Gå til innhold

Gopro - Få god kvalitet på gopro videoer på YT.


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en GoPro Hero 3+ hvor jeg driver å filmer diverse kamper og skal laste opp på YT så laget mitt kan se dette, men sliter litt med forskjellige ting.

 

1. Filene deles i filer på ikke større en 3,94gb. Har googlet litt og slik jeg forsto det gikk ikke dette an å endre på.. Derfor lurer jeg på noen tips til å klippe filene sammen på en fin måte..

 

2. Har googlet litt rundt dette også, men fikk dårlig med svar.. Må jeg konvertere filene på en slags måte etter jeg har tatt de fra kameraet og over på pcen?

 

3. Kvaliteten på youtube ble veldig dårlig når jeg prøvde å laste opp en av filmene på YT selvom det er filmet i 1080, hvordan kan jeg få kvaliteten til å bli bra på YT også. Kvaliteten er bra når jeg spiller av filene på pcen.

 

Alle filene er i .mp4 leste noe om at jeg måtte konvertere de til .avi ellernoe sånt, er dette riktig?

isåfall hva slags program burde jeg bruke, helst gratis eller et billig program 

 

Takk for all hjelp!

 

-Suresivert, er ikke sur altså :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at gopro har applikasjon som de leverer med kamera som kan klippe sammen disse 4GB filene (det henger sammen med begrensninger i filsystemet). Men det er vel ingen som ønsker å sitte å se på timer av samme klipp. Anbefaler å klippe ned til 2-3 min med høydepunktene. Har du et par gopro kamera plassert forskjellige steder kan du klippe sammen fra forskjellige vinkler. Det er generelt sett aldri en god plan å ha uendelig lange klipp (det blir kjedelig å se på)

 

Relatert youtube; om det ser bra ut lokalt så har du nok noen innstillinger på din YT-bruker eller opplastningsvindu som setter opp bitrate osv. Aldri vært borti problemet, men sikker på at litt google søk; eller direkte kontakt med youtube kan gi deg bistand.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...