Gå til innhold

Automater som ikke liker mynter


Anbefalte innlegg

Enten du skal kjøpe noe å drikke, spise, eller en billett til toget: det er alltid kjipt å møte på en automat som ikke liker mynter. Spesielt hvis toget går om 3 minutter, og du ikke har penger på kortet. Men jeg har aldri helt skjønt hvorfor det er sånn. En mynt er vel av et såpass hardt materiale at det skal mye til at den endrer fysisk størrelse med tiden? Jeg vet mynter blir hakkete i kanten, men så stor forskjell kan det vel ikke utgjøre? Er enkelte automater så kritiske på størrelse? Noen som vet hvordan dette fungerer? Jeg sliter hvert fall med å finne logikken når jeg står der og kaster inn mynt etter mynt som bare kommer ut igjen. Dette gjelder jo også noen ganger på disse kontantløse systemene i dagligvarebutikker og på bensinstasjoner. Noen som har peiling på hvorfor dette til tider fungerer så dårlig? Kan det ha noe å gjøre med at beholderen for mynter er full? I så fall kunne det jo stått en melding om det på skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye er rett og slett slitasje på maskinene. Det er veldig små marginer og mye finmekanikk. Og ville ikke blitt overrasket om det slurves med service og vedlikehold slik at ingenting blir gjort før de feiler totalt. Mye av ustyret blir også aldri byttet ut med nytt men kun med overhalte gamle enheter. Logisk nok, siden slikt utstyr er svinedyrt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...