Gå til innhold

London tur til mor


Kizza89

Anbefalte innlegg

Heisann, Jeg tenkte å kjøpe en london tur til mor og meg selv som julegave. Problemet er at jeg vet ikke helt hvor og hvilket hotell jeg skal bestille. Min mor har lyst på en shopping tur men har ingen venner som er interessrte, heller ingen døttre kun 3 sønner. Jeg hater ikke shopping akuratt men tenkte jeg kunne gjøre dette for henne. Jeg er 25 år gammel og min mor er 50 år men hun er ungdommelig i forhold til alderen for å si det sånt. Ikke er hun gammeldags i det hele tatt. Liker en drink eller to for å si det sånt.

 

Så lurte på om noen her kan gi tips til hvilke hotell og hvilken plass som er bra? Noen som har erfaringer med london og shopping?

Mvh. Supersønn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi pleier å bo rundt Covent Garden et sted, har prøvd flere hoteller i området. Noe shopping og mange utesteder i området, flere teatre er det også, og det er kort vei til både Regent St. og Oxford St. Spørs hvilket prisnivå du tenker, og når.

Nei vi er jo ikke søkkrike men vil jo ikke på fake market da. Tenkte å reise i slutten av januar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Mitt tips er å ikke stole på beskrivelsene av hotellet når det gjelder beliggenhet. Sørg for å google adressen på maps slik at du ser faktisk beliggenhet og hvor langt unna kollektivtransport er. Det er ikke noe poeng å betale for ett dyrt hotell når man allikevel må ta T-banen inn til sentrum eller til den delen av byen man vil oppholde seg. Da kan man kjøre T-bane 5 min ekstra å få bedre hotell til halv pris.

Lenke til kommentar

For en kort tur til London ønsker jeg alltid å bo sentralt, med gangavstand til alt jeg skal, heller enn å bruke tid på T-banen. Skal man være lenger, betyr hotellprisen mer, og da kan jeg velge å bo litt unna sentrum.

 

Jeg har den motsatte vinklingen. Sentralt for meg er ikke for langt fra et, eller flere, anstendige T-banestopp.

Dette henger muligens sammen med at jeg ikke nødvendigvis oppsøker f.eks. Oxford Street og mener det er London, men prøver å få sett forskjellige områder og oppsøker atraksjoner og butikker i disse.

 

For hotellrom er selvsagt Tripadvisor en god støtte, men her må en sortere kommentarene. Luk bort amerikanere som mener alt er for smått, sure typer etc. og ta mest hensyn til renhold.

For et helgeopphold har en ikke bruk for et topp 25% hotell. Finn ett midt i haugen. Du er der ikke for stort annet enn å sove uansett.

 

Atraksjoner avhenger helt og totalt av hvor mange ganger en har vært i London og hva en interesserer seg for. Er det første gang er Oxford Street OK, senere blir dette rett og slett kjedelig (gjerne med unntak av en butikk eller to.)

Musikaler er alltid verdt å vurdere.

 

En grei vane er å lage seg et kart på Google Maps med de stedene en mener det er aktuelt å være innom. Dette gi god oversikt og et godt grunnlag for planlegging av rekkefølge hver enkelt dag.

 

Grunnregel:

Atraksjoner først - Shopping etterpå.

(Dette på grunn av køer)

 

Pub-lunsh hører med.

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...