Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vennen til vennen min røyker hasj?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Å oppfordre til ikke å reagere på lovbrudd? Joda.... :thumbs:

 

 

 

Ja jeg er enig i at hasj er mindre skadelig enn alkohol, men man forholder seg til samfunnet som det er frem til endringer i lovverket åpner for bruk.

Om ikke kan man melde seg ut av samfunnet, finne seg et nytt statsborgerskap hvor ens preferanser stemmer og flytte, det er fritt frem :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TS (fortsatt anonym)..

 

Det enkelste er vel bare å la det ligge. Jeg syntes bare det er litt grunn til bekymring. Når noen nede i fjortenårs-alderen røyker hasj. Hva gjør vedkommende når han/hun er tyve?. Det er ikke godt å si. Det at politiet gir de en liten smekk, og tar en prat med foreldrene. Vil ikke det vær forebyggende?

 

Jeg er overhodet ikke redd for å tipse politiet, sålenge det har en effekt, eller bidrar til noe positivt. Hasj blant ungdom har høy pri. hos politiet. Alle har jo hørt om narko-aksjonene både i Bergen og Oslo?

 



Anonymous poster hash: b3021...e8c
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Men å anbefale noen å ikke anmelde noe er bare patetisk.

Hvorfor skal ts IKKE anmelde noe?

 

Man anmelder aldri uskyldige mennesker. Selv om staten har bestemt at hasj er ulovlig så er det kun bygd på moralisme og slikt tøv bør man reise seg i mot. Så har man hva slags konsekvenser man utsetter seg selv for, om det blir kjent hvem som tystet. Heldigvis straffes tystere hardt, for tysting på slikt er noe man på ingen måte gjør. Er man bekymret for en venn, ja da snakker man med personen. Ønsker personen og fortsette, ja da aksepterer man det og trekker seg selv unna. Men man drar ikke flere med seg. Da fortjener man og henge opp ned i kjetting en dag eller to.

 

Så din holdning til noe som per dags dato er ulovlig er at om noen melder fra så fortjener de frihetsbrøvelse med tortur som følge?

 

Ha et fint liv :)

 

Nå er det du som har et perverst ønske om og tyste og ødelegge andres liv. Jeg har ingen ting til overs for feige tystere. Hvordan man straffer slike er for meg ikke viktig. Man velger selv ved og tyste sin egen skjebne.

Lenke til kommentar

Å oppfordre til ikke å reagere på lovbrudd? Joda.... :thumbs:

 

 

 

Ja jeg er enig i at hasj er mindre skadelig enn alkohol, men man forholder seg til samfunnet som det er frem til endringer i lovverket åpner for bruk.

Om ikke kan man melde seg ut av samfunnet, finne seg et nytt statsborgerskap hvor ens preferanser stemmer og flytte, det er fritt frem :)

 

 

 

 

, men man forholder seg til samfunnet som det er frem til endringer i lovverket åpner for bruk.

 

Nei det gjør man slettes ikke. Da er man ikke annet en nikkedukke og en slave av samfunnet. Mennesker er født som frie individer og skal aldri legge seg flat for tullete regler satt av moralister.

Lenke til kommentar

 

TS (fortsatt anonym)..

 

Det enkelste er vel bare å la det ligge. Jeg syntes bare det er litt grunn til bekymring. Når noen nede i fjortenårs-alderen røyker hasj. Hva gjør vedkommende når han/hun er tyve?. Det er ikke godt å si. Det at politiet gir de en liten smekk, og tar en prat med foreldrene. Vil ikke det vær forebyggende?

 

Jeg er overhodet ikke redd for å tipse politiet, sålenge det har en effekt, eller bidrar til noe positivt. Hasj blant ungdom har høy pri. hos politiet. Alle har jo hørt om narko-aksjonene både i Bergen og Oslo?

 

 

Anonymous poster hash: b3021...e8c

 

Jeg har i mer en 25 år jobbet med rus og psykisk helse og sett hvordan lovverket har ødelagt unge mennesker. Derfor sier jeg nå nei til å være en del av et slikt system.

 

Ja det er grunn til og være bekymret når et så ungt menneske som 14 år ruser seg på alkohol, cannabis eller andre rusmidler. Men man går aldri til politiet med slikt. Politiet ødelegger liv, det må folk, spesielt voksne forstå. Det man gjør er å ta kontakt med ungdommen selv og helst han/hennes foreldre. Så får man informasjon om hvordan det faktisk står til. Som oftest er det helt uskyldig flørt med rusmidler, men nok til at vi voksne må ta det alvorlig.

 

Hvorfor ikke politiet vil nok mange spørre seg. Fordi de bøtelegger, straffer og dette blir i dine papirer. Politiet vil også oppsøke personer som er tilknyttet den unge. Dette vil igjen føre til konsekvenser. Politiet er ikke der for å hjelpe mennesker, selv om de selv går ut med at de er, de er der for og straffe. Derfor må helsevesenet først av alt kontaktes om man trenger hjelp med den unge.

Lenke til kommentar

Har hatt problemer, men skjønte fort at det var bare å slutte å være en sutrete liten bitch og manne seg opp.

 

Da gikk alt så mye mye bedre.

 

Det hjelper ikke å skylde på alt og alle, samfunnet og oppveksten.

Man er den man er og den man bestemmer seg for å være.

Havner man i klammeri med ordensmakta uten å la vær å fortsette med det så har man fortjent det og skal bare fortsette å plages med det :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Men å anbefale noen å ikke anmelde noe er bare patetisk.

Hvorfor skal ts IKKE anmelde noe?

 

Man anmelder aldri uskyldige mennesker. Selv om staten har bestemt at hasj er ulovlig så er det kun bygd på moralisme og slikt tøv bør man reise seg i mot. Så har man hva slags konsekvenser man utsetter seg selv for, om det blir kjent hvem som tystet. Heldigvis straffes tystere hardt, for tysting på slikt er noe man på ingen måte gjør. Er man bekymret for en venn, ja da snakker man med personen. Ønsker personen og fortsette, ja da aksepterer man det og trekker seg selv unna. Men man drar ikke flere med seg. Da fortjener man og henge opp ned i kjetting en dag eller to.

 

 

Unnskyld meg, men er man uskyldig hvis du har gjort noe ulovlig? Nemlig røyket hasj? Ikke gi meg den skadegreia 420 legalize praten. Hørt den før.

Lenke til kommentar

 

de er uansett mindreårige... et smekk over knokene fra pelle-politi gjør ikke annet enn godt.

Vi snakker ikke om smekk. Vi snakker om ødelagte liv. Cannabis blir i dag legalisert i store deler av verden. Snart er det kun i Norge man straffer for bruk. Blir man tatt i dag for bruk, kan livet bli ødelagt av noe så uskyldig som å røyke seg en joint. Er det slik vi ønsker det? Er det ikke snart på tide og forstå at forbudet skader mer en rusmidlet?

 

Kan gi deg en liste på 50 land hvor de fortsatt straffer for bruk hvis du vil?

Lenke til kommentar

Tyst bare for å være en drittsekk sier jeg.

Og ta straffen med et smil om de klipper en finger eller to. Er man drittsekk, så fortjener man ikke bedre.

I forhold til hva du spør om i innlegget ovenfor. Man er selvsagt ikke kriminell når man inntar et rusmiddel, selv om staten vil ha deg til og kun innta giften de mener du skal ha lov til. Det og ruse seg er ikke en kriminell handling.

Lenke til kommentar

 

Tyst bare for å være en drittsekk sier jeg.

Og ta straffen med et smil om de klipper en finger eller to. Er man drittsekk, så fortjener man ikke bedre.

I forhold til hva du spør om i innlegget ovenfor. Man er selvsagt ikke kriminell når man inntar et rusmiddel, selv om staten vil ha deg til og kun innta giften de mener du skal ha lov til. Det og ruse seg er ikke en kriminell handling.

 

Eeeeeeh, JO!

Lenke til kommentar

 

Tyst bare for å være en drittsekk sier jeg.

Og ta straffen med et smil om de klipper en finger eller to. Er man drittsekk, så fortjener man ikke bedre.

I forhold til hva du spør om i innlegget ovenfor. Man er selvsagt ikke kriminell når man inntar et rusmiddel, selv om staten vil ha deg til og kun innta giften de mener du skal ha lov til. Det og ruse seg er ikke en kriminell handling.

 

Hvem skal ta en finger eller to? Noen 14-16 årige hasjrøykende ungdommer? Sitt klar med våpen og telefonen med 112. Om de kutter av en finger eller to har de selv ødelagt resten av livet sitt.

Lenke til kommentar

Å ja. Hasj er mer alvorlig en folk flest tror. De som misbruker vil få deg til å tro at det er trygt og vil dra opp alkohol å hele tiden fortelle hvor mye farligere det er. Å det er det til en viss grad, men det er som regel bare mer fysisk skadelig en psykisk. Å hasj er KAN være ganske så psykisk skade. Har jobbet med dette å har sett flere med psykose å i det verste tilfelle var schizofren. Noe som er litt mer sjeldent en psykose, men psykose finnes det masse. Det har bare ikke blitt bevist enda grunnet lite forskning. Har sett hatt hasj psykose så jeg vet hvor alvorlig det er så jeg ville fått han vekk fra det miljøet han er i. Det har jeg gjort med mine kompiser og jeg er utrolig glad for at jeg gjorde det.



Anonymous poster hash: eebea...ff1
Lenke til kommentar

 

 

Tyst bare for å være en drittsekk sier jeg.

Og ta straffen med et smil om de klipper en finger eller to. Er man drittsekk, så fortjener man ikke bedre.

I forhold til hva du spør om i innlegget ovenfor. Man er selvsagt ikke kriminell når man inntar et rusmiddel, selv om staten vil ha deg til og kun innta giften de mener du skal ha lov til. Det og ruse seg er ikke en kriminell handling.

 

Hvem skal ta en finger eller to? Noen 14-16 årige hasjrøykende ungdommer? Sitt klar med våpen og telefonen med 112. Om de kutter av en finger eller to har de selv ødelagt resten av livet sitt.

 

Kunne vært fint om du hadde et lite snev av innsikt om det som diskuteres. Om du tror 16-17 åringer kommer på din dør, da tar du nok feil.

Lenke til kommentar

 

Å ja. Hasj er mer alvorlig en folk flest tror. De som misbruker vil få deg til å tro at det er trygt og vil dra opp alkohol å hele tiden fortelle hvor mye farligere det er. Å det er det til en viss grad, men det er som regel bare mer fysisk skadelig en psykisk. Å hasj er KAN være ganske så psykisk skade. Har jobbet med dette å har sett flere med psykose å i det verste tilfelle var schizofren. Noe som er litt mer sjeldent en psykose, men psykose finnes det masse. Det har bare ikke blitt bevist enda grunnet lite forskning. Har sett hatt hasj psykose så jeg vet hvor alvorlig det er så jeg ville fått han vekk fra det miljøet han er i. Det har jeg gjort med mine kompiser og jeg er utrolig glad for at jeg gjorde det.

 

Anonymous poster hash: eebea...ff1

 

Hasj gir nok ingen psykose, eller annen psykisk sykdom alene. Om du er fagperson så vil du forstå hva jeg mener. Ellers er dette diskutert i mange år. Det vi antar er at ca. 2 % av alle som bruker cannabis produkter kan utvikle psykose. Men ikke av hasj, men av skunk. Så ikke kom med tøv før du vet hva du snakker om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...