Gå til innhold

Hvordan få inn et wifipunkt som bare av og til gir 1/5 i signalstyrke.


Anbefalte innlegg

Hei! Dette er første gang jeg skriver et innlegg i forumet her.

 

Jeg skal flytte inn i en leilighet om en uke som ikke kan få fiber før det er gått ca 3 måneder.

Jeg har vært så heldig å få lov til å bruke nettverket til naboen som bor ca 20/30 meter bortenfor min leilighet. Det er en del vegger mellom leilighetene. Av og til får jeg inn 1/5 i signalstyrke. Jeg er nødt til å bruke dette nettverket i 3 måneder så lurer derfor på om noen vet om noen smarte løsninger for å kunne få inn dette nettverket med et bra signal. helst så billig så mulig. Men det må også være brukende til spilling. Så Responstiden burde ikke bli så særlig høy. Jeg skal bruke nettverket på flere pc'r og ipads. Har sett litt på den trådløse ZyXEL WRE6505 AC750 Range Extender. Men lurer på om dette vil fungere da jeg av og til får inn 1/5 i signal på den bærbare pcn min.

 

Tusen takk for hjelp

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet! :)

 

Sett en trådløs mottakerboks/extender på det stedet med best (minst dårlig) signal. Er ikke så mye mer du kan gjøre hvis signalet er så dårlig der du skal bo. Eventuelt kan du (om mulig) trekke kabel fra den boksen til pc-en din, så slipper du mer trådløst enn strengt tatt nødvendig. Du kan jo likevel ha trådløst for resten av enhetene, men jeg antar det er den bærbare du spiller mest på.

 

Du kan også vurdere en utendørs antenne av et eller annet slag, dersom omstendighetene tilsier at du kan plukke opp et bedre signal ute. Behøver ikke være noe dyrt eller stort, bare du får en gunstigere posisjon i forhold til signalkilden.

Lenke til kommentar

Velkommen til forumet! :)

 

Sett en trådløs mottakerboks/extender på det stedet med best (minst dårlig) signal. Er ikke så mye mer du kan gjøre hvis signalet er så dårlig der du skal bo. Eventuelt kan du (om mulig) trekke kabel fra den boksen til pc-en din, så slipper du mer trådløst enn strengt tatt nødvendig. Du kan jo likevel ha trådløst for resten av enhetene, men jeg antar det er den bærbare du spiller mest på.

 

Du kan også vurdere en utendørs antenne av et eller annet slag, dersom omstendighetene tilsier at du kan plukke opp et bedre signal ute. Behøver ikke være noe dyrt eller stort, bare du får en gunstigere posisjon i forhold til signalkilden.

Tusen takk for svar! Vet du noe om hvilken komponenter jeg burde/kan kjøpe for å få dette til å fungere?

Lenke til kommentar

Kommer an på situasjonen din: hva slags signal du kan få til, og hvor (utendørs vs. innendørs). Jeg holder en knapp på ruter, med eller uten inngang for ekstern antenne, avhengig av hvor du vil ta opp signalet. Dette i påvente av fiber, for det er greit å ha en egen, skikkelig ruter. Den du får fra nettleverandør er sjelden noe å rope hurra over. Ruterfunksjonalitet kan du eventuelt skru av så lenge du er på naboens nettverk.

 

Så kommer det an på hvor mye du kan gjøre selv, uten at det blir for vanskelig i forhold til den kompetansen du har. Kanskje vil du heller ikke ha ønske om/behov for en bedre ruter når den tid kommer.

Lenke til kommentar

Om du har ett USB trådløskort/adapter.. Så kan du faktsk få gode løsninger med en boks pringles, Borre ett hull i en pringlesboks fra siden, trekke USB-kabel gjennom, og vips, så har man en direksjonell Wifiantenne.. som du kan regelrett peke mot hvor signalet kommer fra og få som regel markant forbedret signal. Så sant det ikke er en armert murvegg i mellom, da kan det fort bli værre..

 

Ellers kan vel faktisk såkalte Nett via strømnettet fungere i noen boligkopleks, men kommer litt an på hvordan kursene og strømnettet faktisk er koblet.. Dette koster fra 500 og oppover men fåes kjøpt på Lefdal og elkjøp og man har jo åpent kjøp og 30dagers returrett om man har kvitering eller kjøper med navn.. Så da er det lett og returnere varen og få pengene tilbake om dette ikke fungerer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...