Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

pappa bare drekker å spiller call of duty:(


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har prata litt med han, og det er ikke sånn han vil leve.

 

Når trådstarter har sagt dette er det rart syns jeg at man diskuterer hvor bra øl er for kroppen. Faren din har tilsynelatende på grunn av negative påvirkninger rottet seg bort i en avhengighet av et latskapsliv. Jeg har selv et lignende problem. Jeg er litt for tiltaksløs og bruker for mye tid på spill og annet tull som dette forumet :p

 

For å komme ut av slike situasjoner trenger du en start du må opprettholde den en tid og du må lage systemer for å holde deg til de nye ritualer. Hjelp er ofte nødvendig for alle 3 steg. Spesielt nr1. Hvis han alt går til psykolog men sammtidig har så mye problemer er det kansje lurt at du sørger for at det nevnte blir tema hos psykologen eller at han går til en annen psykolog. De mange tjenestene som er nevnt tidligere i tråden bør du prøve ut, i værste fall får du bedre råd en de fleste brukere her kan gi deg.

 

Det er også smart å snakke med andre om problemet. Gjerne en du evalurer som mer oppegående en de fleste.

 

Strindmo det er veldig bra å være ærlig, men jeg syns du skriver ut alt for mye unødvendig og lite konstruktivt. Det virker ikke som du prøver å hjelpe på noe som helst vis, men bare ønsker å utale deg. Du gjør flere logiske hopp i evalueringene dine, les tråden en gang til du.

Lenke til kommentar
Strindmo har på egenhånd gjort denne tråden til en arena for selvpromotering, han har på mystisk vis klart å få hele greia til å handle om han selv og sine egne problemer, og på den måten ødelagt for trådstarter som har et genuint behov for hjelp.

 

Jeg foreslår at vi legger hele Strindmo-affæren bak oss og diskuterer det tråden faktisk handler om - alkoholisme og ansvarsfraskrivelse hos voksne som har barn.

Nei, jeg svarer på angrep som grenser til personangrep, BARE FORDI JEG ER UENIG.

Det er jo latterlig. BLir jo kalt småunge fordid jeg mener noe annet.

 

Jaja. Dere kan sitte der og forbanne folk, lykkelig jeg ikke har/skal ha barn. De kan jo bare dra på et forum og fortelle dem at jeg tar en øl et par ganger i uka og gamer, for da bedriver jeg jo VANSKJØTSEL av barnet. Ja, regelrett MORD, burde fengsles inne og barne tatt fra vedkommende. Helst kanskje skytes. Vi kan jo ikke sympatisere med far i dette tilfelle for han har det jo sikkert ikke vanskelig? Ifølge dere drikker han seg jo drita hver dag og spiller COD (skjønner ikke at han gidder å game hvis han er full, må jo bare ende i taping) - Samtidig må han jo ha dårlig samvittighet, for han tar jo ikke vare på sine nærmeste.

 

Jeg synes vi heller skal vise sympati, ja faktisk for far også. Men dere fatter ikke at det jeg sier er ikke nødvendigvis at far ikke er så ille, men at dere maler fanden på veggen uten å i det hele tatt ha sett andre siden av saken.

 

Er det så forbanna vanskelig å fatte? At jeg kan tro noe annet enn dere? Tankefacister, det er det dere er, med en gang noen mener noe annet skal de skytes.

 

Synes far skulle sett tråden, få postet sitt standpunkt og sin situasjon. Er han så grusom som dere vil ha det til, greit, da skal jeg legge meg flat, da er han sannsynligvis et menneske med store problemer.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke bare deg som sympatiserer for far. Men det er far som har problemer som må forandres på. På et eller annet vis ungår du dette, jeg syns ikke det virker som du sympatiserer så mye for faren som du sympatiserer for øl og pc spill som om det ikke kunne skade. Men det gjorde jo trådstarter klart at det gjorde. Ølen tar pengene han spiller istede for å jobbe og han vil forandre livstil.

Det var ivertfall slik jeg leste trådstarter og noen annen kilde til informasjon har vi ikke.

 

Dermed bør du komme med noen råd om hvordan få til en forandring eller be om mer informasjon eller kansje ikke bry deg mer med tråden ?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Tror du blåser det opp ut av dimensjoner. Er ikke noe galt med et par øl om dagen, se på britene...

Det kalles kontinentale drikkevaner, hadde det vært en sekser om dagen derimot.

Og du sier at det bare er NESTEN hver dag, enda et tegn på at det er ingen fare på ferde, tror du kan slappe av.

 

Dessuten kalles det drikking og ikke "drekking".

 

Slapp av, kjøp deg en en pc/laptop join han istedet for å slåss mot han, blir han sikkert glad, du og :D

 

Edit: Jeg kan jo ikke gramatikk.

 

En ting er å ta seg noen pils hver dag. Det er vanlig i flere land. Men de gjør det uten å flykte fra ansvaret de har i forhold til jobb og familie. Folk flest har som regel orden på livet sitt.

 

Men en annen ting er å ta seg noen pils hver dag, spille flere timer, og være arbeidsledig i en alder av 41 år. Og ikke ta ansvar for familie og økonomi. Da er det på tide å skjerpe seg og legge fra seg spillet frem til orden i livet er på plass. Orden og selvdisiplin er noen av de viktigste kvalitetene man kan ta med seg, avhengighet uansett sort er ikke bra.

 

Syns ikke rådene du gir er noe gode.

Lenke til kommentar

Hvis faren din går til psykolog så er det tydelig at han sliter med noe... da bør du kanskje kontakte psykolog kontoret og høre om du får prate med psykologen hans og fortelle hvordan du føler det, eller om du kanskje får bli med på noen av timene. Selvfølgelig med hans samtykke.

 

Det virker som om han ønsker å flykte fra virkeligheten, og det kan jeg forstå for virkeligheten kan iblandt være hard.

 

Jeg har en samboer som i en periode lå i senga dagen lang og var sint og deppa på grunn av fæle ting som hadde skjedd i livet hennes. Hun var inne i en ond sirkel hun selv ikke klarte å bryte. Hun begynte å gå til psykolog for det. Jeg har flere ganger pratet med psykologen hennes og vært med i timene. Det har hjulpet veldig til å forstå hva hun sliter med, og hva jeg kan gjøre for å gjøre hverdagen hennes bedre. Det er en lang og tung prosess å snu om på noe slikt, men etter ett år ser jeg tydelige resultater. Hun smiler og er blid, har begynt å gjøre masse arbeid i leiligheten. Og hun har begynt å snakke om å skaffe seg jobb igjen.

 

Jeg tror ikke det blir riktig å klandre eller dømme han for måten han oppfører seg på, eller gi han pes for det. (ikke at jeg tror du gjør det..) Det riktige tror jeg blir å være bestevennen hans, og snakke med han og virkelig forstå hvorfor han har de problemene han har og hvorfor han ønsker å flykte fra virkeligheten. Og på den måten prøve å snu han over på bedre tanker, slik at han tilbringer mer tid med deg og tar mer ansvar for familie og økonomi. Og etterhvert blir en lykkelig mann igjen. Man må ta det gradvis og ett skritt om gangen, tror ikke dette er noe som skjer over natta.

 

Men vær obs på at jeg ikke er noen fagperson på dette, jeg har bare erfaring fra en slik prosess. Så ta det med en klype salt :)

 

Lykke til og håper ting ordner seg!:)

 

PS. Ikke hør på Strindmo, han forstår ikke hvordan du har det og gir ikke noen gode råd rundt dette.

Må også legge til at det ikke er noe galt med en øl i ny og ne, eller spilling, så lenge det ikke går utover det ansvaret man har i livet. At folk er late går det an å snu om på. Latskap har aldri ført noe godt med seg. Men jeg tror ikke faren din er lat, jeg tror han bare er deprimert. Ihvertfall utifra det jeg kan lese her. Og depresjon dreper tiltakslyst.

Lenke til kommentar
Eldre enn deg tydeligvis ;)

 

Hadde han drukket så hardt hadde du ikke vært på forumet for å klage. Da hadde noen lagt merke til det med mindre du er låst inne.

 

- Men hvis det er så JÆVLIG som du skal ha det til, ta kontakt med de instanser nevnt tidligere i tråden. De kan hjelpe deg og din far.

Forumet kan ikke gjøre annet å gi deg oppmerksomhet og å fortelle deg hvor synd det er på deg, for det er det du vil, ikke sant? ;) Bare tulla med den siste der, ikke vondt ment, det bare virker sånn når du allerede veit hva du skal gjøre og ikke gjør det.

 

hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med så gi nå heller blaffen

 

til trådstarter: mange gode tips nevnt i denne tråden. det viktigste er at du gjør noe, hvis problemet med din far fortsetter og vedvarer. det er ikke bra for noen å sitte hjemme i lengre tider og ikke gjøre noe, og på toppen drikke. i første omgang kan familien din være et riktig steg. skulle dette derimot ikke fungere, har du barnevernet som siste instans.

Endret av lokalen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvis faren din går til psykolog så er det tydelig at han sliter med noe... da bør du kanskje kontakte psykolog kontoret og høre om du får prate med psykologen hans og fortelle hvordan du føler det, eller om du kanskje får bli med på noen av timene. Selvfølgelig med hans samtykke.

 

Det virker som om han ønsker å flykte fra virkeligheten, og det kan jeg forstå for virkeligheten kan iblandt være hard.

 

Jeg har en samboer som i en periode lå i senga dagen lang og var sint og deppa på grunn av fæle ting som hadde skjedd i livet hennes. Hun var inne i en ond sirkel hun selv ikke klarte å bryte. Hun begynte å gå til psykolog for det. Jeg har flere ganger pratet med psykologen hennes og vært med i timene. Det har hjulpet veldig til å forstå hva hun sliter med, og hva jeg kan gjøre for å gjøre hverdagen hennes bedre. Det er en lang og tung prosess å snu om på noe slikt, men etter ett år ser jeg tydelige resultater. Hun smiler og er blid, har begynt å gjøre masse arbeid i leiligheten. Og hun har begynt å snakke om å skaffe seg jobb igjen.

 

Jeg tror ikke det blir riktig å klandre eller dømme han for måten han oppfører seg på, eller gi han pes for det. (ikke at jeg tror du gjør det..) Det riktige tror jeg blir å være bestevennen hans, og snakke med han og virkelig forstå hvorfor han har de problemene han har og hvorfor han ønsker å flykte fra virkeligheten. Og på den måten prøve å snu han over på bedre tanker, slik at han tilbringer mer tid med deg og tar mer ansvar for familie og økonomi. Og etterhvert blir en lykkelig mann igjen. Man må ta det gradvis og ett skritt om gangen, tror ikke dette er noe som skjer over natta.

 

Men vær obs på at jeg ikke er noen fagperson på dette, jeg har bare erfaring fra en slik prosess. Så ta det med en klype salt :)

 

Lykke til og håper ting ordner seg!:)

PS. Ikke hør på Strindmo, han forstår ikke hvordan du har det og gir ikke noen gode råd rundt dette.

Må også legge til at det ikke er noe galt med en øl i ny og ne, eller spilling, så lenge det ikke går utover det ansvaret man har i livet. At folk er late går det an å snu om på. Latskap har aldri ført noe godt med seg. Men jeg tror ikke faren din er lat, jeg tror han bare er deprimert. Ihvertfall utifra det jeg kan lese her. Og depresjon dreper tiltakslyst.

 

 

Genial post! (untatt fra den der delen om meg da selvfølgelig)

Alle her mener, lynsj mannen untatt fra en som har sett situasjonen fra en annen side og faktisk ønsker å HJELPE, ikke klandre.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...