Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sensitiv for kulde?


piasoye

Anbefalte innlegg

De siste 3 årene når det har gått mot kaldere årstid, ca. mnd. oktober-mars/april har jeg fått en rar reaksjon på føttene, som jeg antar kommer av kulden.

 

I fjor ble tre av tærne min på hver fot lilla (Ja, lilla. Ikke svak rosa, men lilla). Jeg var hos legen, og verken hun eller to av de andre som kom å så på hadde sett noe lignende før. Etter hvert antok hun at det bare var sprukne blodkar i tuppene av tærne, men kunne ikke forklare hvorfor dette kommer periodisk (når det er kaldt ute). Legen sa at det ikke var noe å bekymre seg for, men at steget videre var å ta det til hudspesialist for å få en mening der. Dette var noe hun frarådet da hun antok at det ikke var noe alvorlig.

 

Jeg hadde i tillegg veldig lavt blodtrykk (85/45), men mente at dette ikke skulle føre til lilla tær...

 

I år har jeg ikke ennå fått lilla tær, men blitt lilla på undersiden av storetå andre ledd - i tillegg til å være opphovnet og veldig øm. Det samme på utsiden av fotbladet, nedenfor lilletåen på høyre fot, der man ser en tydelig hevelse og lilla og litt småsprukken hud mot det punktet det er mest vondt.

 

Har noen erfaring, mening eller lignende om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...