Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For 2 og et halvt år siden (mars 2012) kjøpte jeg deler til å bygge en stasjonær PC, og fikk hjelp til å plukke ut delene på denne siden.

 

Kan se denne linken: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1401993

 

Resultatet ble at jeg kjøpte disse delene:

LG W2343T-PF 23" WIDE TFT BLACK 1 099 kr
INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155 1 649 kr
FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 BLACK 749 kr
CORSAIR FORCE SERIES 3 2.5" 120GB SSD MLC 1 199 kr
CORSAIR CX 500W V2 ATX12V 2.3 / EPS12V PSU 479 kr
CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB) 349 kr
ASUS P8Z68-V LX Z68 S-1155 ATX 819 kr
ASUS GEFORCE GTX 560 TI DCII TOP 1GB PCI-E DVI/HDMI 1 699 kr
SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART 149 kr

+ en 2TB hardisk kjøpt senere

 

Jeg lurer nå på om det er verdt pengene å oppgradere. Kan jeg få en, vell la oss si, dobbelt så rask pc ved å kjøpe enkelte deler til den?

 

Har vurdert å kjøpe nvidia GTX 970. Vil dette alene kunne gjøre spillopplevelser mye bedre *host* shadows of mordor *host* 6gb vram for ultra textures (WTF?), eller må kanskje andre ting oppgraderes? (f.eks. CPU, hovedkort, RAM). Takk for gode råd.

 

Lurer også på hva slags kundeopplevelser folk har med proshop, siden jeg har funnet ut GTX 970 koster litt mindre der enn på dustin og komplett (som er de sidene jeg har brukt tidligere).

Endret av Shigewara
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville byttet skjermkortet først, GTX 970 eller bedre.

 

Ville først lagt til coolermaster 212 evo, og vurdert overklokking, 30% overklokking burde vel være mulig.

Men du bør bytte ut PSU gjerne på 650 watt eller mere siden den du har er antakelig ikke særlig bra til overklokking her. Om du har behov kan du kanskje vurdere Crucial MX100 SSD 256GB

SSD om du får litt lite plass på den SSD disken du har.

 

Angående proshop erfaringer finner du det i denne tråden.

 

Kanskje vurdere en bedre skjerm? F.eks AOC G2460PQU

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Har vurdert bedre skjerm, men det blir jo litt dyrt. Er ikke sikker på om jeg skal overklokke. Skjønner jeg får mye mer kraft, men vil ikke det komme mye mer bråk fra pc'en min? Og hvis jeg skal gjøre vanlige ting (se film, osv.) vil det da også bråke mere? Eller hvordan fungerer det? Blir også veldig dyrt å kjøpe ny strømforsyning. Må også sansynligvis da kjøpe nytt hovedkort har jeg hørt, siden det ikke er helt opptimalt.

 

Har hardisk med masse plass, så føler jeg ikke har behov for ny SSD. Bruker bare SSD'en til opperativsystem, enkelte programmer og midlertidige filer. Har spillene mine på egen partisjon på hardisk og det funker greit.

 

Lurte egentlig mest på om jeg får mye mer kraft bare ved å kjøpe GTX 970, og vil det helt sikkert være at CPU'en ikke blir en flaskehals da? Eller noen av de andre komponentene? En billig men bra oppdatering, det er det jeg ønsker. Takk for raskt svar!

Endret av Shigewara
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...