året av diverse årsaker, men når jeg ringte support-telefonen til GET, så fikk jeg ALLTID hjelp av folk som VISSTE HVA DE HOLDT PÅ MED,

 

i motsetning til den verdiløse "Support"-telefonen til HOMEBASE, hvor det eneste som skjer er at den ansatte skriver ned klagen, og lover at de skal ta kontakt dagen etter med en løsning, noe som IKKE SKJER!

 

Jeg er en av de uheldige som har vært bundet til HOMEBASE via borettslaget mitt nå i 3 år.

 

Klagene har selvsagt strømmet inn til borettslaget fra alle kanter, bl.a. fordi HOMEBASE ikke gjør noe for å forbedre sin ustabile og upålitelige "brebånds-tjeneste".

 

Dette har ført til at borettslaget endelig har innsett at HOMEBASE er verdiløse, og har hentet inn anbud fra andre leverandører.

 

Valget falt etterhvert på altiboks, som ifølge bl.a. undersøkelser utført av Norsk Kundebarometer og EPSI, har de mest fornøyde og lojale kundene her i landet på brebånds-internett og kabel-tv.

 

Jeg har vært i kontakt med mange internett-kunder av Telenor, altiboks, Get og Homebase, både privat, i jobb-sammenheng og på diverse nettforum og via chat, og dommen er entydig:

 

HOMEBASE ER NORGES DÅRLIGSTE BREDBÅNDS-LEVERANDØR !

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hei! Har homebase hjemme, og vi ha tv på rommet.. Det eneste problemet er at det ikke er Internett utgang på rommet mitt, så er nødt til å trekke en kabel inn på rommet. Lurte på om noen vet om det er mulig å koble til trådløs mottaker på dekoderen sånn at den får signal? :)

Lenke til kommentar

Hei! Har homebase hjemme, og vi ha tv på rommet.. Det eneste problemet er at det ikke er Internett utgang på rommet mitt, så er nødt til å trekke en kabel inn på rommet. Lurte på om noen vet om det er mulig å koble til trådløs mottaker på dekoderen sånn at den får signal? :)

Vil ha tv på rommet*

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Enig i at Homebase er ufattelig dårlig. Anbefaler alle å styre unna! Mistenker også at dette er et synkende skip, som snart er historie.

Tips: om du som Homebase-kunde opplever hakking i lyd og bilde på HD-kanalene - krev ny dekoder. Jeg har hatt dårlige HD-kanaler siden de kom i 2009, og først nå ble det fikset med bytte av dekoder. Og har du dokumentert at du har klagd, helst flere ganger, har du i følge §4.2 i brukervilkårene krav på på forholdsmessig fradrag i vederlaget dersom tjenesten er dårlig i mer en 2 dager

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...
TheDarkSycamore - SCM skrev (2 timer siden):

Jeg fikk vite i går at Homebase skal avvikles. Og jeg hadde ingen valg å velge til Get. 😧 Er det noen andre som har fått den beskjeden? 🤔

 

IMG_20201111_173023.png

Der er veldig lenge siden jeg hørte en bekjent klage på Homebase første gang, det må ha vært i 2006. Selv har jeg aldri hatt noen leveranse fra dem.

Hvem er din tilbyder av tjenester her? Er jo de som må svare opp dette. Dersom de henviser til at de leverer en tjeneste fra Telia som erstatning så er det jo rart om det ikke stemmer?

Telefonnummeret i meldingen peker på «Alta kraftlag» - har du ringt dem? Hva sier så de om saken? 

Lenke til kommentar
inside_446486 skrev (17 minutter siden):

Der er veldig lenge siden jeg hørte en bekjent klage på Homebase første gang, det må ha vært i 2006. Selv har jeg aldri hatt noen leveranse fra dem.

Hvem er din tilbyder av tjenester her? Er jo de som må svare opp dette. Dersom de henviser til at de leverer en tjeneste fra Telia som erstatning så er det jo rart om det ikke stemmer?

Telefonnummeret i meldingen peker på «Alta kraftlag» - har du ringt dem? Hva sier så de om saken? 

Jah, jeg fikk vite det, når jeg prøvde å ringe Telia Get tidligere i dag. Jah, det er Kraftlaget. Jeg tenkte å ringe dem i morn før de stenger for dagen.

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (7 timer siden):

Jah, jeg fikk vite det, når jeg prøvde å ringe Telia Get tidligere i dag. Jah, det er Kraftlaget. Jeg tenkte å ringe dem i morn før de stenger for dagen.

Ordner seg nok. :) Det er vel nå ca 10 år siden Get/Telia kjøpte Homebase så de har jo hatt god tid på å tenke ut alternativer for Homebase-kundene.

Blir vel en IPTV-leveranse via Telia BoX fra dem slik de tilbyr over en del åpne og konkurrerende fibernett. Funker nok bra.

Frem til overgangen kan sikkert supporten på Homebase-tjenester fra Telia være litt så som så. De vil sikkert rydde dette av veien nå siden det ikke passer inn i det «nye Telia».

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...